Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

als ik dvbprog opstart valt het signaal weg van het programma setup van de skystar2.

eerst is hij groen 50% signaal en als ik dus dvbprog opstart is hij rood.

wat is hier fout.

Geplaatst:

Klinkt ernaar dat dvbprog iets aan je LNB instelling verandert (power on/off?). Komt je signaal weer terug als je 'm afsluit?

Geplaatst:

als je de nieuwste progdvb heb hoef je de setup server niet aan te laten kost alleen cpu kracht ,ik neem aan dat je die bedoeld het rondje in de system tray ,maar ook als je hem aan hebt gaat hij soms rood worden omdat die niet anders doet dan controleren of er op een data kanaal signaal is ,en ik neem aan dat je hem niet voor de data gebruikt maar voor tv /radio signalen, dus maakt het ook niet uit wat voor een kleur hij heeft uitzetten dus en gewoon progdvb gebruiken.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

heb de nieuwste dvbprog erop staan maar geeft nog geen verbetering.

iemand een uitleg over de settings die in dvbprog moeten staan.

en in de setup van techniesat.

kom er niet echt goed uit,

Geplaatst:

kan je wel wat ontvangen ,want je setup van technisat daar hoef je niks mee ,alles wat je daar mee kan staat goed beschreven in de help files van tecnisat ,maar het is van mij al tijden terug ,dus uit mijn hoofd weet ik het niet meer ,heb het programma zelf niet meer bij mijn startmap kunnen vinden ,gebruik je dus nooit ,de drivers van de technisat natuurlijk wel .

hij start ook altijd op server4pc,maar dat gebruik ik alleen maar om te controleren of de kaart goed werkt.

goed nou progdvb heb je in de signaal balken ,wel signaal ,maar geen beeld .?

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Geplaatst:

ook geen signaal maare als ik dan setup4pc opnieuw opstart dan heb ik wel signaal alleen als ik dan met dvbprog weer verder gaa valt het signaal weg.

kan het ook zijn dat de pc het niet aan kan.

het is een p3 933mhz met 678 mb geheugen

en win xp

Geplaatst:

Het ziet er naar uit dat progDVB, zo gauw hij controle over de Skystar 2 kaart krijgt, deze op een transponder afstemd waar geen signaal op is.

Even wat vragen;

Heb je onder settings devicelist de skystar 2 actief staan ? ( groen kaartje voor de Skystar regel ).

Heb je onder settings diseqc onder de DVB card een sateliet actief, en is dat de sat waar de schotel op gericht staat ?

Heb je onder de property van de gekozen sateliet de volgende instellingen, KuBand, Lof1 9750, switch 11700, Lof2 10600 en Power aangevinkt ?

Als dit allemaal correct is, dan kun je onder channellist, channelsearch een scan van de gekozen sateliet doen. Dan moet je op de actieve transponders signaal krijgen. Dan zal ook het signaal van Setup4PC rood en groen worden afhankelijk van het al of niet actief zijn van de transponder waar de kaart op afgestemd is.

Je hebt bij progDVB setup4PC niet nodig, maar hij moet wel geïnstalleerd zijn. progDVB gebruikt dll files van de setup4PC installatie. Je kunt na installatie setup4PC dus rustig uit je startup lijst halen.

Mijn ervaring is dat een PC onder de 1,5 GHz wat aan de krappe kant is, in ieder geval als je een softcam gebruikt. Maar, je moet wel beeld krijgen. De FTA kanalen zullen ook prima werken.

Als het werkt houdt dan je CPU belasting in de gaten door de taskmanager erbij te zetten en daar de CPU belasting af te lezen. Als deze bij gewoon beeld regelmatig op de 100% komt heb je groot kans dat je blokken en haperingen in beeld en geluid krijgt en dat het beeld en geluid asynchroon gaat lopen. Bij zappen komt de belasting op 100%, maar dat is normaal. Als de PC echt te traag is zal zappen soms erg lang duren. Het kan dan lijken of het systeem vast staat, maar, als je dan het LNB signaal weghaald verschijnt meestal meteen het nieuwe kanaal onderin de taakbalk en als je het signaal terug zet heb je meteen weer beeld.

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen