Ga naar inhoud

exchange 2003 en poort 25 geblokkeerd........Helppppp

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Mensen,

Bij deze heb ik een leuke uitdaging m.b.t een eigen Exchange Server te gaan draaien maar poort 25 geblokkeed is de @home.

Het volgende heb ik:

1: Een domein geregistreerd: beckers.serverthuis.nl met dns services

2: Windows Server 2003 geinstalleerd en dcpromo gedraait (Intern domein: beckers.thuisserver.nl)DNS draait hier ook op.

3: Via Rollernet.us een relayserver geregeld.

Wat moet er nu gebeuren om mijn mail via bijv. admin@beckers.thuisserver.nl te laten aankomen (LET OP: Poort 25 is geblokkeerd door @home)???

Kan iemand mij dit duidelijk uitleggen, dus ook met de dns instellingen enz....????

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

Geplaatst:

QMAIL zou moeten werken.....is een gealtered SMPT protocol draaiend op poort 209.

Verwijzing in je DNS maken moet dan voldoende zijn.

Hou me er niet aanvast, ik zit niet bij @Home dus kan niet zeggen dat het nu nog werkt.

Wel gezien dat het werkt een maand of 10 gelden. Toen was de poort bij @Home nog steeds dicht.

Anders MDeamon.......of hier eens snuffelen: ZoneEdit

Geplaatst:

Helaas is deze panklare oplossing voor de Linux gebruikers bedoeld ecter gebruik ik zelf Exchange 2003.

Maar goed, ik heb het gedeeltelijk werkend. Het versturen van mail naar mijn domein komt nu netjes aan op mijn Exchange server, dit dankzij de relay optie van Rollernet.us.

Alleen het versturen van mail vanaf mijn server naar buiten wil niet lukken, de mail komt op de Exchange server in de que staan en krijg hem naar een bepaalde tijd weer terug.

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen zodat ik ook mail kan versturen via mijn Exchange server??

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Geplaatst:

Mail versturen gaat via de smtp connector meestal, in exchange system manager, rechtermuisknop op connectors, smtp connector, eigenschappen en daar kun je aangeven of de mail via DNS verstuurd moet worden of via een andere mailserver.

Ik heb alleen exchange 2000, dus kan zijn dat in 2003 die opties op een andere plaats zitten.

Geplaatst:

Omdat poort 25 dus geblokkeerd is moet je een mx record toevoegen die verwijst naar de relay server waarvan je gebruik wilt maken (bijvoorbeeld relay.rollernet.us of wat het ook moet zijn bij dat voorbeeld)

Je stelt dan waarschijnlijk weer bij rollernet in op welke ip/poort jij de mail wilt ontvangen, en dat stel je dan ook zo in bij je smtp server.

Geplaatst:

Bij Het Net zat ik met hetzelfde probleem :

Je maakt bij je DNS 2 MX records aan :

MX 10 smtp.eigendomein.nl

MX 20 smtprelay.vandeprovider.nl

Omdat servers van buitenaf je eigen smtp niet kunnen bereiken proberen ze de backup smtp. Zo gauw de mail binnenkomt op de relay van de provider, kijkt hij ook weer naar dit lijstje, en voor hem is jouw smtp server wel bereikbaar.

En zo komt dan toch je mail aan.

Geplaatst:

bij direct-adsl exact hetzelfde... heeft tevens het voordeel dat als je mailserver het even niet doet dat de mail toch nog bewaard wordt (dacht 3 dagen)

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Geplaatst:

Hallo,

Alvast bedankt voor het meedenken.

Wat mij niet geheel duidelijk is is of ik ook lokaal iets in de dns moet aanpassen of alleen bij de provider waar ik het domein heb. Bij de provider heb ik de mx records aangepast anders zou de mail niet aankomen.

Gr.

Spiderman

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Geplaatst:

Dacht dat je je eigen dns draaide?

Je bedoelde dus waarschijnlijk dns binnen je lokale netwerk?

Je hoeft dan enkel de mx records bij je provider op te geven.

Geplaatst:

Oke, dat heb ik gedaan vandaar dat ik de mail van extern ook binnen krijg.

Alleen het versturen van de mail wil nog steeds niet lukken, ik weet niet wat ik bij die smtp connector moet invullen, ik heb het volgende geprobeerd:

mail

mail.home.nl

relay.rollernet.us

smtp.rollernet.us

Dit alles geprobeerd met en zonder username en wachtwoord!!!

Maar niets wil de mail versturen, intern mailen wil wel lukken maar naar buiten niet, dan blijft de mail in de Que staan van de smtp connector.

Weet jij hoe ik dit oplos??

Gr.

Spiderman

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Geplaatst:

Je moet bij de smtpconnector tevens de smtp server van @home aangeven om de post naar buiten weg te kunnen sturen.

Doe je dat niet dan zal exchange zelf als uitgaande smtp server gaan optreden, dit wordt echter geblokkeerd omdat ook veel wormvirussen dit doen. Dat is vermoedelijk de reden waarom de uitgaande mail niet de deur uit gaat, domweg omdat exchange niet direct met een andere smtp server dan die van @home kan praten wegens de firewall van het @home netwerk.

suc6. (smtp server toevoegen bij relay smtp server binnen exchange, dns heeft hier verder absoluut niets meer mee van doen)

Geplaatst:

Bedoel je bij de virtual smtp server of gewoon bij de smtp connector?

Ik heb het trouwen op beide geprobeerd maar zonder bevredigent resultaat.

Kun je misschien in het kort uitleggen waar ik dit precies dien in te vullen, de smtp server van @home (mail.home.nl)

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

Geplaatst:

In mijn herinnering (SBS2003 installatie) moest dit ongeveer bij de plek waar je ook de pop3 connector afsteld.

Een item erboven en dan staat er duidelijk een mailrelay smtp veld. Daar moet het ingevuld worden.

Zoek anders met google even op sbs exchange 2003 smtprelay.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen