Gast Geplaatst: 6 januari 2001 Geplaatst: 6 januari 2001 Ben op zoek naar de feeds die VTM gebruikt om voetbal door te stralen naar Vilvoorde.<BR>
Gast Geplaatst: 6 januari 2001 Geplaatst: 6 januari 2001 Ze gebruiken veelvuldig de Enex kanalen op de Eutelsat W2 op 16 graden Oost.<P>Zo nu en dan zijn ze ook van de partij op de Telecom op 8 West.<P>Satwatcher
Edwin Geplaatst: 5 februari 2001 Geplaatst: 5 februari 2001 Vraagje ivm. VTM feeds.<BR>Ik kijk regelmatig naar de ENEX kanalen op 16° E. Maar om de één of andere reden kan mijn ontvanger de VTM feeds niet decoderen.<BR>Alle zenders ( Sky etc...) zijn geen probleem, maar wanneer VTM in de lucht gaat, blijkt de ontvanger niet in staat daar enig beeld van te maken. Ik kan wel zien dat er een signaal zit, en dat het sterk genoeg is om te decoderen. Gebruiken zij een iets afwijkende norm ? Ik gebruik een Xsat cdtv 310 ontvanger.<P>Edwin
Gast Geplaatst: 19 februari 2001 Geplaatst: 19 februari 2001 Ik gebruik een Echostar 2110 en <BR>no problems!
Gast Geplaatst: 19 februari 2001 Geplaatst: 19 februari 2001 Het signaal wordt SCPC uitgezonden met een nogal lage S/R 5632. Secaboxen en sommige tuners kunnen dat niet halen.<P>SatMan<BR>_________<P>Moderator 'Internet via the Sky'
satbox Geplaatst: 21 februari 2001 Geplaatst: 21 februari 2001 kun je fox er wel opkrijgen dat is ook een vrij zwakke
Gast Geplaatst: 22 februari 2001 Geplaatst: 22 februari 2001 <BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by SatMan:<BR><B>Het signaal wordt SCPC uitgezonden met een nogal lage S/R 5632. Secaboxen en sommige tuners kunnen dat niet halen.<BR></B><HR></BLOCKQUOTE><P>De SR is juist heel hoog, moet tenslotte doorgaan voor studiokwaliteit. Je ontvanger moet inderdaad wel SCPC kunnen, maar dat staat los van die SR. Bovendien gaat het enkel maar om het signaal van VTM dat niet goed doorkomt.<P>VTM gebruikt als enige ENEX uplinker een aparte PCR PID. Weet niet vanbuiten hoe het bij jouw ontvanger zit, maar kijk even of je die PIDs apart kunt instellen, en er drie stuks zijn: Video PID moet op 33, Audio PID op 34 en, heel belangrijk: PCR PID op 6. Overigens kan het ook zijn dat de PCR PID in sommige software 'Sync PID' of nog iets anders heet. Even experimenteren dus.<p>[ 22-02-2001: Message edited by: OYMN ]
Aanbevolen berichten