peterksr Geplaatst: 30 september 2005 Geplaatst: 30 september 2005 hallo, ik heb een schotel in de tuin geplaats plm 50 meter van mijn sattuner nu is het gekken dat ik als ik de tuner aansluit in huis ik steeds een wisselende signaal sterte krijg. bijvoorbeeld de ene keer 75 % met goede signaal sterkte en het andere moment helemaal niets. als ik miin tuner direct op de schotel aansluit heb ik dat niet. ik las ergens in een posting dat er ook zoiets zou moeten zijn als een signaalversterker zou dit helpen als ik die aan het eind van de kabel aansluit ? En zo ja hoe heet zo iets en wat voor effect heeft dit ? gr peter Ik heb een mono blok en een humax 5400 tuner. 1 maal VU+ DUO +
Gast Geplaatst: 30 september 2005 Geplaatst: 30 september 2005 Een inline versterkertje zou wat kunnen helpen gezien de afstand van 50 meter. Een versterker voegt echter ook wat ruis toe dus het uiteindelijke s/n niveau zal wat minder zijn. (signaal sterker, maar (ruis+een beetje) ook) De terugval naar sterkte 0 lijkt echter eerder te duiden op een probleem in de kabel/connectors.
rommelaar Geplaatst: 2 oktober 2005 Geplaatst: 2 oktober 2005 Niet toevallig een tak van een boom in de weg?Omdat het vreemd is dat je de ene keer 75% en dan weer niets hebt.Moet er iets tussen zitten.Hoef je niet een versterker er tussen te zetten want dan ga je als je geen ontvangst hebt alleen maar de ruis versterken. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen