Gast Geplaatst: 30 september 2005 Geplaatst: 30 september 2005 Sinds kort heb ik een DSX6071 met de oorspronkelijke sw. Ik wil daar de laatste Raytec soft opzetten. Met FlashCtv kan ik hem uitlezen en heb de sw en eeprom opgeslagen. Nu is de vraag kan er in één keer Raytec soft overheen of wordt mijn volgende posting dan een verzoek om een Declink te Amsterdam? De volgende vraag is hoe dat moet. In FlashCtv Load bin aanklikken geeft de opgeslagen sw aan maar de file 6071 Raytec 6a van 784 kB en de eeprom van 1 kB in de zelfde map wordt niet herkend.
guykers Geplaatst: 30 september 2005 Geplaatst: 30 september 2005 Met de raytech tot op heden nog nooit problemen gehad om deze serieel te proggen. Daar de FW 2Mb groot is. let op, het gedownloade bestand moet je wel nog uitpakken, de eeprom is voor de monoblock versie welke bijgevoegd is. wil je en uitgebreidere kanalenlijst moet je de andere zip ook nog uitpakken. uitpakken kan eenvoudig mbv het progje totalcommander (te vinden door op "links" te klikken onder de banner) (staat bij veel gevraagde software) suc6 nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
Gast Geplaatst: 2 oktober 2005 Geplaatst: 2 oktober 2005 Bedankt voor de reactie. Met totalcommander is de file 6071Raytec6A.bin nu 2097152 bytes groot geworden. Als ik die in FlashCvt met Load bin oplaad dan geven alle blokken 0 t/m 7 nul bytes aan. In tegenstelling tot de flashfile uit de oorspronkelijke sw DSX6071/19A waar op blok 0 na alles gevuld is. Het lijkt me niet dat ik met lege blokken moet flashen. Al een paar keer Raytech gedownload en via totalcommander uitgepakt. Enig idee wat ik verkeerd doe?
Johan45 Geplaatst: 2 oktober 2005 Geplaatst: 2 oktober 2005 De blokken 0 t/m 7 is de kanalenlijst (512kb) en die zit er bij de Raytec firmware nooit in. Eeprom en kanalenlijst van Marcel zit bij de zipfile ingepakt om er later met FlashCvt ook in je decoder te flashen. Wel eerst met downloader de key's plaatsen, anders heb je geen beeld op de exotische kanalen. Vult u rustig aan !!!
guykers Geplaatst: 2 oktober 2005 Geplaatst: 2 oktober 2005 Citaat: Het lijkt me niet dat ik met lege blokken moet flashen Dit zijn dus de blokken waar naderhand de kanalenlijst en (gevulde) emu komt te staan. (bij de orginele FW waar je later ook nog kanalen moet zoeken, is dit precies hetzelfde) dus eerst FW proggen (geeft dus aan:"missing a tcp and tpt blok")(ja kiezen) bij volgend scherm alles aanvinken en "ignore empty space" uitvinken Nu eeprom proggen. Nu heb je een reciever met geen kanalenlijst. jouw (met emu gevulde) kanalenlijst terugzetten met FlashCVT en bij controls het bolletje plaatsen bij 512 kb block(stond op data only) naderhand niet vergeten de eeprom nogmaals te proggen. Kan niet voor jouw testen, daar ik geen 6071 bezit. suc6 Bewerking terwijl ik dus nog aan het uitzoeken was, was johan natuurlijk sneller volgende links kunnen je helpen met de instelling link1 link2 nobody is perfect, I ain't nobody feedback doet wonderen vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k, ultimo voor hobby
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen