Ga naar inhoud


Hotbird ontvangst verdwenen?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een Topfield 5000 ontvanger en had altijd ontvangst van de Astra,

Astra 2 en de Hotbird satellieten.

Gisteren ben ik per ongeluk alle instellingen kwijtgeraakt en heb ik geprobeerd het zaakje weer opnieuw te doen. De beide Astra's zijn terug maar het lukt me maar niet om de Hotbird te ontvangen.

Kan iemand mij meer informatie geven omtrend bepaalde instellingen. Nogmaals, het gaat om een topfield 5000pvr.

Alvast bedankt,

groet, Onnie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ga naar installatie, Lnb instellingen, kies satellietnaam Hotbird 13E, en verander Diseqc 1.0 net zolang dat je weer een balkje bij "kwaliteit" hebt. Succes.

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Rico maar helaas lukt de op de door jou aangegeven manier niet. In mijn satellietnaam-lijst staat hotbird en niet hotbird 13e mocht daar verschil in zijn.

Ik heb de astra bij diseqc "1 van 4" staan en de astra 2 bij diseqc "4 van 4".

LNB frequentie is voor beide 9750/10600.

 

Ik meen me te herinneren dat de hotbird diseqc "2 van 4" was, het kwaliteitsbalkje blijft nu echter op nul% staan derhalve geen zenders.

 

Heb je evt. nog tips of misschien ook andere mensen op dit forum?

 

Groet Onnie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje, stel je hebt alle TP's gedelete (van hotbird), dus je voegt 1 TP toe, eentje die een signaal geeft, daarna doe je een channel search met network search op aan.

 

Kan je er dan van uitgaan dat echt de gehele sat met alle tp's word afgezocht?

Is er een standaard TP start methode voor dit soort acties?

 

En weet iemand op wat voor methode de andere TP's worden gevonden?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij worden alle signaalgevende transponders toegevoegd met networksearch aan. Ter indicatie op de hotbird heb ik er wel eens 125 gehad een goede methode is beginnen met een transponder met een hoge symbolrate meestal 27500 deze geven t beste signaal

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...