Ga naar inhoud


[Strong] Nokia 9302 met Jtag herstellen


the matrix

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een Nokia 9302 van een kennis die niet meer te benaderen is

Tijdens het flashen naar V20 is er iets mis gegaan met de seriele aansluiting

Alle tips bekeken maar nada zo dood als een pier

 

Nu heb ik mijn hoop gevestigd op de JTAG solution. Heeft iemand al ervaring met deze Jtag versie?

 

Het schema van de JTag met parallelle connector heb ik gevonden en ook de plek waar ik de boel aan de printplaat vande Nokia moet solderen maar wat dan??

 

Ik ben niet familiar met JTAG en vraag me dus af welke programma's ik nodig heb en welke firmware files om de Nokia in de originele staat te herstellen.

 

Kan iemand me op weg helpen?

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tijdens het flashen van de Nokia bleek er geen communicatie tussen de ontvanger en de kompjoeter mogelijk.

 

Schijnbaar is er toch iets overschreven, ik heb vroegtijdig dit onderbroken en krijg nu geen contact meer met de ontvanger.

Achteraf bleek dat ik een verkeerde seriele kabel had ( hoe is het mogelijk een mannetje v vrouwtje kabel met crosslink!!)

Greetings

 

The Matrix

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ooit in een ver grijs verleden heb ik ook ens wat getracht te beginnen met een jtag interface. Mogelijk staan de aansluitpunten nog wel ergens in het forum.

Ik ben een hele tijd niet online geweest en weet niets over de laatste ontwikkelingen.

Wel weet ik dat ik in de meeste gevallen alles weer aan de praat kon krijgen, twee keer heb ik er een flashchip uitgehaald om extern te programmeren, mogelijk is één van die keren nieteens nodig geweest.

 

Ik heb verder hier niets gevolgd, dus mogelijk heeft er wel eens iemand met jtag geexperimenteerd.

 

De truuk die meestal wel wat actie in het loader scherm gaw was de volgende.

 

pc aansluiten loder straten en compoort kiezen. een toets ingedrukt houden, b.v. de A toets en dan de ontvanger aanzetten.

De loader stuurt nu onafgebroken een rijtje letters (in ons geval dus aaaaaaaa) naar de receiver waardoor het booten wordt onderbroken.

 

Als je nu de vraag krijgt on de toegangscode in te voeren zit je goed.

 

De rest is vele malen beschreven.

 

Satq

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...