Ga naar inhoud


Download de nieuwe Euromuis v5.1 Plus NED/ENG


Gast

Aanbevolen berichten

 

Citaat:
[color:"red"] bestaat er een snellere aanpassing in mes om de

diseqc instellingen te wijzigen, dan per transponder? [/color]

 

 

Neen. Mocht dit toch zo zijn dan zou ik het graag van iemand horen, ik heb gisteren ook weer een uur zitten klikken op de transponders om ze van kanaal te wijzigen.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:

Citaat:
[color:"red"] bestaat er een snellere aanpassing in mes om de
diseqc instellingen te wijzigen, dan per transponder? [/color]



Neen. Mocht dit toch zo zijn dan zou ik het graag van iemand horen, ik heb gisteren ook weer een uur zitten klikken op de transponders om ze van kanaal te wijzigen.


Sorry maar ik weet niet zo goed wat jullie willen hoor, alle is volgens mij mogelijk met MES?

In het transpondermenu,
Selecteer: (een groep van transponders DiSEqC A t/m D2X
Dan heb je b.v. drie mogelijkheden:
Wissel DiSEqC (b.v. A naar B en B naar A, voor monoblock optie)
Wijzigen DiSEqC (die je geselecteerd hebt in DiSEqC A t/m D2X
Snelle status aanpassen met o.a. DiSEqC, DiSEqC 4/1, DiSEqC X en QuasDiSEqC

Grts, euromuis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:

Citaat:
[color:"red"] bestaat er een snellere aanpassing in mes om de
diseqc instellingen te wijzigen, dan per transponder? [/color]



Neen. Mocht dit toch zo zijn dan zou ik het graag van iemand horen, ik heb gisteren ook weer een uur zitten klikken op de transponders om ze van kanaal te wijzigen.


Sorry maar ik weet niet zo goed wat jullie willen hoor, alle is volgens mij mogelijk met MES?

In het transpondermenu,
Selecteer: (een groep van transponders DiSEqC A t/m D2X
Dan heb je b.v. drie mogelijkheden:
Wissel DiSEqC (b.v. A naar B en B naar A, voor monoblock optie)
Wijzigen DiSEqC (die je geselecteerd hebt in DiSEqC A t/m D2X
Snelle status aanpassen met o.a. DiSEqC, DiSEqC 4/1, DiSEqC X en QuasDiSEqC

Grts, euromuis


Ja alles is mogelijk in MES, maar als je een zgn. draaibare lijst in je systeem wil zetten die werkt volgens de fabrieksinstellingen van de rotor dan zul je per sat de transponders 1 voor 1 op de juiste waarde moeten zetten. Dus de hotbird staat op 1, astra op 2 en ga zo maar door. Dit kun je niet groepsgewijs doen maar alleen maar per transponder en dat is een heidens karwei. Dat bedoelen we.

Overigens heb ik ook geen beeld na het proggen van je firmware. Alle kanalen zijn ingelezen ik zie alleen geen sodemieter. Zelfs niet op de FTA's van Duitsland. Wat er mis is weet ik niet, ik ga hem zo maar weer aankoppelen en serieel proggen.

Groet

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de bijgeleverde kanalen lijst (van euromuis), staat de

astra op A

hotbird op B

astra2 op C

(anderen moeten aanpassen op D ivm motor lnb)

 

Sinds ik hem in mijn bezit heb, niets dan lof.

 

Schrijf even jouw configuratie op, kan ik je beter helpen.

 

letop,

de motorinstellingen van de sateliet zijn niet gelijk aan de standaard van bijv moteck (zoals je zelf al schrijft)

 

Je hoeft de FW niet opnieuw te schrijven als je problems hebt met de kanalenlijst.

 

als bijlage een oudere roymar lijst, misschien lukt het daar wel mee

1002482-Motor-Switch280805MOTECKEMUleeg.zip

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ja alles is mogelijk in MES, maar als je een zgn. draaibare lijst in je systeem wil zetten die werkt volgens de fabrieksinstellingen van de rotor dan zul je per sat de transponders 1 voor 1 op de juiste waarde moeten zetten. Dus de hotbird staat op 1, astra op 2 en ga zo maar door. Dit kun je niet groepsgewijs doen maar alleen maar per transponder en dat is een heidens karwei.


Jij het een Moteck 2100a zie ik en voor een Stab motor zijn de fabieksinstellingen weer anders enz. enz.
Dan zou je lijsten moeten maken voor iedere motor.

De satellietposities zijn niet als groep te wijzigen, misschien een optie voor de volgende versie.

Maar waarom vergeet je de fabrieksinstellingen niet en programmeer je in de firmware de satellietposities niet?
Die optie zit er niet voor niets in.
De nieuwe 9 posities worden in de motor opgeslagen. Astra en Hotbird staan al goed.
Dat is een stuk minder werk dan de lijst aanpassen (inderdaad iedere transponder.

Voor anderen die de DiSEqC volgorde willen wijzigen, is de lijst ook eenvoudig aan te passen en het is niet nodig omdat per transponder te doen.
Je zou natuurlijk voor Hispasat DiSEqC D in de transponder lijst kunnen kiezen, maar dat werkt niet omdat DiSEqC D drie keer in de lijst staat.

Maar het kan wel door gebruik te maken van een trucje.
Open de kanalenlijst, die noemen we 1.
Open voor de tweede kanalenlijst, die noemen we 2, wis alle kanalen en wis ook alle transponders.
Selecteer de kanalen van Hispasat en kopier die naar de lege lijst 2, alle transponders van Hispasat worden automatisch meegekopieerd.
Ga naar lijst 2 (transponders) klik op 1 transponder en kies: Selecteer =>> met DiSEqC in dit geval is dat DiSEqC D.
Klik dan weer de rechtermuisknop en kies DiSEqC in het popupscherm kies je dan b.v. DiSEqC C.
Je hebt de keuze uit DiSEqC A t/m D2X

Zo maak ik ook een nieuwe kanalenlijst.

Suc6
Grts euromuis
Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks voor de uitleg.

 

Blijf nog een vraagje staan.

Daar ik alleen met 4in1 DiSEqC schakelaars werkt,

wat betekend/doet dan:

DiSEqC A2 X (zender 812)

DiSEqC B2 (zender 869)

 

als ik met mes open en kies

segment2 heb ik 890 kanalen

segment4 heb ik 890 kanalen

segment6 heb ik 1993+2 kanalen

segment7 heb ik 1993+2 kanalen

wat doet ieder segment?

 

Zal komende week de diverse nog niet vertaalde begrippen door mijn poolse buurman eens laten vertalen.

blijven nog de betekenis over van de diverse bit (bij status)

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Blijf nog een vraagje staan.
Daar ik alleen met 4in1 DiSEqC schakelaars werkt,
wat betekend/doet dan:
DiSEqC A2 X (zender 812)
DiSEqC B2 (zender 869)

als ik met mes open en kies
segment2 heb ik 890 kanalen
segment4 heb ik 890 kanalen
segment6 heb ik 1993+2 kanalen
segment7 heb ik 1993+2 kanalen
wat doet ieder segment?

Zal komende week de diverse nog niet vertaalde begrippen door mijn poolse buurman eens laten vertalen.
blijven nog de betekenis over van de diverse bit (bij status)


Eigenlijk is dat wel leuk, jullie vragen van alles en ik probeer daar op te antwoorden, maar vergeet niet dat alles wat ik weet dat zelf moet uitdokteren, er is nergens een handleiding.

Op je eerste vraag van mijn lijst:
DiSEqC A2 X (zender 812) [color:"blue"] in mijn lijst is dat DiSEqC B [/color]
DiSEqC B2 (zender 869) [color:"blue"] in mijn lijst is dat DiSEqC B [/color]

Waarschijnlijk bedoel je Rotorpositie 8 t/m 11 DiSEqC A2 en B2
8 * Eutelsat - 16.0*E (B2)
9 * Turksat - 42.0*E (A2)
10* AB3 - 5.0*W (B2)
11* Amos - 4.0*W (B2)

Je kan maximaal 4 DiSEqC 4in1 naast elkaar zetten en die opdelen in aansturing DiSEqC A t/m D, A2 t/m D2, AX t/m DX en A2X t/m D2X, totaal 16 LNB's.

In mijn lijst en een DiSEqC 4.1 wordt A2 en B2 gewoon gesien als A en B, ga je met een tweede DiSEqC 4in1 daar naast werken, werken ze op de tweede DiSEqC 4in1, je kan dan al werken met 8 LNB koppen. (dat heeft vrijwel niemand.

Als laatste de vraag over de segmenten 2, 4, 6 en 7.

Ik heb mijn kanalenlijst, blok TCS en TPT in een bestaande kanalenlijst gezet, dat kan ik niet anders doen omdat ik geen decoder heb, dus ik kan ze niet testen en er zijn nogsteeds heel veel mensen in dit phlips forum die niet met MES willen of kunnen werken, daar om zit er een bijpassende eeprom bij en wel om deze te programmeren na de kanalenlijst m.b.v. een Oslink.

Neem voor de aardigheid nu eens de kanalenlijst van de Pioneer 1530 en zet die met MES in een Phlips decoder, volgens mij moet dat gewoon werken.

Verder is het in die Phlips lijsten een puinhoop qua segment indeling, TCS zit er vier keer in en de anderen ook minstens dubbel, dat komt omdat de lijst na iedere aanpassing wordt uigelezen ui de decoder en dat doen ze om een passende eeprom te krijgen.
Ik heb er met verschillende makers al een overgesproken en er is niemand die tot nu toe een nieuwe lijst kan maken met 4 segmenten TCS, TPT, TSR en EMU en natuurlijk de bijpassende eeprom.

Bekijk in MES via de optie sectie manager nu eens naar die indeling en vergelijk dat eens met een kanalenlijst van Pioneer, dan zie je het verschil.
(Met FlashCvt kan je ze niet allemaal zien, wel 2 TCS segmenten (blok 5 en 6)

Grts, euromuis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Overigens heb ik ook geen beeld na het proggen van je firmware. Alle kanalen zijn ingelezen ik zie alleen geen sodemieter. Zelfs niet op de FTA's van Duitsland. Wat er mis is weet ik niet, ik ga hem zo maar weer aankoppelen en serieel proggen.

Groet


Sorry maar ik ben hartstikke stom geweest. Mijn kinderen kijken vaak naar CBBC en dat houdt in dat de motor dan staat gericht op de Astra op 28,2.
Als je dan nieuwe firmware gaat proggen en je zet hem vervolgens aan op Nederland 1 dan heb je inderdaad geen beeld als de schotel op een andere sat staat.
Daar kwam ik helaas pas achter nadat ik hem voor de 2e keer serieel had geprogd... dom, dommer, domst.
Maar het werkt weer.

...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kom er niet goed uit met de kanalen lijst, heeft iemand een werkende lijst die ik kan proberen ?

het liefst met de volgende indeling.

 

A astra

b hotbird

c astra 2

d hispasat

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meegeleverde kanalenlijst heeft idd

1=astra1

2=hotbird

3=astra2

4= diverse (geen hispa, deze zit ook op 3 ©)

 

Je geeft erg summier info,

totaal geen beeld, ook niet op de FTA; iets verkeerd gedaan tijdens het proggen.

Op gecodeerde kanalen geen beeld, lees mijn andere postings hierboven nog eens

(de 0d sleutel nu ook verwijderen)

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...