MR_B Geplaatst: 24 oktober 2005 Geplaatst: 24 oktober 2005 Ik wil dat mijn kinderen niet meer na 22.00h kunnen internetten, hoe kan ik dit software matig oplossen? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Gast Geplaatst: 24 oktober 2005 Geplaatst: 24 oktober 2005 Je vraagt in forum Hardware om een software oplossing. Je krijgt daarom een Hardware oplossing van me: Zet een tijdklok op de voeding je modem.
MR_B Geplaatst: 25 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2005 Citaat: Je vraagt in forum Hardware om een software oplossing. Je krijgt daarom een Hardware oplossing van me: Zet een tijdklok op de voeding je modem. jahaha je hebt gelijk, verkeerde groep. Maar met jouw oplossing heb ik ook geen inet meer dan ! Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Gast Geplaatst: 25 oktober 2005 Geplaatst: 25 oktober 2005 tja, je moet dan wat beter de situatie uitleggen. Er zijn dus meerdere computers en daarvan wil je er 1 op een bepaald tijdstip ontkoppelen. Zijn er geen schedule mogelijkheden in de router? werkt dit niet: Jongens na 22:00 geen internet meer!!!
Gast Geplaatst: 25 oktober 2005 Geplaatst: 25 oktober 2005 Hallo, Software matig geen idee. Maar als je zelf wel wil internetten maar de kids niet zet dan een goedkoop hubje/switchje tussen de pc(s) van de kids en de router. Deze sluit je aan op een tijdklok en om 22.00 uur, klik, hub/switch uit en jij kan lekker door internetten. Groetjes
MR_B Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2005 Citaat: Hallo, Software matig geen idee. Maar als je zelf wel wil internetten maar de kids niet zet dan een goedkoop hubje/switchje tussen de pc(s) van de kids en de router. Deze sluit je aan op een tijdklok en om 22.00 uur, klik, hub/switch uit en jij kan lekker door internetten. Groetjes leuke oplossing, alleen zitten ze draadloos Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Gast Geplaatst: 26 oktober 2005 Geplaatst: 26 oktober 2005 Dan zet je er na 22 uur een code in het wireless gedeelte kunnen ze ook niet meer inloggen.
Pionewbie Geplaatst: 26 oktober 2005 Geplaatst: 26 oktober 2005 Zoals AlanS al zei, heeft jouw router niet de mogelijkheid zoiets in te stellen. De meeste hebben dat. Kijk maar eens bij access control. In de bijlage een plaatje van accesscontrol in mijn 3 jaar oude Sitecom. Als ze draadloos werken kan het wel eens een probleem zijn. Je schakelt de verbinding met jouw router uit en ze gaan vrolijk verder via de draadloze verbinding van de buren bijvoorbeeld.
MR_B Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2005 Citaat: Zoals AlanS al zei, heeft jouw router niet de mogelijkheid zoiets in te stellen. De meeste hebben dat. Kijk maar eens bij access control. In de bijlage een plaatje van accesscontrol in mijn 3 jaar oude Sitecom. Als ze draadloos werken kan het wel eens een probleem zijn. Je schakelt de verbinding met jouw router uit en ze gaan vrolijk verder via de draadloze verbinding van de buren bijvoorbeeld. helaas heeft mijn speedtouch 580 niet en die van mijn broer speedtouch 570 ook niet. Ik heb wel laatst bij een vriend van me de linksys ingesteld die had het wel. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
MR_B Geplaatst: 26 oktober 2005 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2005 Citaat: Dan zet je er na 22 uur een code in het wireless gedeelte kunnen ze ook niet meer inloggen. veels te omslachtig om deze elke keer te gaan veranderen. Hij is nu namelijk beveiligd. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Gast Geplaatst: 26 oktober 2005 Geplaatst: 26 oktober 2005 Een hardware oplossing heb ik wel, maar die schakelt dan meteen alle stroom uit. Vervang de stopcontacten door X10 stopcontacten en stuur om 22.00 een signaal om de boel uit te zetten. Nadelen: Als de computer aan staat dan gaat ie ook meteen uit en da's niet best. Werkt niet op een laptop met opgeladen batterij. Je moet de stopcontacten vervangen en X10 apparatuur kopen. Niet zo duur, maar toch. Voordeel: Je kan ze b.v. in 't weekeinde langer aan laten staan zonder moeite.
Gast Geplaatst: 26 oktober 2005 Geplaatst: 26 oktober 2005 Softwarematig kan het o.a. zo: batch-file aanmaken: Kladblok/Notepad openen 'shutdown -s' intypen opslaan als alle bestanden....blabla.bat Taakplanner openen: Configuratiescherm --> Geplande taken Taak toevoegen op het uur dat de pc moet afsluiten met dat batchfileke...klaar. Een tweede mogelijkheid is het downloaden van bvb. deze software.
Gast Geplaatst: 26 oktober 2005 Geplaatst: 26 oktober 2005 Ja, daar had ik ook aan gedacht, maar kinderen die tot 22.00 uur mogen internetten zijn er vast ook heel snel achter hoe ze dat weer moeten uitschakelen
Gast Geplaatst: 26 oktober 2005 Geplaatst: 26 oktober 2005 Dat is met alle oplossingen zo...wil je dat willen ontwijken Maak dan bvb.een verbinding via VNC naar de andere computer,dan kan jij also via jouw computer ingrijpen op de andere computer en sluiten wanneer en wat je wil vanop afstand.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen