Gast Geplaatst: 29 september 2005 Geplaatst: 29 september 2005 Is er iemand die linux draaiende heeft met wifi icm WPA codering? Ik heb er wel over gelezen (zie deze site http://ndiswrapper.sourceforge.net/mediawiki/index.php/?Installation) maar snap er niet zoveel van. Ik ben beginner vandaar. Ik heb ook windows op mijn machine en gebruik daar WPA bij. Mijn vrouw gebruikt windows en ik Linspire.
Wifi Geplaatst: 2 oktober 2005 Geplaatst: 2 oktober 2005 ja ik heb dit werken onder Suse 9.3 met een intel 2200 bg kaartje. ik heb de WPA PSK in gebruik. Werkt zonder meer. De instellingen zoals je key kan je via YAST configureren.
Gast Geplaatst: 2 oktober 2005 Geplaatst: 2 oktober 2005 ndiswrappers zijn windows stuurprogramma's in een linux omgeving. Zou je alleen moeten gebruiken indien er voor een apparaat helemaal geen drivers te verkrijgen zijn, geschikt voor linux.
Gast Geplaatst: 3 oktober 2005 Geplaatst: 3 oktober 2005 ik heb geen WPA draaiend kunnen krijgen onder linux. Van ellende Linux maar weer verwijderd. Gaat trouwens supersnel als je windows xp draait (het enige voordeel van windows). Als ik WPA draaiend kan krijgen zal ik t weer opzetten....... . graag tips........... .
Wifi Geplaatst: 5 oktober 2005 Geplaatst: 5 oktober 2005 Installeer Suse 9.3 of Suse 10 welke 6 oktober als final release uit zal komen en WPA pre shared key wordt ondersteund. Enige waar je rekening mee dient te houden is dat de encryptie in TKIP plaats vindt, dit zal jou hardware wel moeten ondersteneunen (zal wel geen probleem zijn).
Gast Geplaatst: 6 oktober 2005 Geplaatst: 6 oktober 2005 Thx wifi. ik had overigens suse 9.3 al op mijn laptop gezet, ik kon mijn wifi niet aan de praat krijgen.... . Zal het later nog eens proberen.