Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Situatie:

Skystar2 doorgelust vanaf een Strong 4125evo.

Met beide ontvangers kan ik de rotor bedienen. Met Strong kan ik naar satellieten draaien, maar met de Skystar zit ik er altijd naast. Als de Strong 'goed staat' heb ik dus ook beeld op de Skystar2. Maar ik wil met de Skystar ook naar satellieten kunnen draaien.

Wat doe ik fout?

Skystar2

Moteck SG2100

ProgDVB

SS2Diseqc

Deze combinatie support toch usals/Gotox.x°?

Earth Station Longitude 4.8 latitude 52.7

Elevation 36.6 Declination 6.8

De Strong staat nu op Astra 1 19.2° oost

Ik kan met de Skystar2 naar de Astrakanalen kijken.

Astra 1 staat correct aangegeven in SS2Diseqc satellite position.

Nu moet ik de huidige positie dus 'locken' in SS2Diseqc. Dat lukt me niet.

Hoe doe ik dat?

Klik ik op SEND dan draait ie naar Astra 2.

Stel ik 19.2 in, en klik ik modify dan staat ie nog steeds op Astra 2.

Duidelijk?

Ik kan dus draaien, en satellieten vinden, maar usals/gotoxx onthoudt ie niet.

Geplaatst:

volgens mij kan je het beste naar de sirius gaan met je strong ,dan druk je in het menu van ssdisqc op auto goto xx ,als het goed is dan vraagt het programma of je deze als referntie wilt gebruiken kies ja en volgens mij is je probleem dan opgelost,anders hoor ik wel weer

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

Heb ik al eens geprobeerd, maar 't werkt niet.

Als ik namelijk daarna van Sirius naar een zender op bijvoorbeeld Astra 2 ga, gaat de rotor draaien, zie ik de meters uitslaan en het station in beeld verschijnen, maar blijft de rotor nog enkele graden doordraaien, zodat het station weer verdwijnt.

Ik moet dan handmatig terugdraaien (met de drive west/east knoppen in de SS2Diseqc-configuratie).

Het is alsof ie te ver naar het oosten draait, terwijl ik toch de Sirius als uitgangspunt heb staan.

Wel grappig zoals SS2diseqc automatisch het sterkste signaal zoekt als je goed op de satelliet uitgericht staat (max signal): de sterkste transponder, en dan kleine test-stapjes naar links en naar rechts...

Geplaatst:

heb je op je comp ook meer programmas bvb dvbdream ,mytheatre,etc ,het kan zijn dat als je die hebt dat daar iets fout gaat ,zo kwam ik er na meer dan een jaar pas achter dat ssdisqc de satelieten in de root van progdvb gebruikt terwijl ik in dvb dream alles kon laten draaien ,behalve het goede comando voor de ns7 22 west ,daar wilde hij niet heen en wat bleek in dvb dream stond hij als 3385 ini,en in progdvb als 3380 ini,dat gelijk gezet verandert in progdvb en nu dus wel ,terwijl ik in dvbdream werk.

SSdisqc gebruikt dus gegevens uit een ander programma (bij mij tenminste)

dus het kan zijn dat je mischien iets moet aanpassen in een van je andere programmas ,ER VAN UITGAANDE DAT JE DIE HEBT.

hoop dat dit het is anders lees ik wel weer .

Geplaatst:

Ik heb gewoon geen idee waarom SS2Diseqc de rotor niet naar de juiste satelliet-positie draait.

Ik gebruik ProgDVB.

Ik heb ook andere DVB-programma's, die ik nooit gebruik, op de schijf staan.

SS2Diseqc zit in de ProgDVB-map. De Satellietlijst ook.

Ik denk dus dat dat het probleem niet is.

Wel heb je bij ProgDVB nu twee satellietlijsten: in de mappen 'transponders' en 'satellites'.

Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik die lijsten hetzelfde maak.

Is er een methode om SS2Diseqc te 'resetten'? Ik zie geen ini-bestand dat ik zou kunnen wissen...

Geplaatst:

in de nieuwste progdvb hoeft hij niet meer in de root , maar net als bij dvbdream in de map plugins,mischien als je hem daarin verplaatst ,en heb je in de andere dvb programmas ook de ssdisqc ,en die staan alemaal het zelfde ingesteld ,wat betreft de lengte en breedte graad.

ik kan niet veel meer bedenken hoe nu verder ,ik wacht eerst weer op antwoord .

Geplaatst:

astra zit ook niet op 19,2 graden.

het is afhankelijk waar je exact woont.

bij mij zit hij met sirius als uitgangspunt op 14,6 graden

Geplaatst:

Heeft toevallig al iemand een goede diseqc software voor de skystar 2 onder linux te laten werken met een rotor?

Geplaatst:
Citaat:
astra zit ook niet op 19,2 graden.
het is afhankelijk waar je exact woont.
bij mij zit hij met sirius als uitgangspunt op 14,6 graden

Als ik Sirius goed 'lock' in SS2Diseqc zouden dankzij Gotox.x° of USALS de andere satellieten meteen allemaal goed ingesteld staan, toch? Dus doet die positie-in-graden van Astra er niet toe, als Sirius correct staat. Toch draait ie te ver door...
Geplaatst:

ik moest ook nog een satelliet in het oosten en een in het westen met de hand zoeken en van daaruit rekende hij de rest vanzelf uit.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen