Ga naar inhoud

Nog geen probleem, meer een LNB vraag. Splitten?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi

Mijn excuses(!) moest dit al ergens gezegd zijn geweest, ik besef wel dat mijn vraag nogal newbie klinkt voor de meesten hier, ben al wat gaan rondneuzen maar ik vind echt geen antwoord op mijn vraag.

Nochtans vraag ik me maar simpelweg af of ik een splitter kan plaatsen op een lnb(dubbel hoofd) om zo twee coax te trekken naar receiveer en pc.

Waarom vraag ik dit:

Ik heb mij een skystar USB box besteld en ik zal hem komende dagen ontvangen. De receiver beneden is aangesloten op de lnb. Ik heb mij al kabel en splitter gekocht. Gaat dit werken op deze manier?

Indien niet wat soort lnb zal ik nodig hebben?

Ik heb hier termen horen(zien) vallen zoals twin lnb.

Ben wat gaan kijken en zie inderdaad twin lnb monoblocks twee koppen te koop voor ongeveer 70-80 euro. Lukt het daar mee?

De bedoeling is dus wel degelijk van zowel op receiver als op pc verschillende zenders te zien, zonder beperking.

Alvast bedankt voor een antwoord!

Geplaatst:

Citaat:
De bedoeling is dus wel degelijk van zowel op receiver als op pc verschillende zenders te zien, zonder beperking.

Met een splitter lukt dat dus niet, je hebt een LNB nodig met twee uitgangen (een twin)

Geplaatst:

Citaat:
af of ik een splitter kan plaatsen op een lnb(dubbel hoofd)

Bedoel je een monoblock (Astra / Hotbird )?

Dan moet je een Twin-monoblok hebben >

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Ja monoblock hotbird/astra.

Het zou dus mooi zijn van op de ene receiver naar astra te kijken terwijl ik op de pc naar hotbird kijk.

Twin lnb dus

Bedankt

Geplaatst:
Citaat:

Twin lnb dus

Twin-monoblok dus

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik wil toch even doorgaan met deze vraag, ik heb samen met iemand hier een schotel hangen op 28.2 oost voor de bbc, nu wil er nog iemand meedoen, dat is natuurlijk geen probleem dan hang je gewoon er in quad lnb in natuurlijk. nu kijk ik niet zoveel bbc en die persoon is er maar af en toe. Zou het mogelijk zijn mijn signaal te splitsen dus voor mijn 4 weg disecq, en voor hem er een 2 weg disecq bij te hangen. Hij kijkt alleen maar de bbc en geen andere transponders, dus h en v wordt niet geschakeld. Ik dacht n.l. zo als hij de bbc kijkt kan ik niet kijken en andersom.

gr.D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Dat gaat niet lukken wat jij wilt, je zult toch naar een Quad LNB toe moeten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen