Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De files voor de Hummer 5400 werken niet bij mij.<BR>Ook niet in de CI!!<P>Heb het als volgt gedaan:<P>DL20 programmer-24c12-gekozen voor 16F84-codeprotect off<BR>powerontimer off-watchdogtimer off-osctype XT<P>Clear Eprom-pc32.hex geladen(ook met goldwafer.hex geprobeerd).<P>Phoenix programmer-Piccard1.1(ook met 2.1 geprobeerd)-codeprotect off-powerontimer off-watchdogtimer off-osctype XT-de file HumaxEE.hex geschreven.<P>DL20 programmer-24c12-gekozen voor 16F84-codeprotect off<BR>powerontimer off-watchdogtimer off-osctype XT<P>Geen resultaat!!<P>Wat is er of doe ik fout???<P>Moet de ene file geen Binaire file zijn i.p.v hexadecimaal??<P>Groeten,<P>Erik.<P>

Geplaatst:

Hoi Erik,<P>Kan inderdaad zijn dat jouw programmersoft problemen heeft met het .hex formaat van de eeprom file. Ik heb de zip aangepast, de eeprom zit er nu als binary in. Dus nog een keer downloaden en proberen. Ik hoor graag van je of het nu wel lukt!<P>Martin

Geplaatst:

Werkt helaas nog niet!!!<P>De andere files wekten wel met de All cam maar deze werken nergens mee.<P>Werkt het bij jou wel?<P>Kun je me uitleggen hoe jij het programmeerd?<P>Groeten,<P><BR>Erik.

Geplaatst:

Erik,<P>Ik heb van verschillende gebruikers gehoord dat de de files voor Humax bij hen goed werken, bij mij draaien ze goed op een CI (heb geen Humax op het moment helaas). <P>Het meest waarschijnlijke is dat er iets misgaat bij het programmeren van de eeprom. Zelf laad ik eerst multimac 3 in de pic, en dan programmmer ik met Winphoenix de eeprom. Daarna programmeer ik de Irdeto hex in de pic.<P>Martin<BR>

Geplaatst:

Het gaat hier om een irdeto pic als ik het goed begrijp. De reden waarom bij Activate dit alles niet werkt is omdat hij voor de eeprom te beschrijven het op de Seca manier doet met het programma Piccard. Zoals Martin al aanhaalde dient men hiervoor het programma winphoenix te gebruiken omdat het over een irdeto pic gaat.<P>Satwatcher

Geplaatst:

Mmm nog een keer geprobeerd:<P>Dl 20 programmer-24c12-16F84 gekozen-alles op off gezet en oscillator op XT<P>Goldwafer.hex geschreven.<P>Phoenix programmer-Whinphoenix-HumaxEE.hex geschreven.<P>Dl 20 programmer-24c12-16F84 gekozen-alles op off gezet en oscillator op XT.<P>HUMAX84.HEX Geschreven.<P>Resultaat Embedded : alleen de het MC pakket<BR> verder niets(geen PW Telepieu e.d)<P>Resultaat CI : Alles open dus zelfde resultaat als de "oude files"<P>Wat is er fout??<P>Martin, zou je mij eventueel de software die je gebruikt willen toemailen(hex voor eprom e.d)??<P>Groeten,<P>Erik.<P>

Geplaatst:

Martin heeft een werkende versie op de site gezet.<BR>Deze is door diverse personen getest!<P>Welke software versie zit er in jouw hummer?<BR>Met de oude versie werkt het inderdaad niet altijd probleemloos.<P>------------------<BR>SAT4ALL Webmaster<p>[This message has been edited by SAT4ALL (edited 19 April 2000).]

Geplaatst:

De software versi is de laatste namelijk v14.<P>Groeten,<P><BR>Erik

Geplaatst:

Vraagje voor Martin.<P>Je hebt zelf geen Humax zeg je en toch werken de files??<P>Hoe doe je dit dan??<P>Ik krijg ze met -tig schrijf programmas niet aan het draaien en ben dus niet de enige(telefoon gehad en zie overige postings)<P>Zit er niet toevallig een bugje in??<P>Dit vooral omdat ze met de All cam wel werken!!<P>Verder niets dan goeds!!<P>Groeten,<P>Erik

Geplaatst:

We hebben een aantal mensen met een hummer (waaronder ondergetekende) die het uitgebreid getest hebben...<P>We kunnen jullie probleem niet achterhalen daar het bij ons echt gewoon werkt.<P>Je moet eerst de goldwav.hex op de 16f84 zetten en even de 24c16 programmeren met de phoenix.<P>Daarna met het programma pic24c12.exe eerst de juiste processor instellen en daarna pas de juiste irdeto hex laden. dan staan de settings direct goed en hoef je dus niets meer te veranderen.<P>suc6,<P>Sat4All

Geplaatst:

Erik,<P>Heb jij de mogelijkheid om met een passive season interface te loggen? Dat is zo'n season waar je ook nog weer een kaart in kan doen, op die manier kun je al het verkeer tussen kaart en receiver loggen. Wellicht zijn er verschillen tussen verschillende Humax boxen, maar dat kunnen we alleen achterhalen als er iemand is waarbij het niet werkt en die kan loggen voor ons. <P>Effe een vraag (klinkt stom, maar ik moet het vragen, is het equivalent van de helpdesk "zit de stekker erin") weet je 100% zeker dat de eeprom met de humax bin file is geschreven en niet met de "normale" bin? <P>Martin

Geplaatst:

Mmm nee ik heb helaas geen mogelijkheid om met zon interface te loggen.<P>Maar met de helpdesk methode( er vanuit gaan dat ik nogal blond ben).<P>Zouden jullie me stap voor stap kunnen( en willen natuurlijk) beschrijven met welke programmatuur en instellingen de PIC beschreven word?<P>Ik begrijp de term processorinstelling namelijk ook niet, ik ga er van uit dat je hiermee de clock bedoeld(xt, at of lp)<P>Met vriendelijke groet,<P>Erik.

Geplaatst:

dat het je niet lukt komt niet door de 24c16 bin/hex die is dik in orde. haal je de hex files voor de pic niet door elkaar ?<BR>kan het hier ook niet testen maar de bin file draait prima met de hex van de o cam versie. ( op een grundig met Ocam) <P>gr djazzie<BR>ps . de eeprom laat zich zeker wel met piccard 2.1 beschrijfen in combie met een phoenix op 3.5 mhz <P><p>[This message has been edited by djazzie (edited 21 April 2000).]

Geplaatst:

Even een vraag voor de duidelijkheid.<BR>Een O-cam is vergelijkbaar met NL-cam versie<BR>2.1/2.2/2.3 ?<BR>Ik heb n.l. ook geen beeld gekregen met MM2<BR>kaartje.<P>Cor

Geplaatst:

Helaas met dit programma ook geen verschil.<P>Ik ben gek of word gek.<P>Wie kan of wil voor helpdesk spelen??<P>Groeten,<P><BR>Erik.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.