Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb in mijn linux server een schijf met allemaal opnames van de dreambox. Nu wil ik die schijf in een windows pc plaatsen. Ben ik dan alle films kwijt vanop die schijf of kan ik deze ook bekijken onder windows?

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

West-Vlaanderen - Belgie

Geplaatst:

Linux gebruikt ReiserFS (meeste nieuwe distro's) of Ext3. en deze kan windows NIET lezen (Windows zal zelfs voorstellen om de harddisk te formatteren omdat deze volgens windows nog niet geformatteerd is).

Er is wel een programma en een project dat read support bied voor Ext3 (voor ReiserFS is er bij mijn weten nog niks) maar ik heb dat eens op Win2K geprobeerd en dat veroorzaakte zware instabiliteit (windows starte dus gewoon niet meer op en de PC bleef zich steeds rebooten net na het ingeven van het passwoord).

Je kan dus beter je Linux server via een netwerkje aan je Windows PC hangen en de gegevens er zo vanaf halen (met Samba of FTP bijv.)

Geplaatst:

Wat je ook kan doen is in je Linux Systeem een tweede schijf plaatsen die Fat32 geformatteerd is en daar je films opzetten. Deze schijf kun je dan probleemloos uitlezen vanuit Windows.

Beperking: bestandsgrootte max 4 GigaByte.

vg.

relooker

Geplaatst:

dat laatste was idd ook een oplossing maar het ging over 67Gb, dus was het ook geen optie.

Ik heb dan maar de bestanden via ftp gedownloaded naar een windows pc. Nu kan ik die HD in mijn windows server steken en kan ik ze daar perfect lezen.

Bedankt voor de tips allesins

VU+ Duo met 750GB Harddisk

dreambox 7250 met 320GB Harddisk

dreambox 7000s met 200GB Harddisk

2x dreambox 500s

WaveFrontier T90

West-Vlaanderen - Belgie

Geplaatst:
Citaat:
dat laatste was idd ook een oplossing maar het ging over 67Gb, dus was het ook geen optie.

wat relooker bedoelt met die 4GB is dat bestanden op een FAT partitie maximum 4GB mogen zijn, dus als je bestanden kleiner dan 4GB zijn (een Dreambox deelt ze automatisch op in 1.5GB bestanden ofzo dus dat zou geen probleem mogen zijn).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen