Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wie kan mij vertellen of mijn phoenix programmer nog spanning nodig heeft?<P>------------------<BR>

Geplaatst:

Phoenix'en die ik tot nu toe gezien hebben hebben allemaal een beetje extra prik nodig. Je kan het heel gemakkelijk zien, als er een voedingsplug op je phoenix zit moet je daar dus adapter aanhangen; dan heeft ie dus stroom nodig. Pic proggers doen het meestal al wel op de stroom van lpt of com poort<P>Greetz Exposure<P>------------------<BR>

Geplaatst:

mijn dank is groot voor deze info, maar kunnen jullie mij ook vertellen hoeveel die adapter moet zijn. dus hoeveel volt die adapter moet hebben?<BR>by voorbaat dank<BR> <P><P>------------------<BR>

Geplaatst:

tito, <P>spanning moet ongeveer 9v zijn.<P>suc6<P>------------------<BR>

Geplaatst:

eigenlijk heb je 5 volt nodig. Omdat er op de meeste programmers een 7805 zit kun je alles tussen 5 en 15 v nemen. Wanneer er géén 7805 opzit moet je 5 volt (misschien 6) nemen.<BR><P>------------------<BR>

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

okee harstikke bedankt voor deze info, mocht het niet lukken dan horen jullie dat nog wel<BR><P>------------------<BR>

Geplaatst:

gewoon een 12 V DC adapter.<P>------------------<BR>Edited by Tech smile

Geplaatst:

Kies gewoon een multi adapter met 9-12v switching, je kan gerust branden op 12v, je moet WEL op de Milli Amperage letten, want die moet NIET te hoog zijn, anders blaas je de boel op, een 150-300Ma is wat je nodig hebt .. zeker geen 1000Ma wat al meer in de winkel verkocht wordt ..<P>En als je op <A HREF="http://www.sathack.de" TARGET=_blank>www.sathack.de</A> gaat kijken vindt je er wel wat proggies die GEEN spanning meer nodig hebben .. smile.gif<P>Have fun, hope this helps smile.gif<P>Groetjes<BR>FiloFx<BR><P>------------------<BR>Cheers<BR>Filo.Fx@Advalvas.be<BR>

Geplaatst:

hoi<P>Een schakeling vraagt nooit meer stroom dan ie nodig heeft.<BR>Een te kleine voeding zou alleen de voeding<BR>opblazen<P>mvgr<BR>ABBSAT<BR><P>------------------<BR>

Geplaatst:

Juist Abbsat, wat ik nog niet gelezen heb is dat je er geen 5 volt op mag zetten als er een 7805 op de print zit. Die wordt dan wel zo heet. Advies altijd een paar volt hoger dan het stabilisatortje kiezen. Nu denk ik dat alles wel gezegd is.<P>------------------<BR>afz. Ptje

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.