Ga naar inhoud


Aanpassing NewCS voor TV Home


Gast

Aanbevolen berichten

Citaat:
Paar tips:

Hernoem newcs.ppc naar bijv. newcs

chmod 755 newcs

./newcs -c /....../newcs.xml


Bedankt, dien ik ook nog iets te doen met de newcamd.conf of mgcamd.conf file?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik wil alleen een originele kaart op mijn box hebben draaien.

Meer niet.

Als iemand zo vriendelijk wil zijn om te zeggen hoe het nu werkelijk gaat in gewoon nederlands dan naar zo`n vaag readme bestandje te verwijzen.

Dank u

 

ik heb newcamd erop staan maar hoe start ik alles nu op.

Zie mijn eerdere postings ivm de errors die ik krijg.

Ook graag even de software versie die je in je dbox hebt zitten.

Ik heb hier al kalibo en rudbox maar beide nada.

 

Met vr. gr.

Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het allemaal vrij duidelijk uitgelegd.

Hier nogmaals in het 'gewoon nederlands'

 

je hebt nodig:

 

- een Irdeto TVHOME smartcard ( DUH )

- een d(ream)box

- een multicam die op 6 MHz werkt ( of een phoenix interface op 6 MHz)

( dit is een schakeling die de fysieke aansluitingingen van de smartcard omzet naar aansluitingen van de standaard seriele poort. Omdat de kaart een soort computer is, heeft deze een klok nodig. Voor dit type kaart is dit 6 MHz).

 

- newcs.ppc ( aangepast voor tvhome gebruik ( de boxkey 11 22 33 etc veranderen in 00 00 00 00 00 00 00 00 ))

 

- newcs.xml.* ( in /config te vinden voor elke mogelijke reader en/of multicam. Deze moet je dus aanpassen en opslaan als newcs.xml

 

- mgcamd ( Deze emuleert de CAM, werkt samen met Newcamd )

 

- newcamd ( Deze wordt gebruikt door mgcamd om verbinding te maken met newcs, de cardserver )

 

 

Door dit allemaal netjes te configureren, gaat het ongeveer zo werken:

 

TV HOME KAART -> PHOENIX/MULTICAM --> NEWCS --> NEWCAMD --> MGCAMD -- > D®EAMBOX

 

 

een beetje omslachtig, maar als het softwarematig eenmaal loopt, blijft het lopen.

 

hopelijk is het nu voor jou en anderen wat duidelijker

 

P.S.

 

Ik ben zelf niet in het bezit van een irdeto kaart, en heb dit verhaal gebaseerd op readme's / google / sat4all topics en wat trial en error met een

ander kaartje, niet geschikt voor tvhome in mijn DBOX2

 

 

 

Groet,

 

Mathijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames en Heren,

Vriendelijk verzoek? Waar kan ik zo'n multicam aanschaffen? En wat zijn de kosten hiervan? Heb deze vraag al eens eerder gesteld maar deze is vast over het hoofd gelezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dames en Heren,
Vriendelijk verzoek? Waar kan ik zo'n multicam aanschaffen? En wat zijn de kosten hiervan? Heb deze vraag al eens eerder gesteld maar deze is vast over het hoofd gelezen...


FF zoeken op "dbox 2 Multicam 3.0" in google
Zijn ongeveer 20 tot 30 euro, moet je hem nog wel zelf inbouwen.

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de bijlagen van Weazel (2 berichten hierboven) gedownload. Ik heb de Dbox2 met een kabel aan m'n computer hangen. Met Ws_ftp kan ik ook precies alle mappen en bestanden op de Dbox2 zien staan. Maar wat nu?

 

De readme.txt is voor mij als leek echt niet te begrijpen. Wat moet ik nou doen met de 4 mappen en het bestand newcs.xml-default? Alles op de Dbox2 zetten of iets anders.......

 

Tweede vraag: Werkt dit alleen voor TVHome gebruikers of ook voor mensen met een Dbox2 in het Multikabel gebied?

Link naar reactie
Delen op andere sites

die config van rc2 werk hier niet op dus moet je nieuw aanmaken

 

voor zover ik het kan zien (want ik heb geen kaart) zorg dat newcamd en mgcamd geinstaleerd is op je dbox. een mgcam kiezen als actieve cam en newcamd configs aanpassen.

 

hernoem newcs.ppc naar naar newcs en zet die in var/bin

zet de executable rechten 755 op newcs

 

in ./config staat een newcs.xml.dbox hernoem die naar newcs.xml en pas deze zonodig aan. en komt in /var/tuxbox/config

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 vragen.

Is inbouw van een multicam ook nodig in een DM500C of alleen in een DBox2.

 

Kan ik ook een multicam aan de pc hangen en vervolgens met m'n dbox2 daar gebruik van maken via het netwerk?

Zo ja? Wat heb ik dan nodig (hardware/software)? Wat voor een externe cardreader? Kan het ook onder windows of is het beter om dit om linux te doen? Moet ik ook een DVB-C kaart hebben?

 

Alvast bedankt voor de reacties..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gaar hier fout na het starten van newcs?

 

[ 01:04:05 ] [ Loader ] Reader type dbox on node /dev/tts/1

[ 01:04:05 ] [ Dbox ] Opening device /dev/tts/1

failed to open/dev/rtscts: No such file or directory

./newcs: relocation error: ./newcs: symbol tcflush, version GLIBC_2.0 not defined in file libc.so.6 with link time reference

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...