WilSat Geplaatst: 18 oktober 2005 Geplaatst: 18 oktober 2005 Na het vernieuwen van mijn Windows HD start Linux op de andere HD niet op. Herstellen van Grub werkt niet. Heb nu een werkende Knoppix CD en zie op de Linux HD (sdb1) wel een aantal configs staan, Grub, Lost en Found .. maar niet mijn bestanden met foto´s en MP3´s. Zijn deze zichtbaar te maken en te saven?
Gast Geplaatst: 18 oktober 2005 Geplaatst: 18 oktober 2005 In 't kort: Als je je computer opstart aan de hand van knoppix moet je tenminste één ikoontje...die van je harde schijf zien. Deze wordt automatisch gemount, en kan d.m.v. klikken doorbladerd worden. Als je nu ook nog bvb. een usb-pennetje had ingeplugt voor de opstart, had je nog een tweede ikoontje ontdekt op je desktop...die van de usb-stick. Met een rechter muisklik kan je de rechten van deze laatste aanpassen van lezen naar schrijven (Right-click the USB drive icon and choose "Actions > Change read/write mode" so you can write to the drive ...it's read-only by default for security reasons). Daarna kan je gewoon data (die je wil veilig stellen) d.m.v. slepen en neerzetten van de harde schijf naar je usb pennetje zetten. http://www.shockfamily.net/cedric/knoppix/
WilSat Geplaatst: 18 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2005 Dat snap ik. Als ik op de schijf met Linux geen bestand zie staan met mijn zaken welke ik wil veilig stellen, dan begrijp ik dus dat deze niet meer bestaan. Maw, ik zie geen home directory, dus er valt weinig eer te behalen.
Gast Geplaatst: 19 oktober 2005 Geplaatst: 19 oktober 2005 vernieuwen van je windows HD zeg je. Heb je master/slave settings van harde schijven goed staan? Wat gebeurt er als je alleen de linux schijf aansluit. Welke distro gebruik je? Als ik een machine in de soep draai en vervolgens met mijn Suse 9.3 DVD opstart dan heb ik de mogelijkheid om een een repair te starten ook is de mogelijkheid om een bestaande linux te starten. Wiri
WilSat Geplaatst: 20 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2005 Problemen zijn opgelost. Ok mijn 2e HD bleek defect. Onder garantie een nieuwe gekregen. Helaas zijn mijn bestanden weg... Ieder bedankt voor de reacties. Nu opnieuw mijn CD,s naar MP3's omzetten. Weer wat te doen. Fotos helaas voor een groot deel weg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen