Ga naar inhoud


image Sagem DBOX2


Gast ldeboer

Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeert om een nieuw image op de box te zetten dat is echter mislukt hij doet nu niets meer op het scherm van de box staat KEIN SYSTEM (geen systeem) wat moet ik doen om de box weer aan de praat te krijgen? Als iemand mij ff wil helpen graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een sagem dbox2 voor de kabel waarmee je tot nu toe nog gratis kon kijken, alleen ik had vele kanalen niet meer en de dox kon ik ook niet meer laten zoeken naar kanalen er kwam dan een foutmelding. Dus ik dacht een nieuwe image maar nu dus geen systeem meer. Ook heb ik geen verbinding meer met de PC via het netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt dat je nu geen verbinding meer krijgt met je box omdat de OS (in dit geval linux) niet opstart dus ook geen protocollen voor een netwerk. kijk even op deze site http://dietmar-h.net/flash_reset.html om uit te vinden welke box je hebt... de sagem kent namelijk verschillende modellen en daarmee dus ook verschillende benodigde images. Ik hoor het wel als je weet welke box je in het bezit hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ideboer,

 

Ik zal het even simpel houden voor je.

 

Zoals Nightfox al heeft verteld wordt linux niet geladen, er komt een foutmelding KEIN SYSTEM vanaf de bootloader van de dbox.

 

Dit betekend dat een nieuwe image flashen met FTP uitgesloten is. Je moet dan

aan het werk met een seriele NUL-MODEM kabel.

 

met het programma DBOX boot manager kan je hiermee een image erop zetten.

De reden dat er KEIN system in beeld komt is hoogstwaarschijnlijk omdat je een image gemaakt voor 2xI (2x Intel Flash chip) hebt geladen in een 1xI(1x Intel Fhash chip) dbox.

 

De oplossing is dan ook:

 

regel een nulmodem kabel, sluit hem aan op de pc en de dbox, installeer dbox boot manager, volg de instructies op ( juiste ppc_boot_write kiezen etc) en ga flashen. dan moet het helemaal goed komen

 

Succes,

Mathijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kun je niet zo zien aan de buitenkant, als je technisch bent, kun je op de hoofdprint zien hoeveel flash chips erop zitten, maar probeer gewoon een 1xI image, wil dat niet, dan heb je 2xI nodig

 

volgens mij zijn de meeste ( corrigeer mij als ik het fout heb)

sagem dbox2 = 1xIntel

nokia dbox2 = 2xIntel

 

succes,

 

Mathijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ ThijsNL

 

aanvulling

 

Zijn ook Nokia's 2 x AMD

Net als Sagems in 2 x Intel

Ook zijn er sagems leverbaar in 2x Amd layout op een 1x Intel layout printplaat en het omgekeerkerde 2x AMD in 2 x Intel layout printplaat

Philips is alleen in sat versie en alleen in 2x Intel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke PPC_BOOT file moet ik dan gebruiken en waar kan ik die weghalen, ook graag een link voor de image voor mijn Sagem Dbox2.

 

Ik heb al het DBOX2-Bootmanager programma dat is goed met deze instelling?

DBox2 IP adres invullen

vink voor de juiste com-poort

vink voor BootB (met link naar het gevraagde PPC_Boot bestand)

Start

 

Sorry maar ik heb er ook niet zoveel verstand van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...