grunnsat Geplaatst: 12 oktober 2005 Geplaatst: 12 oktober 2005 Citaat: Ik zal de schijf dus alsnog op moeten sturen. Als je een koppencrash hebt gehad is het heel goed mogelijk dat er niets te redden valt, hou daar rekening mee. (sorry voor de domper) . Backup is leuk, maar hoe doe je dat met die monsterlijke schijven van 300GB van tegenwoordig? Denk nog even aan mijn Raid 1 verhaal (twee schijven die altijd gelijk gehouden worden door de Raid controller). Dat helpt echt tegen dit soort hardware problemen. Niet tegen software problemen overigens.
Rocketscientist Geplaatst: 12 oktober 2005 Geplaatst: 12 oktober 2005 Citaat: Probeer eerst aan een controller te komen voor je defecte schijf...dit kan wellicht een uitkomst bieden Ik dacht eerlijk gezegd precies hetzelfde. Maar ik zou ietsje anders te werk gaan. Verwissel van de werkende schijf de controller met die van jouw schijf en test dan de schijf. Mocht de schijf niet worden gevonden dan heb je grote kans dat de electronica inderdaad nog wel goed is en moet je het probleem in het draaiwerk van de schijf zoeken. Probeer in ieder geval niet overhaast te werk te gaan. Als de data nog op het ( hopelijk voor jou ) onbeschadigde loopwerk staat, dan komt die er echt wel van af. Duurt alleen even. Ik heb hetzelfde probleem gehad en kocht op de HCC dagen een schijf met nog werkende electronica en heb zo mijn data kunnen redden. ( Volgende maand weer HCC !!! ) Succes. Citaat: (P.S. mijn vrouw weet het inmiddels dus ook, verloopig dus geen ............. meer) en nog even volhouden. Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015
Crest Geplaatst: 12 oktober 2005 Geplaatst: 12 oktober 2005 Citaat: Citaat: Ik zal de schijf dus alsnog op moeten sturen. Als je een koppencrash hebt gehad is het heel goed mogelijk dat er niets te redden valt, hou daar rekening mee. (sorry voor de domper) . Backup is leuk, maar hoe doe je dat met die monsterlijke schijven van 300GB van tegenwoordig? Denk nog even aan mijn Raid 1 verhaal (twee schijven die altijd gelijk gehouden worden door de Raid controller). Dat helpt echt tegen dit soort hardware problemen. Niet tegen software problemen overigens. Zet foto's op cd. Software is altijd weer ergens te krijgen. Maar foto's en films opgenomen met je camera zo veel mogelijk op cd zetten. Een crash overkomt je en dan zijn de rapen gaar. Dat zie je.
JaNuZz Geplaatst: 13 oktober 2005 Geplaatst: 13 oktober 2005 Je moet er alleen wel aan denken om dan die cd's om de zoveel tijd te copieren, aangezien die cdr/dvrs niet zo heel lang houdbaar zijn volgens mij. Ik kan me nog een klant herinneren die die de backup van alle rontgenfoto's op cd gebakken had en na een paar jaar weer een foto nodig had van die cd. Vergeet het maar daar was niets meer vanaf te halen.
aanj Geplaatst: 15 oktober 2005 Geplaatst: 15 oktober 2005 Ik heb ook problemen met IBM disks , heb alleen geen tijd gehad er werk van te maken ( tikken )( was trouwens een slechte serie heb ik vernomen). Er zijn overigens 2 productie landen , HUNGARY en THAILAND , van HUNGARY heb ik dus 2 kapotte , van THAILAND werkt alles nog . Controllers heb ik overgezet , geen verschil , ( ik heb dus waarschijnlijk wel een controller ) maar ik denk dat professionele recovery het beste is , wie weet wat je nog meer beschadigd . Ik ga proberen koppen over te zetten , heb ik al eens geprobeerd (met half succes ) , maar ik moet eerst een identieke schijf hebben ( heb nog email liggen hierover maar heb nog geen tijd gehad te antwoorden , 3 maanden geleden !!!!) Ad ( omgeving waalwijk) Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen