Gast Geplaatst: 29 september 2005 Geplaatst: 29 september 2005 Ik heb geprobeert om een nieuw image op de box te zetten dat is echter mislukt hij doet nu niets meer op het scherm van de box staat KEIN SYSTEM (geen systeem) wat moet ik doen om de box weer aan de praat te krijgen? Als iemand mij ff wil helpen graag!
Gast Geplaatst: 29 september 2005 Geplaatst: 29 september 2005 Wat voor box heb je? graag wat meer info. Mogelijk heb ik dan wel een image voor je en een manier om het weer aan de praat te krijgen
Gast Geplaatst: 29 september 2005 Geplaatst: 29 september 2005 Een sagem dbox2 voor de kabel waarmee je tot nu toe nog gratis kon kijken, alleen ik had vele kanalen niet meer en de dox kon ik ook niet meer laten zoeken naar kanalen er kwam dan een foutmelding. Dus ik dacht een nieuwe image maar nu dus geen systeem meer. Ook heb ik geen verbinding meer met de PC via het netwerk.
Gast Geplaatst: 29 september 2005 Geplaatst: 29 september 2005 Het klopt dat je nu geen verbinding meer krijgt met je box omdat de OS (in dit geval linux) niet opstart dus ook geen protocollen voor een netwerk. kijk even op deze site http://dietmar-h.net/flash_reset.html om uit te vinden welke box je hebt... de sagem kent namelijk verschillende modellen en daarmee dus ook verschillende benodigde images. Ik hoor het wel als je weet welke box je in het bezit hebt.
Gast Geplaatst: 29 september 2005 Geplaatst: 29 september 2005 Ideboer, Ik zal het even simpel houden voor je. Zoals Nightfox al heeft verteld wordt linux niet geladen, er komt een foutmelding KEIN SYSTEM vanaf de bootloader van de dbox. Dit betekend dat een nieuwe image flashen met FTP uitgesloten is. Je moet dan aan het werk met een seriele NUL-MODEM kabel. met het programma DBOX boot manager kan je hiermee een image erop zetten. De reden dat er KEIN system in beeld komt is hoogstwaarschijnlijk omdat je een image gemaakt voor 2xI (2x Intel Flash chip) hebt geladen in een 1xI(1x Intel Fhash chip) dbox. De oplossing is dan ook: regel een nulmodem kabel, sluit hem aan op de pc en de dbox, installeer dbox boot manager, volg de instructies op ( juiste ppc_boot_write kiezen etc) en ga flashen. dan moet het helemaal goed komen Succes, Mathijs
Gast Geplaatst: 29 september 2005 Geplaatst: 29 september 2005 Hoe kan ik zien wat voor box het is er staat op het plaat KT en een serienummer en er kunnen 2 kaarten in aan de voorkant
Gast Geplaatst: 29 september 2005 Geplaatst: 29 september 2005 dat kun je niet zo zien aan de buitenkant, als je technisch bent, kun je op de hoofdprint zien hoeveel flash chips erop zitten, maar probeer gewoon een 1xI image, wil dat niet, dan heb je 2xI nodig volgens mij zijn de meeste ( corrigeer mij als ik het fout heb) sagem dbox2 = 1xIntel nokia dbox2 = 2xIntel succes, Mathijs
Gast Geplaatst: 29 september 2005 Geplaatst: 29 september 2005 @ ThijsNL aanvulling Zijn ook Nokia's 2 x AMD Net als Sagems in 2 x Intel Ook zijn er sagems leverbaar in 2x Amd layout op een 1x Intel layout printplaat en het omgekeerkerde 2x AMD in 2 x Intel layout printplaat Philips is alleen in sat versie en alleen in 2x Intel
Gast Geplaatst: 30 september 2005 Geplaatst: 30 september 2005 Welke PPC_BOOT file moet ik dan gebruiken en waar kan ik die weghalen, ook graag een link voor de image voor mijn Sagem Dbox2. Ik heb al het DBOX2-Bootmanager programma dat is goed met deze instelling? DBox2 IP adres invullen vink voor de juiste com-poort vink voor BootB (met link naar het gevraagde PPC_Boot bestand) Start Sorry maar ik heb er ook niet zoveel verstand van
Weazel Geplaatst: 30 september 2005 Geplaatst: 30 september 2005 met dbox flash assistant gaat alles vanzelf ik heb ook een sagem 1x
Gast Geplaatst: 30 september 2005 Geplaatst: 30 september 2005 Hoe kom ik aan dat programma of waar kan ik dat downloaden? Je bedoelt toch niet dat het op de DBox2 zit want daar kan ik nog niet bijkomen
Moderator Matchless Geplaatst: 30 september 2005 Moderator Geplaatst: 30 september 2005 staat in de bijlage.. 983967-setup_dboxboot.zip Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Geplaatst: 30 september 2005 Geplaatst: 30 september 2005 Hartelijk dank al een stuk wijzer geworden nu zoek ik nog een goede imagefile voor de Sagem DBox2 graag als bijlage of anders een link.
Weazel Geplaatst: 30 september 2005 Geplaatst: 30 september 2005 stekker er uit en dan er in . als hij klaar is het zelfde.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen