Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb hier een laptop met een sticker met geldige key voor windows xp, maar ik heb geen cd meer. Nu heb ik een copietje van een andere cd gebruikt om te installeren, maar die slikt deze key niet, weet iemand hier een oplossing voor?

Dreambox 8000 / Dreambox 800 / Dreambox 500HD

Geplaatst:

Op zoek gaan naar de originele cd waar de key op je laptop bij past of een kompleet andere originele cd met bijbehorende key scoren.

installeren van xp met een key van andere cd's werkt niet.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:
Citaat:
Oftewel gewoon maar weer opnieuw xp kopen, is een beetje onzinnig natuurlijk als ik dat al een keertje heb gedaan.

Is idd onzinnig maar je zit toch met een behoorlijk probleem....
Ik ga er even vanuit dat je XP Home hebt, daar zijn namelijk een aantal versies van, Retail, Upgrade, Oem, Volume Licentie en versie's die je alleen maar kan installeren op een bepaald merk.
Als je laptop is uitgerust met een van deze versies zal je geldige key niet werken op een andere versie, beste is contact opnemen met een fabrikant/leverancier/klantenservice die behoord bij je laptop en als dat geen uitkomst brengt kan je het ook proberen bij Microsoft zelf.
Geplaatst:

een key voor de pro versie werkt alleen met n cd van de pro versie, en mogeliijk zijn er nog meer beperkingen.

Maar je kunt in ieder geval proberen om een pro cd te lenen of zo en dan de key uit te proberen.

Geplaatst:

Microsoft Nederland bellen en het probleem uitleggen.

Ze zullen wel om je persoonlijke gegevens vragen, (ook wel makkelijk als ze iets op moeten sturen)

Kostte mij een 20 Euro ongeveer met verzendkosten, en binnen een paar dagen binnen.

Suc6

Geplaatst:

let wel dat je dezelfde taal installeerd als waar de key voor is...

Geplaatst:

@Kimble: Heb gisteren al eens contact gehad met microsoft, maar die verwezen me door naar een andere afdeling die ik straks even ga bellen.

@Radiosmurf: Ik heb ook geen idee of de key voor een nl of en versie is... Kan ik dat ergens aan zien?

Dreambox 8000 / Dreambox 800 / Dreambox 500HD

Geplaatst:

nederlandse of engelse keys zijn t zelfde

t verschil zit in: corperate / pro / home.

Geplaatst:

er is op de installatie cd een **sysprep.exe aanwezig..

die moet je uit de CAB extraheren en gebruik je om een andere versie op jouw licentienummer te zetten.

die link stond hier maanden geleden..

maar ook effe googlen levert een forum op met complete uitleg

ook mswindows heeft die uitleg op haar site.

cheers

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen