Moderator Matchless Geplaatst: 7 oktober 2005 Moderator Geplaatst: 7 oktober 2005 naar aanleiding van dit draadje heb ik in mijn linksys wrt54gs een MMC kaartje ingebouwd. Dit had ik op deze site gevonden. Nu heb ik er een week over gedaan om een MMC.c om te compileren naar MMC.o Kaartje wordt nu ook herkend . Echter zit ik nu weer met het volgende probleem waar ik niet zo snel een antwoordt op vindt. In de kernel moet ik een msdos.o plaatsen. En waar die zit weet ik niet. Ook niet in de packages of build root. Heeft iemand hier al eens mee gespeeld en weet de manier om die msdos.o er toch in te krijgen? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Geplaatst: 7 oktober 2005 Geplaatst: 7 oktober 2005 msdos moet je in de kernel bakken. Je geeft niet aan op welke kernel je draait. Onder de 2.6 kernels zou ik eens onder filesystems kijken. Alleen dan heet de laadbare module msdos.ko. Onder 2.4 heet ie msdos.o. Dus, of vast in de kernel bakken, of als module compileren en dan met modprobe msdos de module laden. Hopelijk kun je hier mee verder...
Moderator Matchless Geplaatst: 7 oktober 2005 Auteur Moderator Geplaatst: 7 oktober 2005 de kernel is 2.40.30. echter heb ik weinig verstand van zaken en ben dus beginner. hoe moet ik die msdos.o aanvinken? ik draai make menuconfig en dan krijg ik een menu waar ik heeeeeelll veel kan aanklikken de module compileren lijkt me wel het handigste want dan hoef ik de router niet met een potentiele foute firmware te flashen. spaart me weer een jtag ellende.. die mmc.c heb ik ook gecompileerd maar daar was een makefile voor te downen. Ik heb op de linux pc een find -name msdos* -print gedaan en die vond idd die msdos.c in een van de compileer dirs.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Geplaatst: 7 oktober 2005 Geplaatst: 7 oktober 2005 Citaat: de kernel is 2.40.30. volgens mij zijn we nog niet verder dan 2.6 ;-)
Moderator Matchless Geplaatst: 7 oktober 2005 Auteur Moderator Geplaatst: 7 oktober 2005 hehe..effe te snel getiept..is idd 2.4.30 (denk ik toch). Op de router staat iig white-russian rc3 Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Geplaatst: 8 oktober 2005 Geplaatst: 8 oktober 2005 he match, Ik was even op het verkeerde been gezet, ik ging uit van de originele kernelsources terwijl het hier gaat om fireware voor een router. Nu begrijp ik eea pas. In de config voor openwrt (heb em even geinstalleerd) staat idd geen msdos file support. Maar eerlijk gezegd zie ik niet in waarom je deze module eigenlijk moet gebruiken. msdos geeft ondersteuning voor de oudere fat bestandstypen, terwijl de bestandstypen en partities op mass storage vandaag de dag allemaal vfat is. Misschien dat je de msdos directory uit je kernel sources kunt halen en deze gebruiken in de buildtree die je hebt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen