Ga naar inhoud


TF5510PVR kloksetting weg na stroomuitval


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik heb de afgelopen 5 weken in Spanje op verschillende campings gebivakkeerd en hierbij ook mijn TF5510PVR meegenomen.

Op een van de campings viel de stroomvoorziening nogal vaak uit met het gevolg dat de klok en datum van mijn receiver op 0.00 uur resp. ergens in 1994 stonden. Op zich is dit niet zo heel erg want als ik de receiver daarna weer inschakelde en b.v. op NED1 zette werd de klok en datum weer hersteld naar de werkelijke waarde.

Een probleem ontstond echter als ik niet in de gaten had dat de spanning er even af was geweest waardoor de tijd niet meer klopte en de door mijn vrouw geprogrammeerde soapserie niet op tijd werd opgenomen. De klok was immers na de stroomonderbreking weer vanaf 0.00 uur begonnen te lopen met het gevolg dat het geprogrammeerde programma niet werd opgenomen. Nadat dit twee keer was gebeurd was 'Leiden in last'.

Is er een of andere optie waarmee na een stroomonderbreking de klok weer automatisch wordt goedgezet?

Ik dacht zelf om b.v. om 0.00 uur een timer te programmeren waarbij NED1 even wordt geraadpleegt maar ik weet niet of dit dan ook na een stroomstoring functioneert.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jürgen

 

zou zeggen probeer het ééns uit

ik weet niet of het werkt maar het is zo dat als de stroom er af is geweest en de stroom komt er weer op gaat hij even aan maar dit is te kort voor de tijd te herstellen waarna hij instandby gaat

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sigma,

De systeemtijd weer herstellen via een timer-setting schijnt niet te functioneren.

Op het moment dat de stroom uitvalt wordt de systeemklok op 01/01/2004 - 0.00 gezet. Als ik een eenmalige timer zet op 01/01/04 - 0.05 uur waarbij ik NED1 en 'niet opnemen' kies en ik haal de spanning even van de receiver dan gebeurt er nadat ik de spanning weer heb aangezet helemaal niets. Het vreemde is wel dat de timer daarna verdwenen is dus de receiver heeft de tijd wel herkend want anders kon de eenmalige timer niet verdwenen zijn.

Ik laat het maar verder hierbij want thuis heb ik geen problemen met spanningsuitval.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Sigma,
De systeemtijd weer herstellen via een timer-setting schijnt niet te functioneren.
Op het moment dat de stroom uitvalt wordt de systeemklok op 01/01/2004 - 0.00 gezet. Als ik een eenmalige timer zet op 01/01/04 - 0.05 uur waarbij ik NED1 en 'niet opnemen' kies en ik haal de spanning even van de receiver dan gebeurt er nadat ik de spanning weer heb aangezet helemaal niets. Het vreemde is wel dat de timer daarna verdwenen is dus de receiver heeft de tijd wel herkend want anders kon de eenmalige timer niet verdwenen zijn.
Ik laat het maar verder hierbij want thuis heb ik geen problemen met spanningsuitval.


Als je die timer niet kwijt wilt raken dan zou je hem op dagelijks moeten zetten (in moeilijke tijden zoals vakantie in Spanje). Heel misschien kun je iets met de tap timer_extend.

```````,,,

``````(- o)`````` Niets is helemaal waar,

-oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet!

Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En de tijdinstelling op 'automatico' of anders?


De instelling staat op automatisch maar het probleem is dat dan eerst de receiver aan moet staan zodat de tijd weer van een of andere transponder kan worden opgehaald. Na een spanningsherstel reset zich de receiver wel weer even maar dat is onvoldoende lang om de tijd weer te synchroniseren.
Zodra ik de receiver weer handmatig heb aangezet wordt de datum en tijd weer aangepast maar dat is het probleem niet.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als je die timer niet kwijt wilt raken dan zou je hem op dagelijks moeten zetten (in moeilijke tijden zoals vakantie in Spanje). Heel misschien kun je iets met de tap timer_extend.

De timer op dagelijks zetten had ik zelf ook al bedacht maar dat functioneert niet.
Als ik de timer zet op 01/01/04 om 0.05 uur en ik gebruik de optie dagelijks dan schakelt de receiver niet aan.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...