Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil wel eens een mp3 CD maken voor het afspelen in de auto. Als ik dit bijvoorbeeld van een live CD maak heb ik steeds een pauze van een paar ms.

Ik gebruik normaal Nero, maar ik kan geen instelling vinden waar dit is te reduceren.

Doe ik dit mbv Wave files dan lukt dit wel met Disc At Once.

Geplaatst:

Het probleem zit in de cd speler. Als je met nero de 2 sec pauze weghaald blijf je nog steeds dat probleem houden. Een oplossing is bijv om de mp3's samen te voegen tot een lange. nadeel is dan weer dat je niet snel kan skippen.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

MP3 files hebben altijd wat toegevoegde stilte aan het begin en eind. Als je dat niet wil, moet je een grote MP3 van de hele CD maken.

Met de LAME encoder kun je een soort 'gapless' MP3s maken, maar dat wordt door je losse MP3 speler waarschijnlijk niet ondersteund.

Je hele CD als MP3 kan bijvoorbeeld CDWave voor je doen (extract default hele disc naar single WAV file met cue sheet).

Geplaatst:

Als je in Nero track 2 t/m het einde selecteer en je doe r.muisknop => eigenschappen => tabblad trackeigenschappen.

Je kan eerst kiezen om pauze van 2 seconden op 0 te zetten als dat niet bevalt zet je een vinkje voor crossfade.

De instellingen kan je per seconden of per frames doen. Voor de juiste settings moet je een beetje experimenteren want dat hangt helemaal af hoe het is geript.

Werkt voor nero 6 en hoger.

Regards

'Life Is A Joke'

Geplaatst:

Het samenvoegen en de pauzes eruit halen heb ik al eens een keer geprobeerd, maar als je dan een filetje hebt van een uur dan is het opzoeken van een track wel heel tijdrovend.

Maar als ik dit zo lees is er dus geen echte oplossing voor dit probleem

Ik gebruik altijd nero om mp3's te maken, dus het encoderen bij nero levert hetzelfde op.

Geplaatst:

Het ligt niet aan de encoder, het ligt aan de struktuur van de mp3. Het is inderdaad niet mogelijk om een mp3-cd (geen normale audio-cd dus) van verschillende mp3's, naadloos aan elkaar te lassen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik had hetzelfde probleem. Ik haalde de pauze's tussen de tracks weg door ze op 0 te zetten maar bleef toch een hele korte onderbreking houden. Disc at once bood ook geen uitkomst. Onlangs vond ik een optie in Nero "pauze's tussen .cda verwijderen" en als ik die aanvink loopt de cd naadloos.

...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen