pch Geplaatst: 10 oktober 2005 Geplaatst: 10 oktober 2005 Hoi, allereerst weet ik niet of ik dit in het juiste topic plaats maar het probleem wat ik heb heeft volgens mij wel te maken met WiFi dus heb ik maar voor gekozen om het hier te plaatsen. Ik doe al een tijd aan Skype, deed dit voorheen altijd op mijn desktop. Maar sinds een paar weken heb ik een laptop aangeschaft en hebben we WiFi en alles gaat als een speer, email internet etc., alleen als ik Skype nu via de laptop en WiFi krijg ik na een paar minuten vreemde vervormingen erin en hoort de andere kant me niet meer een nog even later verbreekt Skype de verbinding. Ik heb WiFi met een max. snelheid van 54 Mbps, maar gemiddeld staat hij eigenlijk altijd op 48 Mbps. Het is een feit dat als bovenstaande zich voordoet dat de snelheid dan soms kortstondig "inkakt" naar 24 Mbps! Soms wordt hij daarna weer 48 Mbps maar altijd als het echt fout gaat en wanneer de verbinding verbroken wordt is het 24 Mbps... Een vriend van mij die WiFi heeft met een max. snelheid van 11 Mbps heeft nergens last van!!! Hoe kan dit??? Hebik een instelling fout ofzo? Of is er ergens een buffer die wordt overschreden en kan ik die wat groter maken? Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, want op deze manier is het gebruiken van Skype niet leuk meer. Met vriendelijke gr, Pch. P.S. Heb nog even getest met Voipbuster, dit leek beter te klinken maar al snel gaf hij aan: The client is not logged on...iemand goede ervaringen met Voipbuster???
planetbitworld Geplaatst: 10 oktober 2005 Geplaatst: 10 oktober 2005 Welk merk en type draadloze router of accespoint gebruik je? Heb je al geprobeerd om de laatste firmware er in te zetten? (orginele firmware is vaak oud met veel bugs) Een slechte verbinding kan ook de oorzaak zijn. als die 11 mbps verbinding van je vriend met volle signaal sterkte funcioneerd kan deze verbinding maar zo beter zijn dan een zwakke 48 mbps verbinding. 2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.
pch Geplaatst: 10 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2005 ADSL-WiFi router is van het merk SMC, type 7904-WBRA (ADSL2 Barricade G)... Misschien is het ook nog goed om te vermelden dat het ook gebeurd als ik mijn laptop met de ethernet-kabel verbindt en de draadloze verbinding verbreek... Vreemd toch? Hoe kan dit??? Gr. Pch
pch Geplaatst: 10 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2005 Citaat: Heb je al geprobeerd om de laatste firmware er in te zetten? (orginele firmware is vaak oud met veel bugs) Hoe doe ik dit? Citaat: Een slechte verbinding kan ook de oorzaak zijn. als die 11 mbps verbinding van je vriend met volle signaal sterkte funcioneerd kan deze verbinding maar zo beter zijn dan een zwakke 48 mbps verbinding. Hoe weet ik of ik een slechte verbinding heb en hoe kan ik hem dan verbeteren? Gr. Pch
JaNuZz Geplaatst: 10 oktober 2005 Geplaatst: 10 oktober 2005 Je moet gewoon een vaste bitrate in je AP instellen ipv automatisch, als ie automatisch staat probeert ie namelijk steeds een betere bitrate te verkrijgen en elke keer als ie naar een andere bitrate schakelt krijg je hick-ups wat in jouwn geval tot disconnects kan leiden. Overigens kunnen er ook andere oorzaken zijn vooral met voip applicaties is het bekend dat ze altijd een minimale gereseveerde bandbreedte nodig hebben, vandaar dat er vaak routers worden gebruikt die voor bepaalde poorten altijd een stuk bandbreedte reserveren (qos)
pch Geplaatst: 10 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2005 Citaat: Je moet gewoon een vaste bitrate in je AP instellen ipv automatisch Hoe en waar doe ik dit? Wat is een AP? Een access point??? Gr. Pch
pch Geplaatst: 10 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2005 Citaat: Overigens kunnen er ook andere oorzaken zijn vooral met voip applicaties is het bekend dat ze altijd een minimale gereseveerde bandbreedte nodig hebben, vandaar dat er vaak routers worden gebruikt die voor bepaalde poorten altijd een stuk bandbreedte reserveren (qos) Maar hoe verklaar je dan dat het met een vaste ethernet-verbinding ook is??? Gr. Pch
JaNuZz Geplaatst: 10 oktober 2005 Geplaatst: 10 oktober 2005 Ja een AP is een Accesspoint, of draadloze router in jouwn geval, er zal wel een webinterface inzitten om het een en ander in te stellen, kijk even in je handleiding hoe dit te doen. Citaat: Maar hoe verklaar je dan dat het met een vaste ethernet-verbinding ook is??? Je bedoelt dat je skype op je lokale netwerk draait? (dus tussen 2 pc's onderling in je eigen netwerk) of via het internet? Bij het laatste kan het zijn dat je verbinding slecht wordt als iemand anders iets down of upload naar het internet, dan wordt namelijk je skype verbinding 'weggedrukt'door de andere down of upload. Daarom gebruikt men ook vaak routers die een vast gedeelte (bv 40% bandbreedte van je inetverbinding) altijd reserveren zodat die er niet door andere applicaties uitgedrukt kan worden.
pch Geplaatst: 10 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2005 nee, ik bedoel dat als ik mijn laptop naar de ADSL-WiFi router breng en dan aansluit met de ethernetkabel en ik de draadloze functie uitschakel, ik het dan ook heb... Gr. Pch
Gast Geplaatst: 10 oktober 2005 Geplaatst: 10 oktober 2005 Klinkt als een probleem met je wifirouter, als de skypeversie gelijk is gebleven. Als het op je desktop nog wel werkt, check dan even de versie van de twee. Er zitten helaas nog wel eens misse versies bij skype, waaronder de nieuwste 1.4.nogwat... Maar troost je, binnenkort komt er wel weer een nieuwe versie uit en dan zal het wel weer gefixt zijn.
pch Geplaatst: 11 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2005 Citaat: Je moet gewoon een vaste bitrate in je AP instellen ipv automatisch Ik heb even gekeken naar de bitrate maar ik zie niet echt ergens bitrate staan en ook al geen automatisch... Ik kan alleen bij "Wireless" kiezen voor "Channel and SSID" en vervolgens bij "Wireless mode" kiezen tussen "Mixed (11b+11g)" waar hij nu op staat of nog tussen "11b only" en "11g only".... Is dit het??? Ik snap het niet, ik zie dus nergens dat ik een bitrate kan kiezen, laat staan hem van automatisch naar vast te zetten! Gr. Pch
pch Geplaatst: 11 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2005 OK, ik heb hem maar op "only 11b" gezet en alles lijkt nu okay! Gr. Pch
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen