Gast Geplaatst: 27 april 2000 Geplaatst: 27 april 2000 Hallo allemaal,<BR>Gezien de diverse indianenverhalen en geruchten die op andere boards de ronde doen hier het hele verhaal over de pic code:<P>- Ik heb die picsoft gebouwd<BR>- Picsoft aan een aantal mensen gegeven die volgens mij te vertrouwen waren<BR>- Een aantal van die mensen was toch niet te vertrouwen en ging handelen<BR>- Ik werd hierover ingeseind, het harde bewijs kwam toen iemand die een commerciele kaart had uitgelezen de code postte, was 100% mijn code<BR>- Toen maar besloten om alles zelf op het net te smijten en enige support te geven om de handel een beetje in te dammen.<P><BR>Ik heb zelf geen stuiver aan die code verdient. En over de timer in de code:<BR>ALLE versies hebben een "timer", uit pure noodzaak, want ik gebruik de datum die de provider in de class 5 pakketjes stuurt om tussen de veschillende paketten onderscheid te maken. Ik doe dit door de datum uit de class5 te vergelijken met een serie referentie datums die in de eeprom staan. Als het verschil tussen referentiedatum en class5 datum kleiner is dan 0x50 dan neem ik aan dat ik de provider gevonden heb.<P>Probleem is dus dat er een dag komt dat alle class5 data meer dan 0x50 van hun referentiedatum verwijderd zijn. Er is dus code nodig die de referentiedatums aanpast, maar die code past niet meer in de PIC! Met alle autoupdate rimram is er gewoonweg geen plaats.<P>Dit is dus een timer uit pure noodzaak. Verder waren er in de PW en C+ only versies nog wat extra timers, het idee was om de handelaren daarmee dwars te zitten. Maar aangezien dus die dump van een commerciele kaart gepost is op een duitse site (en ik herhaal nogmaals dat ikzelf NOOIT gehandeld heb hiermee, en ik weet ook precies wie dat wel gedaan heeft want de versies waren individueel geoormerkt) hadden die extra timers geen zin meer.<P>Voor de hobbyist is dit allemaal van weinig belang, op het moment dat de 0x50 dagen voorbij zijn posten we een nieuwe eeprom met verse referentiedatums en klaar is Kees.<P>Martin<P><BR>
Gast Geplaatst: 27 april 2000 Geplaatst: 27 april 2000 Hi Martin<BR>First I want to say: I like you Wafer, great work.<BR>My question is if we could expect new wafer updates in future ?<BR>I wish a working Provider Identifier for it.<BR>And I also found a little bug for Premiere.<BR>For example:<BR>If PK11 for Prem and PK06 for ATV is on, all work perfekt. But if you now add the PK0A, wich is for Superpacket only, Filmpalast and Heimatkanal don´t work.<BR>I would be nice if you continue your work.<BR>Hope for future updates.<P>PS: Sorry for posting english in a dutch forum.<P>Greetings<P> DrData<P>
Gast Geplaatst: 27 april 2000 Geplaatst: 27 april 2000 Ik vind het in en in triest dat iemand die uit pure hobby zich bezighoudt met dingen waar we allemaal ons voordeel bij hebben zich openlijk op deze manier moet verdedigen tegen vuilspuiterij want een ander woord heb ik er niet voor. Hoop in het belang van iedere sathobbyist dat een ieder eens nadenk voordat men iets post en niet uitga van horen zeggen of of welk gerucht dan ook. <P>Satwatcher
Gast Geplaatst: 27 april 2000 Geplaatst: 27 april 2000 Daar leg ik me met volle tevredenheid bij neer...<P>------------------<BR>SAT4ALL Webmaster
Aanbevolen berichten