Gast Geplaatst: 29 september 2005 Geplaatst: 29 september 2005 Is er iemand die linux draaiende heeft met wifi icm WPA codering? Ik heb er wel over gelezen (zie deze site http://ndiswrapper.sourceforge.net/mediawiki/index.php/?Installation) maar snap er niet zoveel van. Ik ben beginner vandaar. Ik heb ook windows op mijn machine en gebruik daar WPA bij. Mijn vrouw gebruikt windows en ik Linspire.
Wifi Geplaatst: 2 oktober 2005 Geplaatst: 2 oktober 2005 ja ik heb dit werken onder Suse 9.3 met een intel 2200 bg kaartje. ik heb de WPA PSK in gebruik. Werkt zonder meer. De instellingen zoals je key kan je via YAST configureren.
Gast Geplaatst: 2 oktober 2005 Geplaatst: 2 oktober 2005 ndiswrappers zijn windows stuurprogramma's in een linux omgeving. Zou je alleen moeten gebruiken indien er voor een apparaat helemaal geen drivers te verkrijgen zijn, geschikt voor linux.
Gast Geplaatst: 3 oktober 2005 Geplaatst: 3 oktober 2005 ik heb geen WPA draaiend kunnen krijgen onder linux. Van ellende Linux maar weer verwijderd. Gaat trouwens supersnel als je windows xp draait (het enige voordeel van windows). Als ik WPA draaiend kan krijgen zal ik t weer opzetten....... . graag tips........... .
Wifi Geplaatst: 5 oktober 2005 Geplaatst: 5 oktober 2005 Installeer Suse 9.3 of Suse 10 welke 6 oktober als final release uit zal komen en WPA pre shared key wordt ondersteund. Enige waar je rekening mee dient te houden is dat de encryptie in TKIP plaats vindt, dit zal jou hardware wel moeten ondersteneunen (zal wel geen probleem zijn).
Gast Geplaatst: 6 oktober 2005 Geplaatst: 6 oktober 2005 Thx wifi. ik had overigens suse 9.3 al op mijn laptop gezet, ik kon mijn wifi niet aan de praat krijgen.... . Zal het later nog eens proberen.
Wifi Geplaatst: 7 oktober 2005 Geplaatst: 7 oktober 2005 Ok, als je Suse 9.3 Professional erop hebt staan ga je als volgt te werk: - Als eerst voer je een online update uit, aangezien je nog geen wifi verbinding hebt zal je even een kabeltje moeten gebruiken. - Hierna ga je naar YAST welke je kan vinden K Menu (start knop genoemd in Windows) - Systeem en onderaan vind je YAST. - Open YAST (deze zal om je root password vragen. - Ga nu naar Netwerk apparaten in de linker kolom en kies in het rechterveld voor Netwerkkaart. - YAST zal nu de huidige configuratie inladen. - Je zal nu twee velden zien: 1. Te configuren netwerkkaarten & Geconfigureerde netwerkkaarten. - Als het goed is zal je bedrade netwerkkaart als geconfigureerd zijn en je WIFI kaart zal nog geconfigureerd moeten worden. - Verwijder eerst even je bedrade kaart, ik heb dit ook moeten doen omdat bij mij als ik beiden kaarten configureer deze niet naast elkaar willen werken tegelijk. - Selecteer nu je draadloze kaart en selecteer configureer. - Ik mag aannemen dat je van je Router een IP adres krijgt? - Zo niet vul in het eerste scherm dan de benodigde adressen voor je WIFI kaart in. - Gebruik je DHCP klik dan op verder. - Besturingsmode is: managed - Netwerknaam is de naam van je wireless netwerk (staat in de router, bij een linksys router is dit dan vaak Linksys, kijk hiervoor desnoods even in je manual). - Verification mode (nu komt tie): WPA-PSK - Sleutel invoer type: wachtwoord phrase - Kies nu voor volgende en dan afronden. Ik laat dan me laptop even rebooten voor de zekerheid. Ik hoop dat dit voor jou ook gaat werken. Nu ga ik eerst ff een weekendje weg, ik zal weer ff kijken als ik terug ben. Succes in ieder geval. !!! BELANGRIJK !!! Houd rekening met eerst de juiste sleutel en algoritme van WPA (dit moet TKIP zijn en ondersteund worden door jouw WIFI access point) ingesteld zijn op je WIFI access point.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen