Gast Geplaatst: 18 oktober 2005 Geplaatst: 18 oktober 2005 Weet iemand waar het uplinkstation voor de Astra van Canal digitaal staat? De aanvoer naar dat station schijnt digitaal vanaf de eindregie te komen in Hilversum van de publieke netten. Maar de RTL-zenders komen toch uit Luxemburg? Ik vind het interessant om dat te weten nu ik satelliet heb genomen, waar komen de signalen vandaan waar ik naar kijk en luister? Zoeken via Google en op dit forum levert helaas geen informatie op. Paul.
MagicOnline Geplaatst: 18 oktober 2005 Geplaatst: 18 oktober 2005 Ik dacht dat CDS het uplink station heeft staan in Hilversum in de KPN toren. Volgens mij zenden de RTL zenders uit vanaf "Betzdorf" (Luxemburg) CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Gast Geplaatst: 18 oktober 2005 Geplaatst: 18 oktober 2005 Maar het bronsignaal van de RTL-len is via een glaszezel-verbinding vanuit Hilversum naar Luxemburg en gaat dus daar de lucht "vanuit Luxemburg" Net als de rest van betreffende transponder...
Gast Geplaatst: 19 oktober 2005 Geplaatst: 19 oktober 2005 Citaat: Weet iemand waar het uplinkstation voor de Astra van Canal digitaal staat? De aanvoer naar dat station schijnt digitaal vanaf de eindregie te komen in Hilversum van de publieke netten. Maar de RTL-zenders komen toch uit Luxemburg? .. De aanvoer naar Luxemburg komt niet vanaf de eindregie in Hilversum van de publieke netten. Zat er in Luxemburg trouwens niet een complete einregie ook voor RTL?
Gast Geplaatst: 19 oktober 2005 Geplaatst: 19 oktober 2005 Dank jullie voor de antwoorden. Als ik het goed begrijp heeft Canal digitaal 3 transponders. Twee daarvan hebben hun uplink via Hilversum en de derde vanuit Luxemburg. Het enige wat ik niet snap is de glasvezelverbinding voor de RTL-len omdat de eindregie daarvan in Luxemburg zit waardoor het logischer is dat het signaal dan rechtstreeks vanuit Luxemburg wordt ge-uplinkt en niet via Nederland weer terug naar Luxemburg loopt. Paul.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen