Ga naar inhoud


en hoe nu verder?


Gast

Aanbevolen berichten

tja martin is wel heel erg gul geweest om dit vrij tegeven. en deze materie is wel even iets anders al even een crdtje in elkaar flansen. maar denk dat dit voor de pic eigelijk net zo makelijk is . door telezen op diverse boarden ben ik er dus al achter dat er plaats is voor 8 providers :-)<BR>maar dit word dan geschreven door insiders die goed op de hoogte zijn van hoe het inelkaar steekt..<BR>mijn vraag is dus eigelijk hoe vinden wij de kennis omtrend het erbij plaatsen van de laatste 3 mogelijkheden die martin in zijn hex&bin heeft geschreven (en vrijgelaten)<BR>en staat alles wat er moet aangepast worden inderdaad in de Eeprom?<BR>kijk ik met een hexeditor in de prom dan zie ik ik op adress 0700<BR>denk ik zomaar een mk-hexser-en prov id<BR>maar op 0750 een hoop fffff en<BR>hebben die ff iets te maken met de auto update?<BR>en als je op adress 0780 kijkt staan er 8 bytes ( de plainkey mischien)?<BR>en klopt het dat in de eprom alles op prov 00<BR>staat (byte 9) van adress 0780 tot 7c0?<P>gr djazzie<BR>help.me ook dit wil ik snel door hebben <BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook snel door hebben?<P>Als je een pic16f84 kunt programmeren is het niet heel moeilijk maar nog steeds niets iets wat je snel door hebt. Er wordt tot nu toe snel vooruitgang geboekt en in Martin's software is wel meer gewijzigd dan alleen een paar keys. In volgende versie vast nog meer.<P>Maar wanneer jij het snel door hebt is dat natuurlijk alleen maar goed wink.gif<BR> <p>[This message has been edited by Bart (edited 16 April 2000).]

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik heb kunnen uitpluizen is de PIC vrij 'standaard' de keys zitten in de 24c16.<BR>Namelijk:<BR>; HMK 10 Bytes<BR>; + HexSerial 3 Bytes<BR>; + ProvID 3 Bytes<BR>;<BR>;Stream<BR>;<0700> HM HM HM HM HM HM HM HM HM HM HS HS HS PD PD PD<BR>;<BR>;Premiere<BR>;<0710> HM HM HM HM HM HM HM HM HM HM HS HS HS PD PD PD<BR>;<BR>;C+<BR>;<0720> HM HM HM HM HM HM HM HM HM HM HS HS HS PD PD PD<BR>;<BR>;T+<BR>;<0730> HM HM HM HM HM HM HM HM HM HM HS HS HS PD PD PD<BR>;<BR>;Hellas<BR>;<0740> HM HM HM HM HM HM HM HM HM HM HS HS HS PD PD PD<BR>;<BR>en<BR>; Stream<BR><0780> PM PM PM PM PM PM PM PM 00 00 00 00 00 00 00 00<BR>;<BR>; Premiere<BR>;<BR>;<0790> PM PM PM PM PM PM PM PM 01 00 00 00 00 00 00 00<BR>;<BR>; C+<BR>;<07A0> PM PM PM PM PM PM PM PM 00 00 00 00 00 00 00 00<BR>;<BR>; T+<BR>;<07B0> PM PM PM PM PM PM PM PM 00 00 00 00 00 00 00 00<BR>;<BR>; Hellas<BR>;<07C0> PM PM PM PM PM PM PM PM 00 00 00 00 00 00 00 00<P>waar de 00 of 01 na de PM staat voor prov 00 of 10<P><BR>De PK staan meer vooraan.<P>Cya!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeten we dat ook al niet meer zoeken. ;-)<P>Enig idee waarom het soms effe duurt voor de 9500 van kanaal wil veranderen als hij via het pic-kaartje werkt? Ligt hij op die moment in de knoop met zich zelf, of is hij gewoon aan het rekenen tegen de sterren op?<P>Thanks!<P>White Knight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, dat 9500 probleem heb ik ook gezien, maar alleen als ik de schotel draai en dus het signaal onder zn kont vandaan trek. Moet nog ns goed kijken wat er dan gebeurt.<P>Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat bedoel ik nou . bij een puzzel begin je ook meestal bij de hoekjes en die liggen nu op tafel ;-). dit worden dus weer lange avonden hier .<P>thx djazzie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk jij trouwens veel TV?<BR>Ik zit eigenlijk meer achter mijn PC te prutsen met die kaartjes.... <GRIN> Dat is juist het leuke er aan. (Soms tot grote ergernis van mijn vriendin!)<P>White Knight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, dat is de layout van de EEPROM. De "gewone" plainkeys staan vanaf 0300, in dezelfde provider volgorde (dus Stream, PW, ...) steeds ruimte voor 16 PK per provider, dus stream af 0300, PW af 0380...keys zijn 02, 03..tm 11. Key00 zoals bijv Stream die gebruikt wordt in de piccode omgeleidt naar key03 (voor stream dus op 0308).<P>Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...