m.fokkinga Geplaatst: 1 oktober 2005 Geplaatst: 1 oktober 2005 Hallo, Ik wil van mijn vaststaande schotel (sttat op de grond) de twinlnb afhalen en er een quadlnb voor de in de plaats zetten. Is dat eenvoudig te doen, zonder dat je de schotel weer helemaal opnieuw moet uitrichten? Meindert
Koen B Geplaatst: 1 oktober 2005 Geplaatst: 1 oktober 2005 Lijkt me geen probleem. Bijna alle gewone consumentenschoteltjes hebben van die plastieken gevalletjes op het einde van de arm waar je de lnb inklemnt. Plastieken dingetje er even uitwippen, lnb vervangen, klaar. Hoogstens even op de skew (van voren af gezien de lnb die rond eigen as draait) letten, kan nog een paar procent schelen. VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂
Tonskidutch Geplaatst: 2 oktober 2005 Geplaatst: 2 oktober 2005 als je niet met een hand aan de LNB houder moet hangen en met de andere de schroevendraaier moet vasthouden.. dus de wok zwaar belast verschuift er meestal niets aan de schotel zelf dus beeld na wissel. kijk meestal vooraf even hoe de skew is maar ook of je LNB hals voorin of achteraan de klem zit. kan per model LNB anders zijn... dus niet definitief vastschroeven maar eerst even checken op TV of signaalkwaliteit en BER optimaal is. cheers Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen