Ga naar inhoud


TV Home op je pc via FireDTV/Alphacrypt CAM en Mediaportal?


Gast Linux 4 TV

Aanbevolen berichten

Ik heb een MediaCenter PC waar ik nu MediaCenter en MediaPortal op draai. Ik heb ook Digitale TV Via TV Home (Enschede).

Daarom lus ik nu het uitgangssignaal van mijn Samsung digitale TV Home ontvanger door naar (de componentingang van) mijn Hauppauge PVR500 door om zo gebruik te kunnen maken van TV Home.

 

Nu lees ik op de site van MediaPortal (mediaportal.sourceforge.net) dat de FireDTV-C icm een Alphacrypt 3.05 CAM mijn PC'tje ook omtovert in een ontvanger!

Op de site van FireDTV (www.digital-everywhere.com ) lees ik dat de FloppyDTV hetzelfde is; alleen dan intern.

 

Iemand hier al ervaring mee? Het lijkt me een superoplossing, zeker ook gezien de stroeve samenwerking van de pc en de ontvanger (doorlussen IR-signaal etc) nu...

 

Suggesties welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites


De oplossing FiredTV + Alphacrypt is mij iets te duur, maar het zou moeten kunnen.

 

Ik denk erover om (zodra we hier volgende maand digitale televisie hebben), om een DBox in te zetten als decoder en de MPeg2 over het netwerk te streamen. Dat wordt zowel door Mediaportal als door Mythtv (in mijn geval) ondersteund. Op die manier voorkom je ook de decoding (Samsung) + recoding (PVR500) van de mpeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik allemaal, maar waar ik mee zit is dat de algemeen geaccepteerde mening tot nu toe was dat TV Home je decoder checkt via je smartcard en dat als daar geen gecertificeerde ontvanger wordt gezien, je er alsnog niks mee kunt.

 

Niet voor niets wordt op de MediaPortal site aangegeven dat de FireDTV de enige manier is om digitale kabletv te ontvangen rechtstreeks in je mediapc.

Ook wordt daar aangegeven dat je de laatste versie van Alphacrypt nodig hebt (3.05) want dat eerdere versies niet werken. Misschien dat daarin die check van TV Home omzeilt wordt?!

 

Zijn er mensen die daadwerkelijk kunnen kijken naar TV Home via een DVB-C kaart met CI slot?

 

Zo ja, met wat voor hard- en software?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zijn er mensen die daadwerkelijk kunnen kijken naar TV Home via een DVB-C kaart met CI slot?

 

Ja, een collega van mij heeft een multimedia PC opgebouwd rondom een Technotrend DVB-C kaart & Alphacrypt 3.05 .

 

De Alphacrypt werkt ook in LCD TV toestellen met ingebouwde DVB-C tuner & CI slot (Loewe o.a.).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...