Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na de diverse DVDRW modellen die achtereenvolgens zijn uitgekomen, vraag ik me af of er al DVDRW recorders zijn?

Die in staat zijn om dolby surround op te nemen/weer te geven, die dan op de homecinema kunnen aangesloten worden?

Geplaatst:

de meeste toestellen (om niet te zeggen alle) die ik al ben tegengekomen bes chikken niet over een digitale audio ingang dus denk ik als je dolby digital bedoelt dat dit niet zal lukken aangezien dit signaal enkel via externe bron beschikbaar is, ben op canal plus nog geen dolby digital tegengekomen enkel op de Duitse zenders. Gewone dolby surround moet m.i. wel mogelijk zijn daar dat via de analoge uitgang kan die dan aangesloten wordt op de writer, of wanneer de dolby surround via de inwendige tuner van tv en uiteraard ook van de dvdwriter komt dan heb je het sowiezo.

Geplaatst:

Surround opnemen ware mooi meegenomen, maar ik bedoelde weergeven in surround op een DVDrewritable toestel.

Dus een surround dvd kunnen afspelen met surround op een standalone DVDRW speler van flips, en dat surround audio aan een homecinema versterker toevoeren...

Geplaatst:

Yep. Dolby surround is analoog. Dus zelfs m'n oude videorecorder kan dat opnemen.

Dolby Digital is digitaal en moet je dus digitaal opnemen. Heb ik inderdaad ook nog niet gezien.

Een vriend van mij heeft wel een nokia omgebouwd waarmee hij de digitale stream rechtstreeks op een hardisk van z'n computer kan opnemen. Maar of dat dan ook Dolby Digital is weet ik niet.

Maar zonder Dolby Digital uitzendingen heb je toch niets aan zo'n apparaat. Een kopie van een DVD maken is eenvoudiger.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Ik heb een buur die zijn LG homecinema speler defekt is en die zoekt nu naar een DVDRW, zodat ie zelf kan opnemen, maar ook zijn DVD's die hij heeft met surround op, kan afspelen op die DVDRW, en via zijn surround versterker weer kunnen geven in surround...

Kan hij surround opnemen, dan ware het voor hem mooi meegenomen, maar is geen must!

Geplaatst:

Ik snap je nog niet helemaal.

Je wil een DVD recorder voor in de huiskamer. Die speelt uiteraard DVD's in Dolby digital af. COAX of glasvezel naar een goede versterker en genieten maar.

Opnemen doet zo'n ding analoog via de scart of ingebouwde tuner en dat is dus Dolby Surround (niet Dolby Digital). En dat is dus niet erg, want er zijn geen Dolby Digital uitzendingen (op een enkele uitzondering na).

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Citaat:
COAX of glasvezel naar een goede versterker en genieten maar.

Dat werkt behoorlijk goed, maar het is zeker niet de optimale oplossing. De bandbreedte van deze aansluitingen is veel te gering voor al die 'super dolby' systemen. Beter is i-link (firewire) en nog beter is HDMI. Alleen de laatste is in staat het volledige signaal van b.v. een audio DVD te transporteren.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen