marco24 Geplaatst: 29 september 2005 Geplaatst: 29 september 2005 wie kan me bij het volgende helpen er moet een internet verbinding komen op een pc in spanje ik weet het , het gaat erg traag maar voor e-mail en simpele dingen op internet gaat het. er is geen andere optie want er is geen vaste telefonie te krijgen daar. is een en ander mogelijk om de verbinding via een mobieltje te laten lopen en zo ja wat is betaalbaar in aanschaf. of moet ik een (dure) kaart in de pc plaatsen waar de sim in moet wie heeft tips , ... inbellen is 9.600 verbinding of is gprs ook mogelijk , en ook met prepaid en hoe werkt het in spanje met internet providers? -aanmelden verplicht ? of net als in nl met kpn direct -maandelijkse kosten -en hoe fix ik dat met aanmelden , wie kan er spaans? met vr gr marco
marco24 Geplaatst: 29 september 2005 Auteur Geplaatst: 29 september 2005 zelf heb ik een paar jaar terug een inbelverbinding op een nokia communicator geinstalleerd. simpele pagina's even laden van het internet en (tekst) e-mails ophalen ging perfect en dat in het begin nog in het buitenland ook mogelijk is nu afgelopen met de 06760 nummers maar ok download gaat op 0,9 kbs , dus traag maar goedkoper als sms en makkelijker
Albert_H Geplaatst: 29 september 2005 Geplaatst: 29 september 2005 Mijn provider, Inter NL net, heeft/had "international roaming" waarbij je in de meeste landen een inbel nummer had waar je gebruik van kon maken als je je aangemeld had. Ik heb daar in 1999 in Engeland gebruik van gemaakt met een Psion M5 en een M20 GSM modem van Siemens. Misschien heeft jou provider die mogelijkheid ook. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
marco24 Geplaatst: 30 september 2005 Auteur Geplaatst: 30 september 2005 albert , bedankt voor je antwoord. maar eigenlijk zoek ik dus een spaanse isp ( het word op een vaste pc gebruikt) net zo iets als kpn direct of zo ( geen wachtwoord , niet aanmelden, geen maandelijkse kosten) en ik zoek een mogelijkheid om via het mobiele netwerk , tegen lage aanschafkosten op internet te komen misschien een mobiel met een kabeltje naar de pc of zo of een usb stick met een sim kaart ik weet het niet wat de mogelijkheden zijn dus vraag ik het hier. groeten
Albert_H Geplaatst: 1 oktober 2005 Geplaatst: 1 oktober 2005 De M20 die ik gebruikte is een GSM modem waar een sim kaart in gaat en die via de serieële poort op de PC aangesloten wordt. De PC ziet hem dan gewoon als modem. Er zijn ook mobieltjes waar deze functie ingebouwd is en die op dezelfde manier op de PC aangesloten worden. Dit werkt niet met alle prepaid kaarten, omdat het protocol een dataverbinding moet opbouwen en dat is met veel prepaid kaarten niet mogelijk. Ik praat nog uit de tijd van alleen GSM. Hoe het momenteel met GPRS en UMTS gaat weet ik niet, maar in ieder geval makkelijker en sneller maar waarschijnlijk ook duurder. De M20 die ik nog heb liggen werkt alleen in 900 MHz netten. Mocht je interresse hebben, pm mij dan maar even. Voor Spaanse providers en mogelijkheden moet je bij de Ned. kolonie in Spanje om raad vragen denk ik. Maar, de mogelijkheid die ik had bij mijn provider was erg goedkoop, omdat ik in kon bellen op een nummer in het land waar ik was tegen de daar geldende telefoon tarieven. Succes met je speurtocht. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
marco24 Geplaatst: 1 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2005 Citaat: Of internet per satelliet ja maar er is geen vaste telefoon te krijgen dus ook geen uplink
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen