Ga naar inhoud


Topfield of Samsung PVR bestellen bij KPN


Gast Echootje

Aanbevolen berichten

Welke PVR kan ik het beste bestellen bij TV van KPN : ik twijvel tussen de Samsung PVR 80 of de Topfield PVR 80? Model van Samsung is net nieuw en die van Topfield is al wat langer op de markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb hier 2 Digitale decoders thuis (nouja, eigenlijk 3), een van Samsung (DVB-C) en 2 van Topfield (DVB-T). Alhoewel ik niet weet of er veel is verandert, vind ik de Topfield decoders wat intiutiever werken dan de Samsung. Het gaat hier dan wel niet om de PVR decoders, maar ik neem aan dat ze de software wel enigszins recyclen.

Het gaat dan om de kleine details. Zo ga je bij de Samsung met Exit een menu terug, en verlaat je met Menu de menu's. Bij de Topfield decoder is dit precies andersom. Ook is het op de Topfield zo dat als je een nummer intikt, en vervolgens op ok drukt, dat hij dan meteen naar de ingetikte zender gaat. Met de Samsung werkt dit niet en moet je even wachten. Dat zijn de kleine details, maar het maakt de Topfield wel prettiger in gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zondag ook een Topfield PVR80 besteld. Ik heb ook al 3 ontvangers, die single tuners van KPN/Samsung zijn niet zo ontvangsgevoelig, want met mijn Topfield 3000COT-d heb ik vrijwel blokvrij beeld en dan geeft zo'n Samsung helemaal géén beeld. Ik zit echt op de grens van het ontvangstgebied want ik woon ca. 60 kilometer van de digitale zenders. Ik laat wel weten hoe die PVR80 bij mij presteert. Suc6 met je keuze!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg vandaag bericht dat ze dinsdag mijn Topfield PVR80 bezorgen. Was van de week bij een Pr*maf**n shop en die hebben ze daar gewoon op voorraad. Houd ons maar op de hoogte over je keuze. Fijn weekend!

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vanmiddag de Topfield PVR 80 gehaald bij de Primafoon hier in Haarlem, smardcards waren op maar ik kreeg als nieuwe abbo nog een singeltuner met smardcard kado dus ik kon meteen aan de slag. Installatie is heel simpel en de smardcard was al geactiveerd. Je moet alleen de antenne goed uitrichten want anders heb ik last van blokken / slecht beeld bij Talpa. Beeld is stukken beter als UPC (maar dat kan al gauw) en minder strak als via de schotel. Zo te zien geen slechte keus geweest. Binnenkort het UPC abbo de deur uit trappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is mij ook al opgevallen dat mijn Samsung single tuner ook zo warm is in de standby-stand. Mijn Topfield 3000COT-d is dat niet.

Vanmiddag de nieuwe Topfield 80 PVR aangesloten. Lijkt mij een goede koop, eenvoudig te bedienen, géén verschil in beeldkwaliteit tussen direct en opname's. Jammer dat ik België niet rechtstreeks kan bekijken, worden wel ingescand, maar zijn gelocked! Ik hoor de hard-disk wel draaien, maar is niet hinderlijk. Of hij warm blijft in standby, weet ik morgen. Stroomverbruik is 8 watt standby en max. 24 watt in bedrijf. Groeten.....

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Topfield PVR van KPN maakt meer geluid dan mijn Echostar 5020 ontvanger. Bij een opname met de 5020 hoor je de harddisk wel meer. Hoe heet de Topfield wordt weet ik nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Topfield PVR 80 gaat retour! Reden 1: Opnemen op DVD-recorder gaat niet ivm Macrovision. Reden 2: Rechtstreekse ontvangst van België FTA word wel ingescand, maar is gelocked. (Service niet beschikbaar)Reden 3: Het geluid vertoond veel onderbrekingen, op dezelfde antenne presteert mijn oude Topfield 3000COT-d veel beter, geluid rolt wel wat maar is altijd verstaanbaar, ook het beeld is beter. Vind het wel jammer want een PVR is ideaal. Maar ik wacht op een betere, zonder nare beperkingen. Groeten Hans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik zit op de rand van het ontvangstgebied, maar daarom is het zo jammer dat je niets uit je buurland kan bekijken. Ook de onmogelijheid om een kopietje te maken op een DVD vind ik erg jammer. En wanneer zal het ontvangstgebied eens uitbreiden? Als je dan leest dat de analoge zenders nog maar aan moeten blijven staan omdat er géén alternatief is voor mensen die in het buitengebied wonen. Lijkt mij heel eenvoudig: Nederland 1,2,3 en regiozender FreeToAir uitzenden, DVB-t ontvangertje promoten voor 2 briefjes van 20 euro en heel nederland kijkt digitaal! Wil je meer dan neem je een abonnementje en schuif je een smartcard erin. Groeten Hans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand met welk type Topfield de KPN topfield te vergelijken is? Beter nog, welke is het want ik denk niet dat topfield speciaal voor kpn een apparaat maakt.

 

Hebben de kpn varianten ook een usb aansluiting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...