Ga naar inhoud

Hellas 2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als Griekofiel kijk ik regelmatig naar de (FTA) Griekse tv-zenders. Per 1 oktober zijn er nogal wat wijzigingen opgetreden. De FTA zenders hebben allemaal de 12188V (HB)verlaten. Enkele hebben andere frequenties gekregen, eveneens op de Hotbird. Dus tot zover geen probleem.

Echter, enkele zijn naar de Hellas 2 op 39 gr oost verhuisd.

Wie heeft ervaring met het ontvangen in Nederland van deze satelliet? welke diameter heb ik (minimaal)nodig? Is het uberhaupt wel mogelijk?

Ik ontvang nu Astra1 én Hotbird op één (68cm)schotel.

http://members.home.nl/wageral/02.JPG

Lijkt me duidelijk dat de Hellas2 hier niet meer bij kan. Dus: tweede schotel. Maar .........hoe groot minimaal?

Wie heeft er tips?

Groet.

Ger

Geplaatst:
Citaat:
Wie heeft ervaring met het ontvangen in Nederland van deze satelliet? welke diameter heb ik (minimaal)nodig? Is het uberhaupt wel mogelijk?

De schotel afmeting staat in de schotel database. Welke zenders wil je graag zien zal eens voor je kijken wat het signaal is. Ik heb net even de schotel naar Hellas 2 gedraait en bij bijna alle zendes komt het signaal op een 78CM schotel ruim rond de 80% binnen.
Geplaatst:

Da's snel.......

Ik zoek voornamelijk de volgende zenders op Hellas2:

Op 12524V:

Tele-Asty, Kanali Voulis, Holidays in Greece, Sat-Lux, TV-Magic, Channel 10, Cyprus-sat.

Deze zenders zaten voordien (tot 1 oktober j.l.) op de HB.

Groet,

Ger

Geplaatst:
Citaat:
Ik zoek voornamelijk de volgende zenders op Hellas2: Op 12524V: Tele-Asty, Kanali Voulis, Holidays in Greece, Sat-Lux, TV-Magic, Channel 10, Cyprus-sat.
Deze zenders zaten voordien (tot 1 oktober j.l.) op de HB.

Die komen hier met 88% signaal sterkte binnen. Kanali Voulis staat in mijn zender lijst als Kanali 10. Zijn allemaal aan de zender informatie te zien FTA. Op KingOfSat staat een overzicht van wat er verder te vinden is op Hellas 2.
Geplaatst:

Thijzel, bedankt, wat een service!

Het zal niet lukken op m'n huidige schotel (Astra1 en HB) dus zal er een schoteltje bijmoeten.

Goed te weten dat het signaal hier in NL goed is te ontvangen.

Groet,

Ger

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen