Ga naar inhoud


Hoe een beter signaal op Nile Sat creeren met mijn grotere schotel??


kkkkk

Aanbevolen berichten


Heb je helemaal nog geen signaal of slecht signaal op Nilesat? Wat je kunt doen is eerst op een sat uitrichten die er vlak naast staat bijvoorbeeld atlanticbird2 op 8 west welke een sterk signaal geeft.De elevatiehoek voor Nilesat welke bijna hetzelfde is kun je bepalen m.b.v. gorbtrack ,de schotel hier op instellen vastzetten en niet meer veranderen.Wat nu nog rest is de richting te bepalen totdat je signaal krijgt op atlanticbird,als je dit eenmaal voor elkaar hebt dan moet de schotel nog een klein tikje naar links om Nilesat te pakken,als je hier dan ook signaal op hebt dan kun je gaan finetunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kkkkk

 

Ik kan je wel het advies geven dat als je aan het uitrichten gaat je decoder en tv naast je neer te zetten zodat je ook de signaalmeter van de decoder kunt zien als je op Nilesat aan het finetunen bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als je die schotel goed gemonteerd hebt dan staat de lnb in het brandpunt van de schotel.Ik begrijp dus niet waarom je moeite met het brandpunt zou hebben.Bij het uitrichten receiver wel instellen op een vertikale transponder en zoals ik al eerder aangaf tv bij de hand waarom dat zal ik je vertellen:Ik heb eerder mee gemaakt dat ik probeerde een sterker signaal op de nilesat te krijgen ik aan het uitrichten met satfinder en ja ik kreeg een sterker signaal op de satfinder ik dacht bij mijn eigen "da's mooi,nu zal ik wel beter signaal hebben"dus ik loop naar binnen om op mijn tv te kijken hoe sterk het signaal was en het resultaat was 0,0, Hoe kan dit nu ? Vroeg ik mij af antwoord: Ik had op het signaal van atlanticbird staan uitrichten. Op een satfinder kun je namelijk wel zien dat je signaal van een sat hebt maar niet van welke satelliet.Vandaar tv en decoder naast je bij het uitrichten op nilesat,dan weet je zeker dat je de goede sat te pakken hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...