Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

sinds dit weekend heb ik een probleem met internet explorer die niet meer wil opstarten. Ik krijg telkens een fatale foutmelding : 'this application has requested the runtime to terminate in an unusual way. Please contact the application support team for more information'. In de titel van dit bericht staat de text "M$ Visual C++ Runtime Library".

Bon, 1 of ander corrupt gegaan. Dus eventje IE ge-desinstalleerd en terug geïnstalleerd : werkt niet. Sterker : nà de des-installatie staat iexplore.exe met al zijn bestanden nog altijd in de windows directories ! Ik heb zo de indruk dat XP enkel de shortcuts naar IE schrapt, da's alles.

OK, een upgrade dan. gelukkig staat er ook nog Opera op, dus even windows update gestart : en die weigert. Update werkt enkel vanuit IE !

dan maar opgestart vanaf de windows cd en de herstelprocedure opgestart, in de hoop dat die het probleem kan oplossen : nee dus, IE crasht nog steeds.

systeemherstelpunt teruggezet - ge weet nooit - en jawel : IE crasht nog altijd.

ik sta dus op het punt om die hele kl*te XP er af te zwieren en te herinstalleren, alleen kost me dat zeker 2 dagen werk om alle soft er weer op te zetten en te configureren, enkel voor een stom idioot IE probleem. Jaja, ik kan ook Opera gebruiken, maar IE werkt wel beter, en als mijn dochter haar MSN opstart dan start IE ook automatisch op en nu krijgt ze steeds foutmeldingen te zien.

ook even naar de logbestanden gekeken, hierin zie ik de volgende 2 meldingen staan :

1/ geen toegang om DCOM server te starten met DefaultlaunchPermission. De gebruiker is unavailable/unavailable met SID unavailable.

2/ de server {0002DF01-.....} heeft zich binnen de vereiste termijn niet bij DCOM geregistreerd.

ik heb al eens in de registry gaan kijken, de sleutel {0002DF01-....} verwijst naar IE. Er is dus precies een DCOM probleem ???????

voor alle zekerheid ook eens gescand op virussen en paarden, maar die hebben niks gevonden. Iemand enig idee wat er aan de hand is ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

heb je firefox geprobeerd, werkt prima en snelle dan outlook

Geplaatst:

wie spreekt hier van outlook ?

het is IE die niet werkt. Overigens heb ik Opera, alleen wens ik IE terug werkend te krijgen om van een hoop foutmeldingen af te geraken, en liefst zonder dat ik XP moet her-installeren.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Windows systeem herstel uitvoeren staat onder start systeemwerkset systeemherstel (als je weet wanneer de problemen zijn ontstaan ) het systeem 1 dag daarvoor terugzetten.

Groeten Ronald

Geplaatst:

Dezelfde fout komt nogals ééns voor bij mensen die net daarvoor hun systeem hebben laten scannen en opruimen door adaware.

Deze laatste haalt soms teveel weg als goed is.

Zoek ééns op je systeem naar 'COMMONNAME'.

Geplaatst:

Bij de meeste mensen die dit probleem hadden kwam dit door de Google toolbar, ook sommige andere toolbars geven dit probleem.

Even alle toolbars deinstalleren dus.

Als je last hebt van spyware/adware toolbars gewoon even een anti spyware programma draaien.

Geplaatst:

en anders internet explorer ff opnieuw downloaden,

ff zoeken op google.

je kunt m namelijk ergens los downloaden.

weet zo niet meer waar.

Geplaatst:

@Millar : systeemherstelpunt teruggezet, zoals reeds gemeld zonder resultaat

@Edd & Maze : de google toolbar staat er inderdaad op, zullen we vanavond eens proberen te des-installeren !

@Big john : ik heb inderdaad een ad-aware uitgevoerd, echter nàdat het probleem was opgetreden. Deze heeft trouwens niets gemeld, ik neem dus aan dat deze ook niets (bijkomstig) heeft verknoeid.

@Wybren : IE terug downloaden lukt niet : de download pagina's zijn enkel vanuit IE beschikbaar, niet vanuit een andere browser. Ik krijg een foutmelding van microsoft als ik met Opera naar die pagina's ga.

aan allen : met dank voor de suggesties, we gaan vanavond nog eens proberen !

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen