Gast Geplaatst: 10 september 2001 Geplaatst: 10 september 2001 Ben nog niet zo lang bezig.<BR>App: Nokia 9500/stab 120HH rotor.<BR>Ben nu dus bezig alle mogelijkheden te ontdekken.<P>Mijn vraag: Wat kun je met feeds doen?
Gast Geplaatst: 10 september 2001 Geplaatst: 10 september 2001 Een feed is een uitzending die bedoelt is voor een andere zender, die er dan een programma omheen kan maken.
Gast Geplaatst: 10 september 2001 Geplaatst: 10 september 2001 Zijn die FTA en hoe maak je die zichtbaar?<P>Heb al het e.e.a. over big brother uitzendingen gelezen. Zijn dat opgestraalde beelden vanaf een locatie x ofzo?
ukkiepukkie Geplaatst: 10 september 2001 Geplaatst: 10 september 2001 Het zijn een soort straalverbindingen tussen reporters en verschillende nieuwsdiensten.<BR>op de eutelsat w2 zitten wel leuke verbindingen. Sommigen zijn FTA<P>John<BR>alfa@wxs.nl
prutsie Geplaatst: 10 september 2001 Geplaatst: 10 september 2001 Eutelsat W2 is inderdaad redelijk simpel, en soms erg leuk.<BR>eerst, wat is een feed? simpel inderdaad een straalverbinding, meestal voor nieuwsuitzendingen. bv. 8 uur journaal waarin "onze" correspondent live verslag doet uit ??? bv. Moskou. In moskou gaat dit beeld, en natuurlijk geluid de sat. op. In nederland normaalgesproken alleen geluid, richting moskou natuurlijk. beeld en geluid uit moskou kunnen zo op elk gewenst moment in het 8 uur journaal opgenomen worden.<BR>Het hoeft natuurlijk niet zo ver van huis. De ontploffing van de vuurwerkfabriek in Enschede was al ver voordat er in nederland op het journaal melding van werd gemaakt te zien op Eutelsat W2. Inclusief beelden die nooit de nederlandse tv gehaald hebben vanwege de heftigheid ervan (lijken op straat, slepen en zeulen met gewonden). Ook bv. de stille tocht in Volendam werd door meerdere camera's gecovered, en (alweer) via eutel W2 doorgegeven. erg leuk die super ongeinterresseerde reporters die al neuspeuterend kou staan te kleumen, en die op het moment dat er iemand flauwvalt zich hardop afvragen of het misschien "onkies" is om er naartoe te lopen om een paar zweervolle plaatjes te schieten. Omdat de kabel aan de microfoon en camera te kort is zien ze er dan toch maar vanaf.<P>Nou, dat zijn kortweg gezien Feeds.<P>Ook bestaat er zoiets als een nieuws doorgeefsysteem Enex (european news exchange). op deze "feed" kanalen worden behalve feeds ook newsreels (nieuwsitems) herhaald zodat ze gebruikt kunnen worden in journaals enactualiteitenprogramma's door europa. Je kan er vergif op innemen dat vanavond Maxima in Amsterdam all over een van deze enex feeds zwerft.<BR>Soms erg grappig.<P>Voetbalfeeds zijn er natuurlijk ook, al is het soms een heidens karwei de bewuste feed van je favoriete kluppie te vinden, en val je pas ver in de tweede helft binnensmonds al vloekend en tierend de wedstrijd binnen.<P>teveel om op te noemen dus.<BR>Het is vaak wel een vrij arbeidsintensief klusje de juiste feed te vinden, dus aan "gewoon" tv kijken kom je zo'n feedavond/nachtje waarschijnlijk niet toe.<BR>Doe dit dus bij voorkeur als vrouwvolk niet thuis is, en kids in bed liggen.<P>succes<BR>Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 11 september 2001 Geplaatst: 11 september 2001 Hey prutsie,<P>Prima uitleg! Erg bedankt. Tof van je.<P>Ik wil alleen graag nog weten hoe ik die feeds zichtbaar kan maken. Zijn die soms ook gecodeerd en in welk formaat (irdeto,seca..etc?) Heb trouwens een draaibaar systeem, dus ik ga het zeker ff proberen.
prutsie Geplaatst: 11 september 2001 Geplaatst: 11 september 2001 Veel feeds maken gelukkig gebruik van min of meer vaste frequenties, en pid's. deze zijn dus eigenlijk al "standaard" in je settingslijst op te nemen. Veel van deze feeds kan je (alweer) op eutelsat W2 vinden. Andere feeds wisselen nogal eens van pid's. da's erg jammer voor ons, je zal de pids handmatig moeten opzoeken. Heb je een nokia mediamaster D-Box, 9200, 9500 of 9600 met de bekende Overflow DVB2000 software dan is dit kinderlijk simpel. zet de frequenties van de transponders van de door jouw gekozen sat in de ontvanger, kijk of je signaal hebt, is dat het geval, maar geen beeld laat de ontvanger dan de bijbehorende pid's zoeken (PMT). Soms heb je succes. Wordt een feed in 4:2:2 ?? uitgezonden dan kan je deze zoieso niet kijken. de bitstream is te groot, en geen enkele consumentenontvanger kan deze "broadcast quality" signalen aan. helaas dus. Meestal kan je echter gewoon kijken.<BR>Heb je een andere ontvanger dan is de procedure meestal grotendeels hetzelfde, alleen het zoeken van de pid's wil bij sommige ontvangers nogal eens een lastige zaak zijn.<BR>Wat je minimaal nodig hebt is een draaibaar systeem, en een FTA ontvanger zoals een Humax, VHsat, nokia mm, Echostar oid. Een settingseditor is min of meer ook noodzakelijk omdat je hiermee op een snelle manier de frequenties in je ontvanger kan zetten, en ook weer uitlezen.<BR>De frequenties van de feeds op eutel W2 staan standaard in elke stettingsfile die je op internet vind. Soms zal je wel signaal, maar geen beeld of geluid hebben op deze transponders. volg dan de procedure van het pid zoeken. vaak zal je succes hebben (soms ook niet:-(.<BR>(Net Conny Mus commentaar zien leveren via w2. Hij was 1 van de vele die van deze transponder gebruik wou maken, wat een gekkenhuis)<BR>succes met zoeken, en hopenlijk kijken.<BR>Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 11 september 2001 Geplaatst: 11 september 2001 en hoe kan je die feeds dan vinden???<BR>is daar een makkelijke manier voor?<BR>gewoon via zenders zoeken of zo????
Gast Geplaatst: 14 september 2001 Geplaatst: 14 september 2001 Ik heb een vaste schotelopstelling richting astra/hotbird. Eigenlijk wil ik dit liever niet veranderen. Zijn hier feeds te verwachten of kan ik het wel vergeten ondanks mijn mooie Humax?<P>Greetz<P>PS Je Feeds uitleg een stukje hierboven moet je tot FAQ laten vereeuwigen! Mooi en duidelijk omschreven
Gast Geplaatst: 14 september 2001 Geplaatst: 14 september 2001 En als we dan in het begrip FEED nog opnemen dat dit RUW dus onbewerkt materiaal is dan zijn we er helemaal. Een woord van waarschuwing is hier wel op zijn plaats denk ik ga nooit feed hunten als er kinderen bij zijn! Ik heb feeds gezien vd aanslag op het WTC en de periode er vlak na omdat dit ruwe niet gekuisde beelden zijn zie je soms dingen die voor een volwassene al zeer schokkend kunnen zijn laat staan voor een teer<BR>kinderzieltje.<BR>Toch Suc6 met je feed hunt
Gast Geplaatst: 15 september 2001 Geplaatst: 15 september 2001 denk dat er nog maar een vraag te beantwoorden is<BR>HOE VIND JE DIE FEEDS??????????
ukkiepukkie Geplaatst: 15 september 2001 Geplaatst: 15 september 2001 Gewoon blijven zappen op de verschillende satellieten, want ze zenden maar kort uit
Gast Geplaatst: 15 september 2001 Geplaatst: 15 september 2001 blijven zappen??????<BR>lekker duidelijk
ukkiepukkie Geplaatst: 15 september 2001 Geplaatst: 15 september 2001 Als je de informatie van prutsie hier boven goed leest moet het volgens mij toch wel duidelijk zijn, het blijft gewoon moeilijk om feeds te vinden omdat ze meestal maar kort uitzenden<BR>Maar als je een beetje goede frequentie lijsten heb en een beetje geduld moet je toch wel wat kunnen vinden.<P>John<BR>alfa@wxs.nl
Gast Geplaatst: 16 september 2001 Geplaatst: 16 september 2001 dus bijv frequentie lijsten van de hopperguide????<BR>en daar dan alle feeds in afzoeken?
Aanbevolen berichten