gsm Geplaatst: 27 september 2005 Geplaatst: 27 september 2005 Ik heb al enkele malen problemen gehad met zonnet en begin dit jaar mijn abbo opgezegt. Dat gaat medio januari in en om niet teveel tijd te missen moet ik dus eind dit jaar een nieuwe provider nemen. Nu wil ik overstappen naar wanadoo. Mijn dochter heeft dat via de kabel en geen problemen. Ik wil dat via de telefoonlijn. Wie heeft ervaring met adsl van wanadoo ? Vervalt mijn bestaande modem/router ? Ik lees dat ik een livebox krijg, wat moet ik me voorstellen ? Zit daar een router in om meerdere pc´s op aan te sluiten ? Kan je via de livebox nog meer ontvangen ? Ik lees iets over tv. Gaat de telefoon ook over die livebox ? Ik neem dan het family pakket met onbeperkt telefonie binnenland net zoals bij zonnet family alleen dan veel sneller. Hoe is de snelheid in de praktijk ? Ik heb nu 1024 en bij wanadoo zou dat 4mb moeten worden en dat wordt medio november weer verhoogd naar 20mb. Dat zou dan net zo snel moeten zijn als bij versatel en dat is een fiasco. Ik heb de test gedaan en dan kom ik hier uit op 8-15 MB. Goed wie kan en wil mij antwoord geven op mijn vragen en advies geven en zijn ervaringen geven
Royco Geplaatst: 27 september 2005 Geplaatst: 27 september 2005 Ik denk dat je bij Wanadoo ook problemen krijgt, ADSL2 is een nieuw product (zowel bij Wanadoo als Versatel).... en nieuw product betekend "kinderziektes" Tevens zijn Liveboxen nou niet bepaalt supermodem
marco24 Geplaatst: 27 september 2005 Geplaatst: 27 september 2005 wil je geen proefkonijn zijn , en niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten kies dan voor een kwaliteits provider goede ervaring hier (al 2 jaar met xs4all en demon) met de extra diensten als telefonie etc. komen de andere providers zo ook wel ik wacht liever tot ik een goed produkt krijg waar de kinderziektes uit zijn. Dus blijf bij bovengenoemde providers
NickDream Geplaatst: 3 oktober 2005 Geplaatst: 3 oktober 2005 zie mijn post over wanadoo Wavefrontier T90 1W,5E, 9E,13E,16E,19E,23E,28,2E / Dreambox 800HD
Delano Geplaatst: 3 oktober 2005 Geplaatst: 3 oktober 2005 wanadoo alleen maar elende bedoel je gok ik.
Edd Geplaatst: 3 oktober 2005 Geplaatst: 3 oktober 2005 Ik heb langere tijd Lite van wanadoo, tevreden. Wil straks als het eens kan over op de adsl2, maar liever zonder livebox. Willekeurige adsl-2 modem is denk ik een betere keus.
freaky Geplaatst: 3 oktober 2005 Geplaatst: 3 oktober 2005 hier ook prima ervaring met wanadoo-lite en alle providers hebben wel wat je moet er ook geluk mee hebben Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas
sjoerd Geplaatst: 4 oktober 2005 Geplaatst: 4 oktober 2005 Citaat: Tevens zijn Liveboxen nou niet bepaalt supermodem 1. blikseminslag gehad: voeding en adslfilter dood. Input-circuit flink gehavend. Ook met nieuw adsl-filter is klassiek telefoneren niet meer mogelijk als de livebox aangesloten is ... 2. na de automatische sofware-update : - wifi alleen nog maar werkend op bijgeleverde wifi-stick - trager - router functies (gedeelde printer) niet meer aan de gang te krijgen. Vandaag heb ik een D-Link DSL-300T (alleen modem) aangeschaft, veel makkelijker te configureren, maar .. een download testje meerdere malen herhaald: d-link: 51 kB / sec livebox 123 kB / sec toch zapt die d-link sneller ... aansluiting is hier 6mB/sec down en 320kB/sec up gooi maar in m'n pet Wanadoo is net zo iets als canaal-digitaal: bereikbaarheid is slecht, reactietijd, kwaliteit en kosten van de klantendienst zijn erbarmelijk. Nieuwe functies naast telefoon, internet, tv, wifi nu in de 2e soft: livecom en photo-blog. Als je daar allemaal op ge-abonneerd bent ....€€€€ Wanadoo heeft goede (maar nare) verkoopargumenten om je naar binnen te halen, maar daarna kun je niets meer anders als hun soep en instellingen slikken, je hele pc wordt als het ware gewanadood .... Dankzij de livebox heb ik de wifi ontdekt, maar ik wil zo snel mogelijk van ze af "don't wanadoo !" Groeten Sjoerd
butske Geplaatst: 4 oktober 2005 Geplaatst: 4 oktober 2005 Ik heb zo ongeveer vanaf het begin Chello classic gehad voor € 49.95 per mnd,en op een gegeven moment ben ik overgestapt op tiscali ook 4 mbits met gratis telefoon voor vaste nummers. Het verschil in prijs € 20 per maand. Op dit moment ben ik erg tevreden over tiscali, downloadsnelheden tot 450 a 500 kb mogelijk, en de telefoon doet het altijd (Voip).(ik zit wel binnen 1 km van de centrale) Bij Chello heb ik een aantal jaren geleden ook telefoon gehad, en zij hadden mij inderdaad GRATIS overgezet, maar ik was maar wat blij dat ik na een jaar tegen betaling van de aansluitkosten weer terug kon naar KPN, en die wil ik voorlopig ook niet meer kwijt. Zoals al zo vaak vermeldt, alle nieuwe ontwikkelingen hebben kinderziektes, dus ga op zeker en kies een provider die als goed bekend staat, en dat zal per locatie wellicht verschillen. Succes met je keuze.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen