Ga naar inhoud

[Oslink] Geen contact met decoder

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds vandaag heb ik een OSlink in huis. Meteen maar alles aangesloten. In BIOS gechecked of alles goed staat en OSlink V4.00c gedownload. Het programma maakt contact met de oslink dus dat is ok. Echter. Als ik alles op m'n receiver aansluit (op het einde receiver aanzet) en 'read signature' indruk krijg ik te zien: "Function aborted. The communication with your OSlink interface is broken"

Als ik nu ENABLEPGM intoets kan ik daarna nog steeds geen read signature of read firmware doen. In beide gevallen krijg ik dezelfde foutmelding. De OSlink lijkt goed aangesloten. Heeft iemand een idee? Ik heb een MSI K8N Neo4 moederbord en een DSX6073 decoder.

Alvast bedankt!

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

P.s. Ik heb 'timeout control' en 'stop on error' uitzetten al geprobeerd. Dan gebeurt er helemaal niks. Blijft oneindig zoeken

Geplaatst:

Ik krijg deze melding ook de altijd de eerste keer, ik ontkoppel alles dan. Doe een Oslink reset(met aangesloten adapter), sluit V4.00 af, start v4.00 weer op, sluit de oslink aan, adapter eraan, ontvanger aan. Gelijk enablepgm erachteraan. En hij heeft contact.

Wellicht kun je er iets mee, succes

Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!!

Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2

Geplaatst:

Helaas, net geprobeerd. Nog steeds dezelfde foutmelding. Toch bedankt voor de snelle reactie!

Geplaatst:

voor een DSX6073 decoder hoef je geen ENABLEPGM in te toetsen.

Weet je zeker dat je printerpoort in je bios dezelfde is

dan die welke standaard in je oslink staat

(bij diagnostic port 0378)

ervan uitgaande dat je weet dat diagnostics niet betrouwbaar is in verband met testloop.

is je voeding van de oslink stabiel?

Zoals eerder gememmoreerd, alles nog eens opnieuw opstarten wil ook wel eens helpen

oslink interface software opstarten 2,99a of hoger

connecter aan oslink

oslink positioneren

voeding aansluiten op oslink

decoder aanzetten (geen display mag zichtbaar zijn)

suc6

nobody is perfect, I ain't nobody

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Geplaatst:

Ik gebruik de voeding die ik bij de OSlink site besteld heb. Ik neem aan dat deze goed is. Ik heb op zowel 7,5 als 9 Volt geprobeerd. Geen effect. De poort in de BIOS en de diagnostics pagina is hetzelfde. Ik neem aan dat als ik met de OSlink-software contact kan maken met de OSlink (OSLINK intypen ---> connected to OSlink) de instellingen van BIOS goed zijn. Is dit echt zo?

Heeft iemand nog ideeen?

Geplaatst:

Ik zie dat je bovenaan in de taakbalk bij OSlink alleen DSX6071/6072 kan selecteren en geen 6073 welke ik dus heb. (Bij OSlink V 4.00). Kan het hier aan liggen.

Geplaatst:

nee daar ligt het niet aan , maar probeer es ecp te gebruiken , dat werkte hier wel.

is de volgorde ook goed

oslink in de sat , dan stoomkabel erin , schakelaar oslink aan , schakelaar sat aan , dan oslink programma , bij flash linksboven read signature, niks , dan zelfde herhalen , gebeurt hier ook wel es ,

vu+duo2-vti6.0|vu+ultimo-openpli3.0
dvb nexus-s(2.1)+skystar2+hdr4000 pckaart progdvb S2emu

Geplaatst:

voordat ik het vergeet

Allereerst welkom op het board

Ga ervan uit dat je een desktop computer met windows XP hebt lopen,

je moet dan versie 4.00c gebruiken.

boven bij de sticky's staat philips voor beginners, even knippen en plakken

Citaat:
DST5816/03 - DSI185

DST5816/13 - DSX6071

DST5816/23 - DSX6071

DSX7071/03 - DSX6071

DST5816/33 - DSX6072

DSX6073/03 - DSX6072 [color:"green"] deze hebt jij dus [/color]

DSX7071/23 - DSX6072

DSX7072/03 - DSX6072

ook een leerzame is de site van lex.

per pm krijg je de url, want er staat/stond wat teveel reclame op zijn site.

nobody is perfect, I ain't nobody

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Geplaatst:
Citaat:
Wat is ECP?

In de Bios van je computer moet de printerpoort op ECP staan, anders werkt de oslink niet.

Weet je zeker dat de kabels die je gebruikt goed zijn?

Ik stuur je ook nog een PM

Suc6
Grts, euromuis
Geplaatst:

Oh ja, sorry dat wist ik al. Staat idd ingesteld op ECP/EPP. Iemand nog iedeeen.

Geplaatst:

Ok... de deadline is bereikt. Ik ga slapen. Morgen probeer ik het weer. Bedankt voor het meedenken vandaag!

Tot morgen!

Geplaatst:

Aangezien ik nog geen succes heb gehad met patchen tot nu toe, heb ik besloten de decoder maar weer aan te sluiten op m'n TV. Echter, als ik de deco nu aanzet doet ie niks meer. Ook geen letters of iets in het display. Moet ik me nu zorgen gaan maken of kan dit komen doordat de firmware is gewist? Ik denk dat ik het vanmiddag maar even op een andere pc ga proberen. Je weet maar nooit. Iemand nog tips?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen