Gast Geplaatst: 1 mei 2000 Geplaatst: 1 mei 2000 Hai luitjes, even een vraagje van een irdeto-newbie...<P>Welke chips heb ik nodig voor een irdeto-kaartje ?<BR>De 16C of 16F84 ?<BR>En de 24C of 24LC16 ?<P>En hoe moeten de fuses staan ???<P>M'n mm9500 met dvb2000 ziet de kaart wel in het CAM-info menu, maar alle paketten blijven zwart...<P>Grtz... !<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 1 mei 2000 Geplaatst: 1 mei 2000 als je over de mm2 praat het volgende je hebt nodig een 16f84 de 16c84 werkt niet verder de 24c16 en 24lc16 werken verder met picprog pic24c13 van willem kloosterhuis heel goed succes ,joost
Gast Geplaatst: 1 mei 2000 Geplaatst: 1 mei 2000 Het programeren is geen enkel probleem, ik heb genoeg gedaan met het d2mac-gebeuren vroeger (en nog wel eens).<BR>Ik heb met een F84 en een 24c16 getest<BR>maar zoals gezegd wel info zichtbaar in het cam-menu maar beeld blijft veel te zwart naar m'n zin...<P>Grtz en bedankt voor de fast reply !<BR>------------------<BR><p>[This message has been edited by zerOgravity (edited 01 May 2000).]
Gast Geplaatst: 2 mei 2000 Geplaatst: 2 mei 2000 de 24c16 werkt hier nu prima. maar dat kan natuurlijk aan de spanning liggen<BR>heb het op een antieke grundig draaien<P>gr dj<P>------------------<BR>
Bart Geplaatst: 2 mei 2000 Geplaatst: 2 mei 2000 Wafer in mm9500 en dan Cam reset & Cam init heb je al geprobeerd? Verder wanneer aanwezig software blokker uitzetten.<P>Als dat niet werkt even nagaan of de wafer wel voor de Cam van jouw ontvanger bedoelt is. In een 0-cam werken de voor C-cam bedoelde kaarten niet. Hier op board staat sowieso ook 0-cam versie.<P>------------------<BR> Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
Gast Geplaatst: 2 mei 2000 Geplaatst: 2 mei 2000 De software is inderdaad voor de 0-cam (van dit board) en reset en cam-init helpt ook niet.<BR>Wat is precies de software-blokker instelling ? SCT-disable ???<BR>Ik heb DVB2000 versie 1816, naar ik meen de laatste versie waar de soft-blokker nog in zit.<P>Grtz... <P>------------------<BR>
Bart Geplaatst: 2 mei 2000 Geplaatst: 2 mei 2000 Yep met SCT disable voorkom je dat er via je ontvanger op de kaart wordt geschreven en werkt dus als blokker. Je moet SCT disable dus niet actief hebben omdat anders je kaart niet geupdate wordt.<P>Verder lijkt het mij dat je kaart wel ok is omdat je hem via Cam menu wel uit kunt lezen.<P>Je kaart doet het op geen enkel gecodeerd kanaal?<BR><P>------------------<BR> Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
Gast Geplaatst: 2 mei 2000 Geplaatst: 2 mei 2000 Voor de duidelijkeheid :<P>SCT disabled == BLOKKER AAN<P>NORMAL === BLOKKER UIT <P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 3 mei 2000 Geplaatst: 3 mei 2000 Thanx allemaal voor de reply...<P>het probleem is opgelost, bleek een onderbrekinkje tussen PIC en EEPROM in het kaartje te zitten !!!!<P>Stom foutje maar het werkt nu 100 %<P>Nogmaals bedankt voor de replies !<P>Is er trouwens irdeto-software voor een enkele PIC16 C / F 84 of<BR>dubbel 16c84, quadra-card... etc....<BR>Heb nog een berg van die zooi liggen...<BR>(zoals vele onder ons waarschijnlijk !)<P>Of anders een goedkoop adresje voor goldwafers ?<P>Weer een hoop vraagjes in één msg ;-)<P>Grtn !<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 4 mei 2000 Geplaatst: 4 mei 2000 Hoi,<BR>IK heb een pickaart en er staan 2 ic op<BR>16f84 en 24u16.<BR>Kan mij iemand uitleggen wat ik nu moet doen?<BR>Wat moet er in de 16f84 komen en wat in eeprom?<BR>Ik zou graag irdeto of seca willen hebben.<BR>Ik heb een Phoenix interface en een DL2.<P>------------------<BR>
Menno Geplaatst: 6 mei 2000 Geplaatst: 6 mei 2000 Beste Mauro,<P>Ik begrijp best dat je zo snel mogelijk beeld wilt hebben van je MM2 kaartje maar je<BR>vraagt wel een beetje naar de bekende weg. <BR>Deze vraag is al vele malen beantwoord op het board.<BR>Nou daar gaat ie dan,<BR>(Haal eerst de Irdeto of Seca files van Sat4ALL)<BR>Je hebt een DL2 dus pic16f84 op je dl2 in het voetje prikken dipswitch 1=uit 2=aan 3+4=uit 24c13.exe van willem opstarten 16f84 kiezen dan .hex file laden en proggen nu het zelfde met je eprom 2416 dus eprom kiezen en .bin file laden en proggen.<BR>Klaar. <BR>Een phoenix op 3.5 mhz heb je alleen nodig als je met een goldwafer werkt.<P>Suc6<P>Groetjes,<BR>Menno<P>------------------<BR> Vu Duo 4K S+C
Gast Geplaatst: 6 mei 2000 Geplaatst: 6 mei 2000 Hoi,Menno<P>Het programmeren is niet meer het probleem.<BR>Als ik mijn pickaart uitleest met cardwizard<BR>dan ziet er alles goed uit (3.57mhz).<BR>Maar als ik vraag welke CID open zijn dan zie ik er geen.<BR>Of ben ik helemaal de verkeerde weg op. <P><BR>Dank u,<BR> Mauro<P><p>[This message has been edited by MAURO (edited 06 May 2000).]
Aanbevolen berichten