Ga naar inhoud


7020S niet bereikbaar, geen IP adres, etc, alleen serieel... help!


tonio10

Aanbevolen berichten

Hello Dreamers, wie kan er helpen???

Alles geprobeerd om IP adres terug te krijgen (wordt niet meer vermeld op het LCD display, erase image erop en originele software, bovenste knop ingedrukt om de flash te wissen, geeft vermelding "boot p28" (2005022)en daarboven DHCP...), maar lukt niet om contact te maken met de Box, ook niet via telnet, Flashcard, USB..., alleen serieel werkt het. Heb verschillende images erop gehad zonder resultaat.

Alle sugesties welkom!!

 

Gegevens: Dreambox 7020S

Software versie 1.2.0.06.10.2005

FP versie 1.01

 

Dank voor alle voorgenomen moeite,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
erase image erop en
Gegevens: Dreambox 7020S
Software versie 1.2.0.06.10.2005
FP versie 1.01

Dank voor alle voorgenomen moeite,


Een erase image is niet bedoeld voor de 7020 , alleen voor de 7000. Volg deze beschrijving eens: http://www.dm7020.de/

Verder kan ik je niet helpen hiermee, ik heb de 7000 i.p.v. de 7020. De flash procedure van de 7020 is anders dan bij de 7000.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hetzelfde probleem, kan ook de box niet bereiken via vast ingesteld ip nummer.

Alles geprobeerd, kabels etc vernieuw.Geen resultaat, heb gisteren een mailtje gestuurd naar de leverancier of zij een oplossing kunnen aandragen.

Alleen seriël is communicatie mogelijk.

Heb wel via het menu een vast IP adres aan de box toegekend en DHCP uitgeschakeld.

Wat verder opvalt is het niet kunnen uitlezen van het IP nummer in het display en het niet kunnen flashen van images cia CF, sommige wel, andere weer niet.

 

Zit nog op een reactie te wachten maar verwacht eigenlijk dat de box retour Fabriek gaat.

Sterkte met je zoektocht

Link naar reactie
Delen op andere sites

hello jongens,

nou, niets helpt, zelfs de Dream-Up van Dreambox Duitsland niet. Er staat ook 'n optie voor "Flashen Second Stage" (die zegt dat je dan CompactFlashCard kan gebruiken), wat ik ook gedaan heb + originele image erop en ook geen verschill...

Ik ga ook even die jongens in Duitsland 'n mailtje sturen, dus even afwachten maar...

 

Groeten en nog dank voor antwoord!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk stom, maar hyperterm opgestart, compoort op 115200/8N1 gezet, "s" gedrukt zoals in de manual staat, maar geen beweging erin te krijgen.., doet dus niets. De set uitgezet en opnieuw gestart, en er gebeurt niets..., wat doe ik fout met Hyperterm???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...