Ga naar inhoud

Meest complete SAT receiver van dit moment

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Videorecorder = je favoriete programma niet hoeven missen.

PVR = dito plus nooit meer reclame kijken.

• 3 weken later...

• Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Hallo,

Nog zo'n Newbie hier.

Ik kijk al sinds 1999 Sat-tv, met een Pioneer S100. Een van de eerste digitale receivers, werkt nog steeds, maar begint nu toch nukken te krijgen. Eerst keek ik met een 80er schotel, maar sinds ik verhuisd ben met een 45er schotel van Technisat. Ik zie geen verschil!

So weit so gut. Ook ik zoek een nieuwe reciever met pvr. Wat ik wil is:

meerdere tuners met één smartcard, meerdere tuners met een single LNB (de meeste NL-zenders worden horizontaal uitgezonden, dus moet doorlussen toch kunnen ??), hij moet eenvoudig te bedienen zijn, evtl. later ook de BBC (ik geloof dat ik daar wel een andere schotel voor nodig heb !?), een HD, die moet niet zo groot zijn want ik heb al een dvd-recorder met HD.

Probleem is alleen of dit zo lukt als ik me dat voorstel en welke receiver zal ik nemen en vooral welke CI-modul heb ik daarvoor nodig? Wat is het verschil bv. tussen een TP4000 en 5000 ??

Geplaatst:

Heb je dit draadje al eens doorgelezen? Al je antwoorden staan er in.

Voor verschil TF4000/5000 kijk in het Topfield forum even naar de FAQ, daar staat het duidelijk op een rijtje.

Geplaatst:

Hmm... draadje doorlezen ... ik raak er aardig van door de war, vooral als ik dan nog op het TF-forum ga kijken. Er zijn toch behoorlijk wat problemen als je 2 programma's tegelijk wilt opnemen. Ook wat betreft de CI-modules lopen de meningen behoorlijk uiteen. Ben op de NL-site van TF gegaan en daar heb ik de volgende text gevonden:

"TF5510PVR

Om de grijze import vanuit Duitsland en andere omringende landen tegen te gaan is de TF5500PVR voor de Benelux omgedoopt tot de TF5510PVR. Speciale softwareversies maken probleemloze ontvangst van de Nederlandse pakketten mogelijk."

Betekent dit dat als ik een TF in Duitsland koop, problemen met de ontvangst van de NL-programmen krijg ??

Geplaatst:

De meesten hebben geen enkel probleem hoor. Let wel, dat de TF een heel populaire ontvanger is. Op het board lees je alleen de problemen, als alles (weer) gewoon werkt hoor je er niemand meer over.

In combinatie met een goede CAM (o.a. XCAM, Dragon of ASTON) staat de TF garant voor zorgeloos kijkgenot. Ikzelf heb al heel lang geen problemen meer gehad met m'n 4000 (met 'n XCAM en CD kaartje).

Of je die in Nederland, Duitsland of in Oempaloempaland haalt maakt natuurlijk helemaal niets uit. En softwareversies kun je makkelijk updaten (via PC of sateliet).

Geplaatst:

Ik denk dat ik toch maar voor de TF ga, maar dan wel voor de 5000. Je hebt verschillende CAM's opgesomd, maar welke is goed voor wat ? Ik heb nu een C+ receiver en dus met CAM's helemaal nix te doen. Maar ik heb wel een geldige CD smartcard. Moet ik bij de koop van de TF er nog op letten wat voor merk HD erin zit, vanwege geluidsoverlast of zo ? En tot mijn verhuizing wil ik doorlussen; nog goede suggesties ?? Evtl. signaal versterken of zo ?

Geplaatst:
Citaat:
Hallo,
Nog zo'n Newbie hier.
Ik kijk al sinds 1999 Sat-tv, met een Pioneer S100. Een van de eerste digitale receivers, werkt nog steeds, maar begint nu toch nukken te krijgen. Eerst keek ik met een 80er schotel, maar sinds ik verhuisd ben met een 45er schotel van Technisat. Ik zie geen verschil!
So weit so gut. Ook ik zoek een nieuwe reciever met pvr. Wat ik wil is:
meerdere tuners met één smartcard, meerdere tuners met een single LNB (de meeste NL-zenders worden horizontaal uitgezonden, dus moet doorlussen toch kunnen ??), hij moet eenvoudig te bedienen zijn, evtl. later ook de BBC (ik geloof dat ik daar wel een andere schotel voor nodig heb !?), een HD, die moet niet zo groot zijn want ik heb al een dvd-recorder met HD.
Probleem is alleen of dit zo lukt als ik me dat voorstel en welke receiver zal ik nemen en vooral welke CI-modul heb ik daarvoor nodig? Wat is het verschil bv. tussen een TP4000 en 5000 ??

Ik zou deze ook even serieus bekijken: http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...p;page=0#929412

Geplaatst:

Alledrie de CAMs die ik noemde (XCAM, Dragon, ASTON) zijn perfect voor de CD (of C+) kaart.

In de XCAM werkt de allereerste activatie niet (dat moet je in een andere CAM of ontvanger doen), maar verder is het de snelst zappende en betrouwbaarste CAM die ik in m'n ontvanger heb gehad. Met name bij het afspelen (op-en-neer springend) van opnames geeft deze altijd meteen beeld, bij de UCAS en ASTON duurde het nog wel eens een tiental seconden tot ik beeld had. Daarnaast werkt de EMU ook behoorlijk, kun je nog wat naar Discovery kijken met Poolse ondertiteling enzo...

Met de dragon heb ik geen ervaring.

De Aston heeft als voordeeltje dat je PIP kunt doen met sommige NL zenders. Is wel een stuk duurder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen