Ga naar inhoud

wie weet wat deze foutmelding betekent.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted at (null):0 (tried to allocate 130 bytes) in /data/members/free/tripod/nl/s/e/t/ naam website /htdocs/forum/ips_kernel/class_xml.php on line 651

Ik probeer een mini forum op te zetten bij Tripod, echter ik blijf deze foutmelding krijgen na de setup van het forum.

Als ik dus na de setup de URL intyp van het forum krijg ik deze foutmelding.

Ik heb ook al een ander forum geprobeerd, dit geeft de zelfde foutmelding helaas !

Heeft het misschien met de database te maken?, hier heb ik niet zo veel verstand van jammer genoeg en heb de database alleen geactiveerd, verder niets.

Geplaatst:

Lijkt op een buffer overflow. Mss dat er al een patch voor dat mini forum gelanceerd is dat deze voorkomt.

Geplaatst:

Je hebt niet genoeg geheugen toegedeeld aan PHP scripts. Standaard is dat 8M (Je huidige limiet).

Je kan dit op 3 manieren proberen op te lossen:

1 - In 't script zelf zet je

ini_set("memory_limit","12M");

of meer dan 12M. Afhankelijk van wat nodig is.

2 - In de php.ini zet je

memory_limit = 12M

vooropgesteld dat je toegang hebt tot de php.ini

3 - Zorgen dat 't script niet zoveel geheugen nodig heeft. Dus bijvoorbeeld nog een ander forum gebruiken.

Geplaatst:

Hallo

Ik probeer het Yabb2.0 forum (nieuwste) erop te zetten bij Tripod.

Veel mensen gebruiken dit forum o bij tripod, kan niets in het Yabb forum vinden over dit.

Ik heb nu dus al verschillende forums geupload, Yabb2.0 en Phpbb2 en Invisionboard maar blijf deze melding krijgen.

-------------

Het is dus volgens jullie een geheugen probleem, Mmmmmm

Wel raar dat dit bij alle forums is die ik heb geprobeerd, heeft het niet met de database php te maken dat ik daar iets in moet stellen?

Ik zal eerst even die ini file proberen te vinden en kijken of ik dit kan aanpassen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen