Ga naar inhoud


Filmtip: HDTV op Pro Sieben.


satwave

Aanbevolen berichten


Citaat:
Te vinden op: ASTRA 19,2° Transponder 102 (F12,441 GHz, Vn, FEC 9/1

Tevens 20 November: Gangs of New york






Is dit dan een speciaal kanaal?
of hebben mensen zonder HDTV gewoon pech?
Link naar reactie
Delen op andere sites

De dreambox neemt het HD signaal wel op. Dan doe ik de ts files in de pc laden en dan heb ik nog een programma op de pc die het kan afspelen en om rekent na een hoogwaardige avi file. Het gekke is als ik de TS file afspeel op mijn computer en dan via de pc monitor uitgang mijn plasma aansluit kan ik het beeld wel zien terwijl de plasma geen hd is.

 

Ik heb ook vast gesteld dat de plasma tv via de pc ingang een max resolutie van 1280 x 1024 aankan.

 

HD is toch 1080? Dat zou dus betekenen dat de tv wel via de pc aansluiting HD kan afspelen of zie ik dit fout?

 

Mensen die intresse in het programmatje hebben voor HDTV op PC kunnen een pm/tje achterlaten met het email adres. Daar ik niet weet hoe ik een download klik link moet maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, HDTV via de Dreambox doorsturen naar een PC is wel mogelijk en dat werkt opzich goed. MAAR... tot nu toe zonden de HDTV kanalen in MPEG2 uit. De promokanalen doen dat nu nog steeds. Maar helaas, de nieuwe kanalen zullen in MPEG4 gaan uitzenden. En dat is ten eerste nog niet te decoderen op de PC (je moet er een goede codec voor nodig hebben en een héle zware pc. Ik heb dit nog niet werkend gezien). Ten tweede zenden de nieuwe Pro7/sat1 kanalen dus blijkbaar in een nieuwe DVB standaard uit. Die zal je dus niet vinden.

 

Je plasma kan zoals je zegt waarschijnlijk een maximale resolutie van 1280x1024 aan. Het is daarmee "HD Ready". Je kunt er via een digitale ingang (DVI, VGA of wat dan ook) een HDTV signaal insturen, maar het zal altijd omgezet worden in een iets lagere resolutie. Ook niet verkeerd overigens hoor... Het blijft heel aangenaam om naar te kijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mpeg4 word idd moeilijk om te decoderen en is niet te vinden zonder dvb-s2 tuner.

 

dus mijn tv kan HD aan ook al staat in de gebruiks aan wijzing dat hij niet hd ready is. Zullen ze dan denk ik bedoelen dat de TV de HDMI mist

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...