Gast Geplaatst: 4 oktober 2005 Geplaatst: 4 oktober 2005 Dag allemaal, zoals velen van ons (lijkt mij) heb ik geen kabel meer. Internet doe ik met instap ADSL van Demon en dat bevalt prima. Snelheid is voldoende voor mijn doeleinden (kost is 19-95 per maand). Ik bel ook pre-select met Tele2. Dat gaat ook goed (ik bel +/- 4uur per maand naar engeland). Via Tele2 kan ik nu van de KPN 'af' en daardoor bespaar ik zon 38 euro per 2 maanden. Dat spreekt me aan. Maar nu lees ik ook dat dit VoIP is en dat de kwaliteit wisselend is. Klopt dit verhaal? De betrouwbaarheid, kwaliteit en toegangelijkheid is voor mij best belangrijk. Ik wil niet bijvoorbeeld gaan 'Skypen', heb ik geprobeerd, bevalt niet. Heb ook een hekel aan mobieltjes dus dat is ook geen optie. Nummerbehoud is niet noodzakelijk. Heeft iemand ervaring met de Tele2/ADSL pakket? Zijn er alternatieven? Per maand ben ik nu iets van 20euro Demon, 20euro KPN abo. + 10 euro Tele2 kwijt. Voor een paar euro zal ik de moeite niet doen maar binnenkort loopt mijn Demon contract af en het is wel een mooi gelegenheid om rond te kijken. Ik stop het geld liever in een Canal+ upgrade! Bedankt alvast, Stuart
-= [ Appien ] =- Geplaatst: 4 oktober 2005 Geplaatst: 4 oktober 2005 www.bel1601.nl : (geen abbokosten, verders sávonds gratis bellen (nationaal+start tarief) Engeland (vast) 2cpm www.tele2.nl (savonds gratis bellen kost je € 3,95 p/m) UK 5.0 / 4.1 / 3.7 (afhankelijk welk abbo) En anders een VOIP toestelletje kopen (of gewoon headset op je pjoeter), en Voipbuster gaan gebruiken. Dan bel je "helemaal" gratis (1e keer € 5,00 tegoed aanmaken)
alx Geplaatst: 5 oktober 2005 Geplaatst: 5 oktober 2005 Bel1601 is een goed alternatief. Ik gebruik het ook na Tele2 te hebben gehad. Alleen het gratis (dus alleen het starttarief) is wel erg laat in de avond. Mijn zoon heeft sinds kort Tiscali, incl gratis bellen naar vaste nummers in Nederland. Dat kost zo'n kleine 30 euro per maand. Daarbij nog een kleine 10 euro voor gebruik van het koperdraadje van KPN. Dus totaal 40 euro per maand als je alleen nederlandse nummers kiest. Aanbeveling: Houdt een KPN-budget aan. Je betaalt dan ook zo'n 10 euro per maand (dus kosten zijn hetzelfde) maar als de verbinding via Tiscali-netwerk zou wegvallen heb je nog altijd de mogelijkheid per KPN te bellen tegen wat hogere kosten. Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
Gast Geplaatst: 5 oktober 2005 Geplaatst: 5 oktober 2005 Wij bellen tegenwoordig via Versatel, in combinatie met ADSL, met aanhouding van de KPN als netwerkleverancier. Bevalt me goed, alles naar vaste nummers binnen Nederland is 'gratis'. Dus wij betalen nu een vast bedrag van € 30,00 per maand aan ADSL en telefonie. + De aansluiting bij KPN. Alleen voor buitenland en mobiel ga je dan wel weer apart betalen. Bij ons is het niet mogelijk om BelBudget te kiezen bij KPN en dat komt ook wel overeen met de tekst op kpn.nl: Citaat: BelBudget is niet beschikbaar Voor bedrijven en instellingen Als u meerdere telefoonlijnen heeft In combinatie met een ISDN-aansluiting In combinatie met andere telecomaanbieders (CPS-aanbieders) In combinatie met VoordeelNummers
gerrit B Geplaatst: 5 oktober 2005 Geplaatst: 5 oktober 2005 Het goedkoopste is volgens mij nog steeds via 1649 Tot voor kort was het geheel gratis maar nu kost het overdag 1 eurocent binnen nederland tussen 8.00 uur en 19.00 uur en van 19.00 tot 8.00 uur geheel gratis naast het starttarief van 5 eurocent. Daarnaast krijg je voor elk bericht de melding wat dit gesprek gaat kosten. Enigste nadeel je moet overal 1649 voor zetten, dus geen preselect en je krijgt niets op papier, alleen via de mail. wil je meer info over de diverse aanbieders kijk dan in de bijlage suc6 gerrit B 987091-Gesprekskosten.doc zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
likus Geplaatst: 5 oktober 2005 Geplaatst: 5 oktober 2005 Bel-budget niet mogelijk? Heb je een bedrijf dan? Of ISDN? Want als je gewoon belt via je ADSL, kan het wel degelijk; dit is geen "andere telecomaanbieder" in die zin... Daar worden carriers mee bedoeld. Likus DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-TQnap NAS TS-210 Canal Digitaal & DigitenneWavefrontier T55 / Triax 88met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411
Gast Geplaatst: 5 oktober 2005 Geplaatst: 5 oktober 2005 Allemaal, bedankt voor de reacties. Ik zoek het echter in de KPN abo kosten en niet zo zeer met de gesprekskosten. Mijn gesprekskosten zijn minimaal. 1 uur bellen naar engeland kost mij +/-1,34 euro met tele2 Preselect met kortingsnummer. Laat dat nu 1 euro gaan kosten. Da's niet zo interessant in vergelijking met het op kunnen zeggen van de KPN vaste abo. Maar aan de hand van de reacties kan ik wat gerichter gaan kijken. Nogmaals bedankt! Stuart
Gast Geplaatst: 5 oktober 2005 Geplaatst: 5 oktober 2005 Nee, heb geen bedrijf. Maar we bellen ook niet via ADSL, Versatel is volgens mij in dit geval een Carrier Pre Select aanbieder voor de telefonie. Het is niet de Versatel variant met bellen via ADSL, waarbij je geen KPN meer nodig hebt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen