Gast Geplaatst: 23 oktober 2005 Geplaatst: 23 oktober 2005 Ik ben een gewone gebruiker die een topfield 5000pvr gekocht heeft en nu nog een ci-module moet kopen. Heb een visiosat bi-sattellite met 2 lnb op astra 1 en 2. Een smart card van canal digital heb ik die ik tot nu toe gebruikte in een ontvanger van digit all-world met een ingebouwde ci-module. Ik kijk graag naar de engelse zenders en zou ook graag een sky willen ontvangen in de toekomst. Voor nu is mijn vraag : welke ci module voor mijn canal digital smartcard? De aston of de mediaguard? Wat is het verschil?.
Mister HaCk Geplaatst: 24 oktober 2005 Geplaatst: 24 oktober 2005 De aston module, deze word niet door canal digitaal ondersteund, maar werkt wel. De canal digitaal module, deze word dus wel ondersteund en als er in de toekomst weer eens een wijziging komt in de encrypte signaal, dan is men verplicht deze module geschikt te maken voor ontvangst. Zelf heb ik aston 1.05, deze werkte niet 100% in mijn lemon 030ci en strong 4375. Heb nu en een canal digitaal module, heb zo 5 maanden, geen één probleem gehad!!
Gast Geplaatst: 24 oktober 2005 Geplaatst: 24 oktober 2005 De aston 1.07 is beter (sneller en betrouwbaarder), zeker in combinatie met je topfield. Extraatje is dat je dan PIP op sommige zenders kunt gebruiken met de dual-decoding functie. De "support" van de officiele MG CAM houdt in dat als je ze belt omdat het ding niet fatsoenlijk werkt, dat het dan steevast een probleem van je tuner is. Mochten ze de codering veranderen, dan moet je net als bij de "kaartwissel" gewoon lappen.
Gast Geplaatst: 26 oktober 2005 Geplaatst: 26 oktober 2005 Warom geen DragonCam gebruiken? Het moet toch ook met canal digital lukken, of?
Gast Geplaatst: 27 oktober 2005 Geplaatst: 27 oktober 2005 Hoi luitjes, is niet helemaal waar wat jij zegd, aston en canaaldigitaal hebben een paar jaar geleden een convenant gesloten opdat de seca 2 kaart ook in de aston modules en de embedded cams in de ontvangers goed blijven werken. Kijk maar naar een twee maand geleden toen bijna niemand een update kreeg, aston was er snel bij met nieuwe soft... groetjes.......................................
Gast Geplaatst: 28 oktober 2005 Geplaatst: 28 oktober 2005 Citaat: Warom geen DragonCam gebruiken? Het moet toch ook met canal digital lukken, of? Klopt, dragon is een prima cam en werkt uiteraard ook met cnl. digt. kaart. Maar als je in combinatie met hun een 1e cam zoekt voor een TWIN ontvanger zou ik altijd voor een aston DUAL 1.07 cam gaan. Dit om (evt. toekomstige) decodering van twee gecodeerde kanalen tegelijkertijd door een geschikte TWIN ontvanger mogelijk te maken. Ik heb zelf daarom een IDL7000S met aston DUAL en dragon (voor 't testen)on board. Wel moet ik er eerlijk bij zeggen dat de cam(men) soms heel kortstondig opnieuw moeten initialiseren bij het overschakelen naar een andere SECA gecodeerde zender. Dit heeft volgens mij te maken met de dubbele SECA2 CI's s/w matige ondersteuning. Maar dit vormt voor mij tot op heden weinig tot géén bezwaar... Misschien heeft een ander ook nog wat aan deze eerder door mij 'uitgeplozen' info. Groeten, Gozzze
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen