Loui (K) Geplaatst: 1 oktober 2005 Geplaatst: 1 oktober 2005 Ik bezit een Printerserver van lexmark,Hoe kom ik in het menu om te zien wat het ip adres is.ik heb van alles geprobeerd maar wordt niet herkent.Mijn printer is een Lexmark Optra R plus.Op de printerserver branden alle leds omde beurd van links naar rechts.En hoe kom ik achter het macadres.de bijbehorende software laat niets zien.
Ome Merde Geplaatst: 2 oktober 2005 Geplaatst: 2 oktober 2005 dat staat geheid in de manual en anders zou je de printserver kunnen resetten naar fabriekinstellingen. vervolgens zou je DHCP server (indien aanwezig) de rest kunnen doen en via een IP-scanner je LAN afsneupen naar het IP-adres. zo heb ik het met mijn ethernet camera ook gedaan .... merDe deze ruimte is te huur
Loui (K) Geplaatst: 2 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2005 Citaat: dat staat geheid in de manual en anders zou je de printserver kunnen resetten naar fabriekinstellingen. vervolgens zou je DHCP server (indien aanwezig) de rest kunnen doen en via een IP-scanner je LAN afsneupen naar het IP-adres. zo heb ik het met mijn ethernet camera ook gedaan .... merDe Oke dat zou kunnen maar het probleem is dat ik op welke manier dan ook geen toegang krijg tot dit aparaat.terwijl ik weet dat de server goed moet zijn.
Loui (K) Geplaatst: 2 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2005 Zou het ook mogelijk kunnen zijn, dat de uitlezing van het menu via de printer loopt?mijn Lexmark optra R+ reageerd namelijk niet op de menutoetsen wanneer ik daar op druk.in de handleiding staat zodra ik op test druk er iets geprint wordt,maar wat is mij onduidelijk omdat alles in het engels is.en ik dat niet goed beheers.
Ome Merde Geplaatst: 2 oktober 2005 Geplaatst: 2 oktober 2005 heeft die printserver geen "testpage" knoppie ? merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 2 oktober 2005 Geplaatst: 2 oktober 2005 Probeer dit eens If the issues persist after the update, an NVRAM reset may need to be performed. Follow the instructions for resetting the NVRAM below. Warning! The NVRAM reset will erase ALL network settings (including the TCP/IP address) and restore them to the default values. Follow this procedure only as a last-case option. Lexmark is not responsible for any unintended outcome from the procedure. If you have any questions about resetting the NVRAM it or are at all uncomfortable with carrying out this procedure, we suggest you contact your local Technical Support Center for assistance. To reset the NVRAM on an EXTERNAL network adapter: Print a Network Settings Page: Press the TEST button briefly and then release it. The network settings page will be printed. Keep this page for your records as it contains information that you may need to reconfigure your network card. Reset the NVRAM: Press and hold the TEST button for about 10 seconds and release it when all four LEDs are solid. The LEDs should begin the SE Menu light sequence. This menu consists of a repeating count of binary light patterns. When the LEDs indicate a binary three, press the Menu button to enter the NVRAM menu. A binary three pattern is indicated when the third and fourth LEDs are lit up. When the light indicates a binary two, press the Menu button to reinitialize the NVRAM. A binary two pattern is indicated when the third LED is lit up. The adapter should then return to a ready state, with the LEDs scanning across the adapter from left to right and from right to left. This indicates that the NVRAM on the adapter has been reset and must be configured for your network. Frans
grunnsat Geplaatst: 2 oktober 2005 Geplaatst: 2 oktober 2005 De originele poster schreef dit: Citaat: wat is mij onduidelijk omdat alles in het engels is.en ik dat niet goed beheers. Ik ben bang dat hij niet zoveel opschiet met dit mooie verhaal.
alx Geplaatst: 7 oktober 2005 Geplaatst: 7 oktober 2005 Ik heb dezelfde printserver. De ledjes horen van rechts naar links te lopen! Het meest rechtse knopje _test- een keer indrukken. je printer moet wel aangesloten zijn. Je krijgt dan twee vellen met de gegevens, waaronder het IP-adres. Ook het MAC-adres (wel zo belangrijk) wordt opgegeven onder Canonical! Bij mij als volgt: 000400DC4FBB. Onder XP is het een fluitje van een cent om 'm te installeren Gewoon een netwerkprinter aanmaken. Kiezen uit Lexmark printerserver met 3 (2 parall. en 1 ser.) aansluitingen. Het zal waarschijnlijk wel nodig zijn om het IP-adres te veranderen i.v.m. jouw netwerk. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Loui (K) Geplaatst: 8 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2005 Citaat: Ik heb dezelfde printserver. De ledjes horen van rechts naar links te lopen! Het meest rechtse knopje _test- een keer indrukken. je printer moet wel aangesloten zijn. Je krijgt dan twee vellen met de gegevens, waaronder het IP-adres. Ook het MAC-adres (wel zo belangrijk) wordt opgegeven onder Canonical! Bij mij als volgt: 000400DC4FBB. Onder XP is het een fluitje van een cent om 'm te installeren Gewoon een netwerkprinter aanmaken. Kiezen uit Lexmark printerserver met 3 (2 parall. en 1 ser.) aansluitingen. Het zal waarschijnlijk wel nodig zijn om het IP-adres te veranderen i.v.m. jouw netwerk. Daar ben ik al achter gekomen, maar ik kan hem niet rezetten daar reageerd hij niet op.(de bijde knoppen gelijk indrukken geloof ik)dan kan ik pas een ander ipadres toekennen.
alx Geplaatst: 8 oktober 2005 Geplaatst: 8 oktober 2005 Da's vervelend, maar je vraag is beantwoord! Resetten staat beschreven in het engelse verhaal hierboven. Ik probeer het niet uit, dus even uit mijn hoofd: Druk de testknop 10 seconden in. Als alle ledjes oplichten, loslaten. Opletten nu. Als de twee rechtse ledjes (alleen de twee rechtse) oplichten, 1 keer op menu drukken! Als de tweede led (alleen de tweede) van rechts oplicht, weer op menu drukken. Daarna niets meer doen. De printserver gaat resetten. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Loui (K) Geplaatst: 8 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2005 Citaat: Da's vervelend, maar je vraag is beantwoord! Resetten staat beschreven in het engelse verhaal hierboven. Ik probeer het niet uit, dus even uit mijn hoofd: Druk de testknop 10 seconden in. Als alle ledjes oplichten, loslaten. Opletten nu. Als de twee rechtse ledjes (alleen de twee rechtse) oplichten, 1 keer op menu drukken! Als de tweede led (alleen de tweede) van rechts oplicht, weer op menu drukken. Daarna niets meer doen. De printserver gaat resetten. Het is me gelukt. iedereen heel hartelijk bedankt daarvoor.waar deze media al niet goed voor is he?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen