Ga naar inhoud

Panasonic 42PA50 plasma op Philips DSR 2210

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren heb ik een Panasonic 42PA50 (106cm) gekocht, en heb ik deze op een Philips DSR 2210 ontvanger.

Echter had ik mij het beeld mooier verwacht, ik had al eens eerder gehoord dat de philips niet echt super beeld geeft op een 106 cm plasma.

Is hier meer over bekend, waardoor zou dit evt komen, en is anders de topfield 5000 beter voor zo'n scherm, of een ander type misschien?

Geplaatst:

Ook even geprobeert, ik zie geen verschil.

Wat houd dat eigenlijk in RGB of CVBS?

Geplaatst:
Citaat:
Ook even geprobeert, ik zie geen verschil.
Wat houd dat eigenlijk in RGB of CVBS?

Ik neem aan dat je een scartkabel gebruikt (vol bezet)

Dan pas kan je verschil zien ik RGB en CVBS (CVBS noemen ze ook wel composite video)

RGB is Rood, groen en blauw (3 afgeschermde kabels) via de scartkabel (dat geeft is stuk beter beeld)
En composite video gaat via (1 afgeschermde kabel) via de scartkabel (dat een stuk slechter.

Als je RGB gebruikt kan je dat in de firmware testen, kies de volgende toetsen op je afstandbediening (menu,4,1) instellingen van de decoder, nu zie je op dat scherm twee balken, de ene is voor geluidsterkte en de andere voor helderheid\contrast van het beeld.
Als je nu de helderheid wijzigt moet het contrast van de TV beeld ook reageren, zo niet dat staat de eerder genoemde instelling niet goed of je gebruikt geen juiste scartkabel.
(staat die instelling op CVBS dan reageert je beeld niet)

Suc6
Grts, euromuis
Geplaatst:

Bedankt voor je reactie, ik gebruik idd een scartkabel (een wat betere kwaliteit) en hij staat nu op RGB, echter zie ik in het menu 4,1 wel geluidssterkte maar geen contrastbalk.

Ik heb even een Humax 5400Z aangesloten en bij deze is het al wel wat beter, maar nog niet super, met name vlekkerige schaduw in zwarte stukken.

In de humax heb ik gekeken naar signal level, deze staat op 47%, en Quality op 65%.

Is de signal level van de Humax wel betrouwbaar en zou dit het euvel misschien kunnen zijn?

Geplaatst:
Citaat:
Bedankt voor je reactie, ik gebruik idd een scartkabel (een wat betere kwaliteit) en hij staat nu op RGB, echter zie ik in het menu 4,1 wel geluidssterkte maar geen contrastbalk.

Oeps ik had effe over het hoofd gezien dat je een Philips DSR 2210 hebt.
Ik heb verder geen ervaring met deze decoders.

Grts, euromuis

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen