LEM Geplaatst: 6 oktober 2005 Geplaatst: 6 oktober 2005 Hallo allemaal, Ik heb getracht eerst goed te zoeken, maar ik geloof niet dat dit probleem erbij stond. Als ik niet goed gezocht heb alvast mijn excuses. De situatie: Topfield 4000 PVR twintuner X-cam met Canal Digitaal NL SECA 2 card erin Matrix Reborn met Finse Canal Digital Conax card erin 2x coax kabel Belden HH 125 naar het balkon, elk aangesloten op een 4/1 switch 2x Best "hi isolation" 4/1 diseqC 2.0 switch Archsat 90x75 cm elliptische schotel met deels zelfgemaakte feedarm voor 4 LNB's Ontvangst Astra 2 middels Invacom 0,3dB universal twin LNB (diseqc 1/4) Ontvangst Astra 1 middels Alps 0,6dB universal twin LNB (diseqc 2/4 Ontvangst Hotbirds middels Alps 0,6dB universal twin LNB (diseqc 3/4) Ontvangst Thor 123 middels Smart Titanium 0.2dB universal twin LNB (diseqc 4/4) Mijn probleem: Als ik zit te kijken en ik schakel van zenders (op diverse satellieten) op andere over (op een van de andere satellieten) heb ik volgens de Topfield opeens "geen signaal". Maar dat kan dus niet. Ik verhelp het probleem door naar het installatie en LNB menu te gaan en daar de stroom naar de LNB even uit en weer aan te zetten, maar dat zou niet nodig moeten zijn. Ik merk het met name als ik van Thor (smart LNB) naar een kanaal op Astra (Alps LNB) overschakel, maar het kan wellicht ook optreden als ik naar Hotbird ga. Tussen bijvoorbeeld Astra 2 en Astra 1 (van Invacom naar Alps) merk ik niets. Ik heb voorheen met 3 twin LNB's gewerkt en toen had ik dit probleem niet. Recent heb ik Thor middels die Smart Titanium LNB toegevoegd en treed dit verschijnsel op. Je zou dus denken dat het aan die Smart LNB ligt die ik toegevoegd heb. Mijn vraag is of anderen dit ook weleens hebben meegemaakt en of men denkt dat het een duidelijke zaaak is van incompatibiliteit van deze combinatie van LNB merken en/of van de switch (die voorheen prima werkte) of dat het komt doordat de Topfield 4000 slechts 500 mA stroom kan leveren per coaxkabel en dit gewoon te weinig is voor 4 van deze twin LNB's waardoor er telkens eentje uitvalt of niet continu aan wil blijven (mijn eigen theorie tot zover daarover) of dat er in de tussentijd een soort mankement aan de diseqc switch is opgetreden waardoor hij niet meer met alle inganen zo goed schakelt of zoiets ?!?? Graag uw gedachten hierover als u iets weet. Alvast bedankt vor de moeite. I burn not shine
alfred de witt Geplaatst: 6 oktober 2005 Geplaatst: 6 oktober 2005 welke diseqc switches gebruik je. Ik weet dat de digiality bovengenoemd probleem vertonen. Betere kwaliteit switches hebben dit niet. Alfred Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55"
LEM Geplaatst: 6 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2005 Ik heb Best (made in Germany, maar op zich niet bijzonder duur zoals bijvoorbeeld Spaun natuurlijk wel is) en ook een setje reserve switchen van Asat (ook uit Duitsland hoegenaamd). Er staat duidelijk Hi Isolation op, dat ze diseqC 2.0 ondersteunen, er zit een plastic behuizing om het gegoten metalen kastje tegen de regen. En bovenal, met 2 alps+ 1 invacom erop, is er niks aan de hand. Alleen sinds ik die 4e twin LNB van Smart erop heb zitten staat er (ik heb het net even uitvoerig zitten testen) geen signall (dus stroom ?) meer op de andere 3 LNB's als ik naar die satelliten zap. Aan en uit zetten verhelpt het probleem, maar is natuurlijk oervervelend (dan kun je getimed opnemen als je weg bent ook wel vergeten) ! Ik heb zelf sterk het vermoeden dat het 'm in die Smart LNB zit. Hij trekt of teveel stroom of is dominant of zoiets (in deseqc termen dan). Ik heb in het verleden wel een maximum 4/1 switch gehad en die kon vanwege het ontbreken van "high isolation" niet met twin lnb's overweg, maar deze Best apparaatjes doen het normaal gesproken uitstekend in mijn ervaring. I burn not shine
cornea Geplaatst: 6 oktober 2005 Geplaatst: 6 oktober 2005 Als het maar op één tuner is dan kan het inderdaad een switch zijn ,als het op beide tuners is dan misschien toch de smart. anders even switch omwisselen of smart afkoppelen Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.
Bigfoot Geplaatst: 6 oktober 2005 Geplaatst: 6 oktober 2005 Ik had een vergelijkbaar probleem met een Smart Twin LNB. Rare was dat ie het soms wel deed, als ik een paar keer schakelde van een hor/vert of lage band -> hoge band kanaal. Smart LNB omgewisseld voor een andere Smart en probleem was opgelost.
LEM Geplaatst: 6 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2005 @ Bigfoot: Dat omwisselen kan ik misschien wel gaan proberen morgen. Op het moment probeer ik een invacom van een vriend er even voor in de plaats te zetten om te checken of dat wel goed werkt. Als het echter een kwestie is van een exemplarisch probleem met die Smart dan ben ik daar mooi mee (hoewel ik uiteraard blij ben als ik uiteindelijk te weten kom waar het dan aan ligt), want ik heb dat ding via een_of_andere_veiling_site gekocht te samen met die Asat reserve switchen die vriendelijk geprijsd waren dus even ermee terug gaan om om te wisselen is er dan natuurlijk niet bij. Okay, het was geen kapitaal, maar het is dan toch zonde van de euros... @ Cornea : Het treed op beide tuners onder gelijke omstandigheden op, dus toch die Smart ? I burn not shine
Bigfoot Geplaatst: 6 oktober 2005 Geplaatst: 6 oktober 2005 ter info, ik heb die smart lnb ook gekocht bij een winkel uit Duitsland die ook via een_of_andere_veiling_site verkoopt en die ruilde hem gewoon om. Je hebt dan wel verzendkosten extra naar Duitsland maar ja
LEM Geplaatst: 6 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2005 Alle antwoordgevers tot dusver hartelijk dank voor jullie "input" ! @ Bigfoot : Hmmm, ik kan er in elk geval naar informeren, maar ik vraag me inderdaad af of het dan veel scheelt met porto heen en weer, maar ik kan het in elk geval even vragen ja. Bedankt voor de tip. Ik heb nu de Smart 0,2 dB eruit en een Invacom 0,3 dB (zo'n langwerpig zwaar onding) erin en geen schakelproblemen meer dus het ligt in elk geval aan de Smart danwel de combinatie van alles met de Smart. Maar ik heb nu wel weer een ander probleem en dat is dat ik Thor 3 niet meer kan terugvinden. Ik heb kennelijk wel de andere Thor satellieten op 0,8 graden west (Thor 1+2) want ik kan wel een aantal Noorse FTA zenders zien met 75% signalstrength en 89% quality, maar als ik naar de Finse gecodeerde zenders ga (die ik met de Smart wel min of meer kon ontvangen voorheen) dan is er absoluut geen enkele quality, laat staan beeld. Hoe kan dat ? Ik heb al skew geprobeerd maar het lukt niet meer. Dit moet vermoedelijk weer in een ander topic, maar voor wie snel iets weet, graag ! I burn not shine
trust Geplaatst: 6 oktober 2005 Geplaatst: 6 oktober 2005 Zo te lezen is je eerste probleem al getackeld , maar toch nog deze TIP OM JE DISEQC-SWITCH TE TESTEN (en of je instellingen goed staan) Om een switch te testen , diseqc of 12 volt, heb ik 4 ledjes en 4 weerstanden van 2k2 genomen. Ik had van die kunststof afschermdopjes welke op F-coaxsplitters zitten . Daar heb ik 2 gaatjes in gemaakt. 1 centraal , de andere langs de binnenwand , het korte pootje van de led tot 5mm ingekort evenals één kant van een weerstand. Dit aan elkaar solderen , dan het lange pootje van de led in 't middelste gat (van buiten naar binnen) en die van de weerstand in het andere gat . Deze ombuigen langs buiten , tape erom . Zo heb ik er dus 4. Hiermeee kun je e.v. zien of en welke andere poorten aktief blijven of worden . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
LEM Geplaatst: 8 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2005 @ trust : Ik zit nog steeds met een Thor ontvangst probleem, maar mijn oude apparatuur met een 2e Invacom erbij voor Thor werkt weer als vanouds. Desalniettemin, ben ik erg blij met de elegante doe het zelf oplossing die je aandroeg om de diseqc switch poorten een voor een te kunnen testen. Ik ga dat zeker als tool maken, ik neem echter een gewone F-stekker met een stukje kort coax erin gedraaid als uitgangspunt (denk ik). Alle helpers tot dusverre bedankt, maar als jullie nog iets kunnen vertellen over eventueel ontvangst+uitricht verschil tussen Thor 2 en Thor 3 dan houd ik mij aanbevolen. Ik heb Thor 2, maar Thor 3 wil niet (het is een 4 sats op een ellipt. schotel situatie met 14 graden in het midden van de schotel) I burn not shine
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen