ronaldsl Geplaatst: 13 oktober 2005 Geplaatst: 13 oktober 2005 Hey, Van iemand een PIII 533 gekregen op een Intel 810 bordje. Na aanzetten drie gelijke beeps. Drie beeps hebben betrekking op op bovenstaande melding. PC start dus niet door. Iemand een oplossing ? Ronald
Edd Geplaatst: 13 oktober 2005 Geplaatst: 13 oktober 2005 Geheugen bankjes probleem. Even er uit en weer erin zetten, blijft het dan andere scoren.
Tonskidutch Geplaatst: 13 oktober 2005 Geplaatst: 13 oktober 2005 niet alleen even eruit en erin stoppen (als de pc uit is natuurlijk) ook even het board op internet naspeuren.. soms wil dat geheugen moduultje liever op een andere bank/slot staan.. als dat niet werkt is soms de soort ram module verkeerd gekozen en gaat niet fatsoenlijk werken. specifikaties moederbordje gaat duidelijkheid verschaffen.. dus surfen. cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
ronaldsl Geplaatst: 14 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2005 Hoi allen, Van alles al geprobeerd, zeer veel verschillende module's. Ik heb nu batterij eruit (lange tijd) om te kijken of ik daarmee de BIOS wis. Zal vanavond weer verder. Bedankt voor de reakties. ronald
Gast Geplaatst: 14 oktober 2005 Geplaatst: 14 oktober 2005 als het 3X kort is, dan is dit je probleem. Base 64 KB Memory Failure: Basis - memory defect, RAM-fout binnen de eerste 64 KB; de correcte plaatsing van alle RAM-modules controleren, indien de fout blijft bestaan, door de handelaar de geheugenmodules laten testen; wie een SDRAM module gebruikt, moet eventueel het geheel vervangen; controleer vantevoren of de geheugentiming correct ingsteld staat. Frans
ronaldsl Geplaatst: 16 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2005 citaat: controleer vantevoren of de geheugentiming correct ingsteld staat. end Hoe moet ik dit controleren als ik niet eens in de BIOS kom ???? ronald
Tonskidutch Geplaatst: 17 oktober 2005 Geplaatst: 17 oktober 2005 zelfs als je vooraf alle ram modules eruit haalt kom je toch nog in de BIOS als de ram modules foutief zijn kan het zijn dat je BIOS niet start ------------------------- dus effe alles eruit trekken.. timing aanpassen (moet je wel weten wat en hoe) save+exit nadat ie nieuw probeerd te booten zonder ram modules PC uit en ram er weer in zetten. dan opnieuw booten (hoe die timing dan aangepast moet worden moest iemand maar eens uitleggen hier, ik weet het ook niet..) cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Gast Geplaatst: 17 oktober 2005 Geplaatst: 17 oktober 2005 Indien het een intel moederbord is kun je het navolgende instellen. In het bios heb je het tabje advanced. hierin vindje het volgende Chipset Memory Timing Control. Op de 845EBT kan je de timing van het geheugen aanpassen, wanneer je SDRAM Timing Control op ‘Manual – Agressive’ zet dan wordt de CAS 2 en de timing 5-2-2 in plaats van 6-3-3). Verder is de marge die Intel standaard inbouwde op de FSB verminderd. Oudere borden hebben een marge van -1% en dat betekend dat in plaats van van een 100 MHz slechts een 99 MHz FSB wordt aangeboden. Wat nu de exacte winst is om dit aan te passen weet ik niet. 1% is nagenoeg niet te meten. Frans
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen