Ga naar inhoud

Wavefrontier t55 of t90

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb een vraagje omtrend de aanschaf van een nieuwe schotel. Doordat ik in een appartementencomplex woon op de begane grond mag(en wil) ik geen schotels uit laten steken. Momenteel heb ik op mijn loggia(overdekt balkon) een archsat elyptical met 3 lnbs en een triax schotel met een monoblock staan met goede ontvangst. Nu vraag ik me echter af, omdat de hobbie bevalt, of het mogelijk is om een wavefrontier op een loggia te plaatsen ivm de vorm. Moet deze een vrij zicht van bovenaf hebben of is een vrij zicht naar voren ook voldoende. Een rotor is geen optie ivm het geluid.

Wie heeft hier ervaring met deze situatie?

Geplaatst:
Citaat:
http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...true#Post898701

14 pagina's geklikt en zeker 10 topics over wafefrontier..

dus die vraag is al aan bod geweest...
en link hierboven is toch een van de meest verhelderende draadjes inzake wafefrontier..

cheers

heb ik allemaal al doorgelezen, maar die topics gaan over een buiteninstallatie. Ik wil hem op een overdekt balkon plaatsen gaat dit?
Geplaatst:

oké, dat is een bijkomend aspect welk men moet beoordelen van geval tot geval.

als je schotel, wafe of anders genoeg vrij uitzicht heeft, dan wel.

als het wokkie ruim beneden het balkonhek staat zal het moeilijk worden

als het balkon half inpandig of geheel inpandig ligt zal het ook moeilijker worden

de kompas (eeuwenlang een fijn hulpmiddel) kan al een hoop informatie geven over de richting en in dit geval het vrij uitzicht, of 30west te zien is en 30 oost..

satelliet posities die tov pal-zuid aangeduid worden en

een hollessheet voor zo'n wafe mag wellicht nog het een en ander verduidelijken.

DUS... is je balkon-vloerplaat als uitkragend element mooi zuiD gericht, is de vraag voor jouw.

deze thread is een naslagwerk hoe en wat voor wafe frontiers.

cheers

Good Morning Heartache

Laura Fygi, Toots Thielemans

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen